Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
http://img37.imageshack.us/img37/6471/img00013spz.jpg

Jag är mkt stolt för dessa betyg det var en kämping linje... var mkt nära mvg idrott och bilden.

Kanske inte jättesmart att ge ut både ditt fullständiga namn + personnummer? Men vad vet jag.

Minns inte vad jag hade i högstadiet men gick ut gymnasiet nu med 15.0x minns inte exakt. Tror jag var den med högst eller i alla fall näst högst poäng i min klass, säger ju ett och annat om den klassen. ;D

Permalänk
Medlem

Grundskola: 310
Gymnasiet (teknisk inriktning): 19.2

Chalmers till hösten, yeah's.

Visa signatur

GTX 770, i5 4670k, MSI Z87 G45, 16GB RAM

www.insomnium.net

Permalänk
Medlem

1 VG
5-6 IG
Resten G

Ångrar mig skapligt att man inte utnyttjade skoltiden bättre, finns mycket man alltid är så efter-klok tyvär.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Du slappade på lektionerna.

Om jag nu gjorde det, varför fick han som aldrig var där också G? Jag är inte arg över att JAG fick G, jag stör mig på att HAN fick G.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Är enligt mig rätt enkelt att tolka. Du är precis som alla andra i den åldern störst bäst och vackrast, alla lärare är idioter och det enklaste sättet att lösa sin egna problem är att gå och gnälla om dom för andra personer.

Inte särskilt fyndigt, det var inte roligt heller. meh

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Gymnasiet:

Allt IG förutom Engelska A, B - Sammhälls A där jag har G i dom ämnena.

Gymnasieskolan gjorde inte ett skit för att hjälpa mig när jag bad om det och rektorn och min mentor fick även komma på gemensamt samtal med min läkare, socionom och psykolog angående om hur jag har det i livet som påverkar allt jag gör.
Jag ville främst av allt byta skola, men som svar fick jag att kommunen inte tillåter elever byta skolor. Hade inte pengar att flytta till grannkommunen...

Det är väl upp till DIG om du vill byta gymnasieskola och inte kommunen? Eftersom att plugga på gymnasiet inte är obligatoriskt.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killerolav
Kanske inte jättesmart att ge ut både ditt fullständiga namn + personnummer? Men vad vet jag.

Minns inte vad jag hade i högstadiet men gick ut gymnasiet nu med 15.0x minns inte exakt. Tror jag var den med högst eller i alla fall näst högst poäng i min klass, säger ju ett och annat om den klassen. ;D

det har du fan rätt i tack^

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Gymnasiebetyg: Elprogrammet: Datorteknik på Åva Gymnasium i Täby, Utgångsår 2008.

Arb. Miljö och Säkerhet: G
Datorkunskap: VG
Datorkommunikation: MVG
Lokala Nätverk A: MVG
Lokala Nätverk B: G
Lokala Datanät: VG
Operativsystem WinXP: MVG
Operativsystem Linux: VG
Persondatorer: MVG
Programmering A (VB): MVG
Programmering B: (VB med Access DB): MVG
Webdesign: MVG
3D Modellering och Visualisering: MVG
Elkunskap: VG
Ellära A: MVG
CAD Teknik A: MVG
Digitalteknik A: MVG
Digitalteknik B: MVG
Elektronik Grundkurs: G
Styrteknik A: VG
Mikroprocessorteknik A: MVG
Ytmonteringsteknik A: MVG
Hemsatellitanläggningar: G
Estetisk Verksamhet: VG
Körkortsteori: G
Idrott och Hälsa A: G
Matematik A: VG
Natukunskap A: G
Projekt och Företagande: VG
Engelska A: MVG
Religionskunskap A: G
Livskunskap A: G
Samhällskunskap A: G
Svenska A: VG
Svenska B: G
Projektarbete: VG

Satsade allt på Data och El-ämnena, många fullträffar, men på grund av diverse problem med lärare och byte av skola så blev ett antal betyg lidande (t ex Elektronik Grund och Svenskan...)15 MVG blev det iaf, och vissa av kurserna var faktiskt väldigt roliga, t ex mikroprocessorteknik och Digitalteknik, som beskriver väldigt ingående exakt hur komponenter i en dator fungerar, lärde mig otroligt mycket där, kan verkligen rekommendera El/Data för de som är datorintresserade, mycket mer praktiskt än Teknikprogrammets datainriktning, som är riktigt seg och tråkig som jämförelse.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk

170/17.5
I högstadiet var jag inte särskilt motiverad, i gymnasiet fick jag MVG i alla kurser där läraren inte ogillade mig (jag är inte ironisk här).

Idén att "alla kan få mvg" är felaktig. Den bygger på att det är möjligt på alla skolor. Jag tror jag hade fler mvg:n än alla andra i mitt program på min skola under de senaste åren (enligt min huvudlärare), jag fick t.om. stipendie, något som på andra skolor mest går till de med 20.0 och liknande. Ingen på mitt program hade någonsin fått 20.0, trots att skolan presterar lika bra som på andra skolor på nationella prov och liknande.

Betyg i kurser beror helt på vilken lärare man har, alltså vilken skola man är på.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Högstadiet: Minns inte exakt, typ VG i snitt.
Naturinriktad linje: 16,25
Chalmers: Efter ett år är det mest 4or men lite 3or också. Väntar fortfarande på första 5an, var dock nära men men nära skjuter ingen hare...

Håller med Random-person och alla andra som säger att nivån skiljer stort mellan skolor... Att det ska vara så svårt att få till det bra!? Varför är så många lärare på tok för snälla när de sätter betyg? Och skolor vars policy är att ge fel(läs för höga) betyg för att locka elever? Vad fan är det då? Det är ju helt värdelöst! varför har man betyg över huvud taget i så fall...

Mitt betyg från gymnasiet är tex inte det bästa men jag upplever inte att jag pluggar särskilt mycket mer nu på chalmers än vad jag gjorde i gymnasiet. Och jag klarar mig trots allt bra. Men många andra, med betydligt bättre betyg från gymnasiet, gör det inte.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Jag vågar då inte skriva det här

Permalänk
Medlem

Jag gick ut nian i år med:
1VG (Matte)
1IG (Tyska, fick inte sluta)
Resten G.

Jag slappa mest igenom dagarna, jag plugga bara 2gånger hemma under hela nian. Jag börjar tro att det är mycket svårare på min skola att få betyg jämnfört med andra, för alla andra har mest VG och MVG verkar det som. Jag kom i allafall in på det gymnasiet jag ville: NTI, ska välja Nätverk som inriktning.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Förra terminen hade jag *trumvirvel* 140 poäng, tror att jag hade två VGn och 3 IGn.

Nu till sommaren så höjdes betygen till 210 poäng, fick stipendium på 400kr. Hade 10 VGn och resten G.

Bild VG
Slöjd VG
Hemkundskap G

Geografi G
Samhällskun. VG
Historia VG
Religion VG

Fysik G
Teknik VG
Biologi G
Kemi G

Svenska VG
Engelska G

Matte VG
Idrott VG
Musik VG

Nöjd med mina betyg, kom ju in på byggprogrammet och ligger över medianet.

Permalänk
Medlem

18.6 från gymnasiet. B i snitt nu på Uni. Avslutade fjärde terminen med A i en kurs på 15HP. Projektkurs! Hahaha, man kan säga att jag är jordens framtid.

Visa signatur

HAPPY TIMES!