dator -> hd filmer -> ps3

Permalänk

dator -> hd filmer -> ps3

Hej folket!

Letade lite i forumet men hittade inte svar på mitt problem, eller liknande problem.

Jag köpte min ps3 för att spela och kunna se HD filmer. Den har bluray som ni vet.

Jag använder mig av Ps3 media server, har även testat ett antal andra som tvirsity osv. Men nu är det ps3 media server som gäller alltså.

Mitt problem är att när jag ska kopiera en HD filme 1080p från datorn till PS3n så avslutas aldrig kopieringen, utan den bara fortsätter.

Så om jag vill kopiera en film som är på 10GB från datorn, till ps3n, så hamnar den oftast på 15-16 GB och fortsätter att stiga, då måste jag avbryta överförningen från ps3n.

Varför blir det så?

Hoppas att ni förstår mitt problem.

NOTIC!

*USB är inget för mig, då många av filmerna är större än 15-16GB.
*Att streama filmerna funkar inte så bra heller, eftersom den laggar när buffren tar slut, filmen måste stoppas och sen kan jag se den i 10 minuter till sen måste jag stoppa igen.

Permalänk

Rätta mig om jag har fel men PS3:an klarar väl bara FAT32 som filsystem. Alltså inga filer över ~4Gb. Varför ska du tanka över dom till PS3:an, kan du inte bara streama direkt genom Media Server? Så gör jag och det funkar helt ok.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Jo, jag kan streama. Men det är irriterande, när jag streamar så laggar filmen eftersom buffren tar slut. Då måste jag stoppa filmen igen och låta den buffra klart, sen efter 10 minuter så slutar buffren igen, och då måste jag stoppa filmen igen.

Permalänk
Inaktiv

PS3an är inte en bra HD-spelare för den har inte stöd för MKV (än) och ovan nämnda begränsning på externa diskar som måste vara FAT32. Om du inte har en tillräckligt bra dator för att kunna buffra vid 1080p så fixar du antigen en bättre dator eller skiter i PS3an som spelare och gör som jag gjorde och köper en:

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=735

Den är tyst (inga fläktar), liten, smidig och sväljer ALLT!

Permalänk
Hedersmedlem

PS3 Media Server funkar ju hur bra som helst att spela film via.

Kör mkv varje dag. Dock bara 720p.. 1080p funkar dock. Kör stor buffer i PS3 MS bara och se till att ha Gbit-nätverk så ska det inte vara några problem.

Spola i filmer är väl det som inte funkar specielt bra dock.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk

Jag är tyvärr inte gjort av pengar, köpte PS3n av två anledningar (spel och bluray)

twinlight, ska testa 720p och se hur det går, men hur mkt skillnad är det mellan 720 & 1080p när det gäller kvalite?
och hur kör jag stor buffer? går det att öka bufferkapacitetet på ps3 media server?

Permalänk

Ja, det ska väl sägas att det är 720p jag kör. Min tv klarar ändå inte högre upplösningar. 1080 vet jag inte om jag har testat nån gång men med tanke på att jag bara har 100 Mbit-nätverk här hemma så är väl det tveksamt.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
PS3an är inte en bra HD-spelare för den har inte stöd för MKV (än) och ovan nämnda begränsning på externa diskar som måste vara FAT32. Om du inte har en tillräckligt bra dator för att kunna buffra vid 1080p så fixar du antigen en bättre dator eller skiter i PS3an som spelare och gör som jag gjorde och köper en:

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=735

Den är tyst (inga fläktar), liten, smidig och sväljer ALLT!

Hur sväljer den Blu-ray skivor ?

Visa signatur

Ryzen 1700X PRIME X370-PRO
16Gb G.Skill TridentZ DDR4-3200 C14 DC
ASUS GeForce GTX1080 Strix A Gaming

Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD

Permalänk

Tack folket! tack för alla svar

Jag ska köra 720p istället, inge lagg eller problem där. Kvaliten är inte så jätte mkt sämre än 1080 ^^ tack igen alla