Permalänk
Medlem

Vad ryser du mest av?

Hade en hetsk diskussion med en vän, vad anser ni?

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Hedersmedlem

Förstår inte varför man skulle rysa av sånt. :S

Permalänk

Ooooh jag blir vild av upphetsning av honung på fingret!!!

Permalänk
Medlem

Gnissla med frigolit och sätta tänderna i en blöt lovikavante. RRRRRYYYYYYSSSS!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

herre jösses, bara jag tänker på lovikavantar så får jag gåshud, inget man vill stoppa i munnen direkt av många anledningar. Frigoliten känns dock rätt främmande

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Glasspinnar i trä och torrt papper tycker jag är obehagligt och kan få mig att rysa.

Förstår dock inte riktigt grejen med honung på fingret? Förutom att det blir lite kladdigt och smakar gott att äta upp.

Permalänk
Medlem

Vafan?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Gillar inte ljudet av en borste på riktigt torr asfalt/berg tex. Krita på tavla..

Har aldrig fått rysningar av att bita på glasspinne. Honung på fingret?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har aldrig hört talas om folk som ryser av de där.

När man skrapar saker mot frost t.ex i frysar eller när någon kliar en i nacken brukar jag rysa av.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Fick bli torr glasspinne.

Det jag ryser mest av är nog blyertspenna som dras med trät mot pappret (aka utan spetsen). Fan, jag sitter och halvdör här nu när jag tänker på det!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Borra ett hål i framtanden och dra en bit garn fram och tillbaka.

Visa signatur
Permalänk

Aldrig hört talas om dom där.. Knasiga..

De två saker jag ryser av är när någon lyckas pilla på min hårbotten (jag har dreads)

Och synen av en snygg kvinna som sakta och sensuellt tar av sig BHn.. Men de gör väl alla.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Aldrig hört talas om dom där.. Knasiga..

De två saker jag ryser av är när någon lyckas pilla på min hårbotten (jag har dreads)

Och synen av en snygg kvinna som sakta och sensuellt tar av sig BHn.. Men de gör väl alla.

Och jag har aldrig hört talas om någon som ryser av åsynen av en kvinna, men möjligtvis om man bor någonstans uppe i bergen ;-P
I rätt sinnesstämning kan jag få sköna rysningar av en bra låt.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Och synen av en snygg kvinna som sakta och sensuellt tar av sig BHn.. Men de gör väl alla.

Visserligen specificerade inte trådskaparen var man ska rysa, men man ryser väl mest i den lägre regionen av det

Något av det värsta jag vet i rysningsväg är när man drar mjöl emot något med rätt friktionskonstant, sensationen uppstår ibland även när man delar en limpa med brödkniv. Det kan vara jobbigt för mig att baka ibland...

Permalänk
Medlem

Ja, rysningar av en bra låt kan jag få. Ibland bara av någon outgrundlig anledning.. trött? frusen? Ingen aning. Ah, kan få det av varmvatten också kom jag på (badkaret t. ex). Annars känns det här med betingade rysningar ganska dödfött för min del.

Permalänk

Att skrapa en gaffel mot en tallrik ligger högt upp på listan. En bra rysning är när man hör sin favoritlåt på en konsert.

Permalänk

jag hatar glasspinnar av trä! Usch bara tanken på det, iiiiik. Kan inte sluta tänka på helvetesskapet, jag hatar - från och med nu - officiellt dig zeagan. Du var bara tvungen att skapa gårdagens mest horribla tråd..
Sen är det ju verkligen helt otroligt hemskt att sätta tänderna i blöta lovika-vantar som Ilja skriver. Lika så är fleece något av det värsta jag vet, ughhh. Enda möjligheten att ens kunna nudda något av fleece är ifall man smort in händerna med ett ordentligt tjockt lager av handkräm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fleece- och satintyger är vedervärdiga! Samma sak med krita på griffeltavla och frigolit - helt avskyvärt. Men glasspinne och honung? Aldrig hört talas om ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

jag ryser om jag drar naglarna över en sån där leksaks 3d kort med småsmå räfflade linjer tvärs över bilden som ändrar karaktär om du vinklar den i ett visst läge

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Den där förbannade frigoliten är ju inte att leka med, värst är att såga i den.
Och utav någon outgrundlig anledning är det ett helvete att råka bita i aluminiumfolien när man käkar kebabrulle.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

När någon rotar i frysen

Permalänk
Medlem

Att dra en glasspinne mellan tänderna ryser jag som satan utav

Permalänk
Medlem

när man drar bort plasten ifrån en piggelin, fattar inte varför, kanske känslan? ljudet? :S

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Hahaha, fan vad jag skrattade när jag läste svarsalternativen. Jag kunde inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att man kunde få rysningar av något sådant! Tugga på torra glasspinnar har jag gjort sen jag var sex och det har mig veterligen inte givit några rysningar, det där med honungen känner jag inte till och är bra sugen på att gå ner och testa.

Edit: Nej, Honung på fingert gav mig ingen rysning.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Jag ryser av denna tråden.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Bomull. Den där jävla avfettade varianten.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Aldrig hört talas om dom där.. Knasiga..

De två saker jag ryser av är när någon lyckas pilla på min hårbotten (jag har dreads)

Och synen av en snygg kvinna som sakta och sensuellt tar av sig BHn.. Men de gör väl alla.

resulerar snarare i en duns under datorbordet...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Aldrig hört talas om detta.
Själv är det piasavakvast på blöt betong/asfalt. Alternativt när man borstar tänderna. Att höra någon borsta tänderna är outhärdligt.

Att bita i folie kan också vara lite obehagligt.

Min flickvän klarar inte av att sätta ihop sina fingrar. Alltså att man sätter de som om man ber eller liknande. Hon klarar inte av att se andra göra det heller.
Bara pekfinger mot pekfinger får henne att blunda...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Sten mot sten. Det ljudet klarar jag bara inte av. Om man t.ex skulle gå på stenplattor med grus under skorna. Uusch!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Det jag ryser av hör nog till det mer ovanliga.

Men jag ryser när någon klämmer sig förbi bakom mig.
Svårt att förklara men om jag t.ex står där det är trångt och någon, som jag har ryggen mot, klämmer sig förbi så resulterar detta nästan alltid i en rysning.

Sjukt är det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?