Galet mycket reklam i Spotify!

Permalänk

Galet mycket reklam i Spotify!

Vad har hänt med Spotify?

Sedan någon vecka (?) tillbaka har de börjat med helt sinnessjukt mycket reklam, typ mellan varannan låt - får nästan reklamradio att framstå som behagligt. Vad är dealen med detta? Att störa användarna så mycket att de känner sig tvingade betala för tjänsten; medveten irritation s.a.s.?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Pengar. Jag visste hela tiden att Spotify var av ondo. Jag vill äga min musik, inte prenumerera på den.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Sötast

Udda, du kanske fått all min?

Jag får nog i snitt en femsekunders reklam var 30:e låt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Udda, du kanske fått all min?

Jag får nog i snitt en femsekunders reklam var 30:e låt.

Galet, får alltid flera stycken på raken. För i tiden var det antigen den där j-a "hellow maj näjm iis daniel lindström" eller "ursäkta att jag stör"-skiten men nu har de fyllt ut med massa annat också. Aaaarg.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Haha, visst jag hade kunnat ta lite reklam, men när det är samma jävla reklam varenda gång blir man så sjukt lack. Man vill ju döda Daniel Lindström efter några dagar.

Permalänk
Medlem

Hay guys!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som använder spotify frekvent, är det inte lika bra att prenumerera på den då? Jag har övervägt att skaffa det men har redan alla låtar jag vill ha!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Lyssnar inte på det men använder andra radiokanaler och vissa reklamer är inget men när de börjatjabba i flera minuter och samma jävla visas spels om och om igen gärna inföljd på av en låt man hört sådär 47gånger den senaste timmen så är det rätt tjatigt ja.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Vad trodde ni, att de jobbade med välgörenhet? Sluta vara så snåla och betala för er istället. Jag har betalat ända sedan det kom, värt varenda krona även om jag har en stor MP3-samling.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Avstängd

"Dyrare" musik man lyssnar på = mer reklam. Eller?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Pynta 99 kr/månad så slipper du allt det där samt att du får bättre ljudkvalitet. ÄR väl inget jättesvårt val?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Hmm, jag använder gratisversionen och hade reklam första dagen, sedan dess har jag inte hört en reklamsnutt.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Det är ett knep, ju länge tiden går desto mer reklam kör de. Till slut befinner sig slutkonsumenten (för det är det vi är, inget annat än konsumenter, grisar) i dilemmat lämna Spotify eller konsumera mera. Eftersom man kört Spotify så länge, kanske t.o.m. kör mestadels Spotify, så ämnar man inte byta i första taget och det blir lättare hålla fast och hosta upp det sista blod man har.

Resultat, en stadig inkomst för Spotify och lagom nöjda konsumenter. Win-win-situation från Spotifys håll sett.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
"Dyrare" musik man lyssnar på = mer reklam. Eller?

Verkar nästan så.
Lyssnade på en del musik som enligt spotify inte var så poppis och hade ingen reklam på en halvtimme. Sen lyssnade jag på r.e.m. och då var det reklam var 5:e låt. Sen tog jag en liten modern blandning med allt från lady gaga till milow och då var det var tredje låt som följdes av reklam.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Min teori är att ifall man lyssnar mindre så får man även mindre reklam samt ifall man är ny medlem. Detta för att locka mer användare.

Jag använder sällan spotify nuförtiden tack vare reklamen och orkar inte betala för det. Men när jag väl använder spotify så får jag knappt någon reklam pga att jag använder programmet så lite( ca var 10:de låt är reklam). Förut när jag använde spotify som standard för musik var det mycket mer reklam vill jag minnas.

Men sen spelar det säkert roll om vilken dag det är, te x ifall det är fredagskväll eller måndagsmorgon.

Permalänk

Verkar som det är väldigt olika, vissa säger att dem har massor av reklam medans andra knappt verkar ha någon alls. Använder inte själv Spotify specielly flitigt, men dem få gånger det händer är det en jäklar massa reklam så det hela slutar bara med att jag stänger av det och lyssnar på musik jag har på datorn.

Permalänk

Ljudreklam får jag inte så ofta, men jag har i princip konstant minst en (ibland två) reklamrutor, vilket känns väldigt jobbigt. Ofta så stängs de ner och öppnas upp när man ska klicka på något, så att layouten ändras och man måste flytta på musen. Jobbigt när det händer gång på gång.

Sen blir man lite förbannad att de nästan uteslutande har reklam för popband som jag aldrig skulle lyssna på. Jag menar, de har ju statistiken alldeles framför sig: om jag under de senaste månaderna har lyssnat 50 timmar på klassisk heavy metal, 50 timmar på 70-talsrock, 25 timmar på mer eller mindre obskyr dödsmetall och 15 minuter på radiopop, VARFÖR skulle jag då vara intresserad av senaste idolvinnaren eller vad det nu är? Effekten på just sådan reklam blir högst minimal.

Jag får reklam som jag inte vill ha och skivbolagen lägger pengar på något som ändå inte fungerar. Spotify själv förlorar något på det också, eftersom om de hade gjort reklam för musik jag faktiskt är intresserad av att lyssna på så är chansen stor att jag kommer att kolla in reklamtipsen (man får ju höra åtminstone ett ljudklipp i reklamen), och då betalar ju skivbolagen ännu mer till spotify (och chansen att jag stödjer bandet och därmed skivbolaget bakom det blir större).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Fanns program som Mutify http://code.google.com/p/mutify/ förut som gjorde det behagligare att lyssna med på Spotify, fast den funkar inte mer. Annars att betala för Premium inte så farligt, jag har använt Spotify sen oktober förra året och visst har man märkt en ökning av reklam...

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Jo, märks helt klart att det har blivit mer reklam. I början var det inte mycket alls men nu känns det som det är väldigt ofta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Pynta 99 kr/månad så slipper du allt det där samt att du får bättre ljudkvalitet. ÄR väl inget jättesvårt val?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Vad trodde ni, att de jobbade med välgörenhet? Sluta vara så snåla och betala för er istället. Jag har betalat ända sedan det kom, värt varenda krona även om jag har en stor MP3-samling.

Det som tar emot för min del när det gäller att betala är deras skrala utbud. Jag har kanske hittat 20% av den musik jag vill ha. Fixar de lite fler dealar med musikbolagen så är jag klart villig att betala.

Ang. reklam så måste de uppenbarligen sälja sina spotar för billigt om det krävs så fruktansvärt många avbrott för att gå runt.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons
Min teori är att ifall man lyssnar mindre så får man även mindre reklam samt ifall man är ny medlem. Detta för att locka mer användare.

Så har även jag uppfattat det hela.

Jag har mer och mer börjat överge spotify pga all reklam. Visst jag kan ju pynta för det, men jag är för lat.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Så då lyssnar ni inte på radio heller eller ser på teve?
För de flesta radio- och tvkanaler idag är ju reklamkanaler.

Låter för mig som dagens I-landsproblem.

De måste få in pengar någonstans ifrån, är det inte från lyssnarna, så är det från de som gör reklam.

Det är gratis, var glada för det...annars betala 99:- i månaden.

Och hur kan man vara för LAT för att betala?
Om man hade varit för fattig så hade det varit en bra ursäkt, men inte LAT.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Så då lyssnar ni inte på radio heller eller ser på teve?
För de flesta radio- och tvkanaler idag är ju reklamkanaler.

Låter för mig som dagens I-landsproblem.

De måste få in pengar någonstans ifrån, är det inte från lyssnarna, så är det från de som gör reklam.

Det är gratis, var glada för det...annars betala 99:- i månaden.

Och hur kan man vara för LAT för att betala?
Om man hade varit för fattig så hade det varit en bra ursäkt, men inte LAT.

Här har du ett skräckexempel på en ickekonsument som varken ser på TV eller lyssnar på analog Radio.
Anledningen är att jag helt enkelt inte har intresse för't. Standardutbudet har visserligen några intressanta program enligt mig, men det är inte värre än att jag ber morsan spela in om det krisar. Reklamkanalerna har inget utbud som tilltalar mig. Analog radio är visserligen skönt ibland, men lyssnar då bara på jobbet, och håller mig hellre till reklamfria kanalerna än annat.
När jag väl använder Spotify så händer det att jag släcker ner när reklam går igång, bara för att reklamen på något sätt ger en paus i lyssnandet och det passar av avbryta precis där.
När jag lyssnar på DI så byter jag bara kanal när reklam går igång på den jag lyssnar på.
När jag kollar på streamande material så går jag och gör annat ifall reklam dyker upp. Oftast så råkar man inte ut för sådant då man ändå håller sig till reklamfria sidor i största mån det går.
Tidningar är lite svårare, där är det så översållat med reklam så det går inte undvika. Blocker, ABP och dylikt funkar sällan bra för sådant, man får helt enkelt lära sig stå ut me't.
Sidor med reklam står man ut med, men gud nåde den sida som stör mitt surfande i form av dåligt programmerade flash's, överlägg eller värst av allt reklam som följer muspekaren e.dy. Då åker SOL740 upp och jag gör ensam en micro-ddos, inte för att det gör någonting, utan för att det känns bra, avreagera sig.

Helt enkelt, jag har slutat lyssna på Spotify, av bl.a. anledningen usel reklam.

Med lat menas att det står och väger, men att den ytterst lilla ansträngningen det tar för att hosta upp gör att det inte är värt det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Livet är tufft.

Permalänk
Medlem

Visst ska det komma ut något som är som spotify fast istället filmer ? Hörde detta från min syster.. Någpn annan som hört ngt liknande?

Permalänk
Medlem

Som sagt, dagens I-landsproblem.

zorikal: Jupp, Voddler heter det.
Har registrerat mig som beta-testare i höst genom bredbandsbolaget oms är min ISP.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är så farligt ändå.. men jag lyssnar inte i flera timmar i streck när jag lyssnar så.. Spotify free is the shit 4 me

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Bara o öppna plånboken, det är värt det om man lyssnar mycket på musik.

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Sötast

Reklamen verkar ha kommit åt mitt IP nu också

Förut, som sagt.. 1 reklam per 30 låtar c:a, den första veckan jag använde spotify.

Nu är det var, varannan låt OM man låter den avslutas, byter man låt själv precis innan så slipper man.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Reklamen verkar ha kommit åt mitt IP nu också

Förut, som sagt.. 1 reklam per 30 låtar c:a, den första veckan jag använde spotify.

Nu är det var, varannan låt OM man låter den avslutas, byter man låt själv precis innan så slipper man.

Alltså finns ett program som byter låt åt en sekunden innan låten är slut. Testade själv för några veckor sedan, och fick reklam ändå, men det kanske ändrats, dunno.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.