Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
100% Dedikering )

http://sv.wikipedia.org/wiki/Matti_Nyk%C3%A4nen

I rest my case

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
http://sv.wikipedia.org/wiki/Matti_Nyk%C3%A4nen

I rest my case

Jag förstår inte menar du att 100% dedikering inte krävdes för Matti Nykänen?

Permalänk

när du sett denna film så kommer du förstå att man kommer långt på talang.
http://www.imdb.com/title/tt0390245/

Edit: nej 100% behövs inte av alla.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
när du sett denna film så kommer du förstå att man kommer långt på talang.
http://www.imdb.com/title/tt0390245/

Edit: nej 100% behövs inte av alla.

Ja jag är medveten att man kommer långt på talang och att 100% inte behövs för alla. Jag visste bara inte vad du stod i frågan, har nämligen aldrig hört talas om denna person som du drog upp. Vilket inte är så konstigt eftersom backhoppning är ju en typisk sport där det inte borde vara så hård konkurrens.

Permalänk
Medlem

Några större pengar i backhoppning är det inte, skulle jag tro

edit:
Nascar skulle jag tänka mig är den motorsport som kräver minst talang. Trampa på gasen, vrida ratten lite och köra runt, runt, runt...

(nu var jag inte helt seriös)

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Några större pengar i backhoppning är det inte, skulle jag tro

edit:
Nascar skulle jag tänka mig är den motorsport som kräver minst talang. Trampa på gasen, vrida ratten lite och köra runt, runt, runt...

(nu var jag inte helt seriös)

Tror många underskattar Nascar. Hade det varit så lätt hade det nog inte varit så tighta race, och med tanke på pengarna så lär det bli rätt hård konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy

Nascar skulle jag tänka mig är den motorsport som kräver minst talang. Trampa på gasen, vrida ratten lite och köra runt, runt, runt...

Genomgång av banan:
- Okej, så här ser banan ut. Vänstersväng.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Genomgång av banan:
- Okej, så här ser banan ut. Vänstersväng.

http://www.theonion.com/content/video/nascar_coach_reveals_wi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jag tycker inte schack är en sport, en sport ska ha ett fysiskt moment. Men det är ju rätt oväsentligt här, Poker baseras mycket på tur, vilket inga sporter gör. Om Poker är en sport är också Yatzy, Monopol och Roulette en sport.

Poker baseras inte så mycket på tur som du vill att det ska framstå som, poker går ju inte jämför med Yatzy exempelvis. Där slumpen avgör till 100%.

Visst kan man jämföra poker 1hand vs en omgång yatzy, men i långa loppet handlar det om skicklighet, eller du kanske menar att folk som Phil ivey, Phil hellmuth, Chris ferguson och Daniel negreanu har löjligt mycket tur?

Curling är en sport, inte så många fysiska moment. Allt som går att tävla i är ju en sport i mina ögon. Men smaken är ju som baken....

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe

Håller med, många underskattar nog Nascar och det lär krävas en del talang.

Men jämför man:
Nascar (tills han kraschar): http://www.youtube.com/watch?v=TElMmop8v68
Formula 3000 (tävling på gata, säkert jättegammalt): http://www.youtube.com/watch?v=6XqpfZmUXUM

så tror jag att jag lättare skulle lyckas i Nascar än den nedra

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Hehe

Håller med, många underskattar nog Nascar och det lär krävas en del talang.

Men jämför man:
Nascar (tills han kraschar): http://www.youtube.com/watch?v=TElMmop8v68
Formula 3000 (tävling på gata, säkert jättegammalt): http://www.youtube.com/watch?v=6XqpfZmUXUM

så tror jag att jag lättare skulle lyckas i Nascar än den nedra

Jo självklart skulle det vara lättare att lyckas ta sig runt en oval-bana med inte allt för kass varvtid, till skillnad från att försöka hänga på en förare på en riktig bana. Men personerna som tävlar i Nascar inte är helt gröna så man kommer ju ändå åka på däng och det lär finnas rätt många som är lite bättre än en själv så om man inte är riktigt duktig lär du ju inte få några pengar. Att vara 1 sekund efter ledaren per varv på ett F1-lopp är ju riktigt grymt (visst du kanske kommer sist, men du är iaf en sjukt duktig förare), men är man 1 sekunder efter per varv på Nascar lär man ju snabbt bli utbytt. Det är ju tightare där vilket man märker eftersom alla ligger och slipstreamar med så kort mellanrum att man knappt får in en regplåt mellan.

Permalänk
Medlem

Nascar är ju dock ganska annorlunda jämför med formelbilar, inte så att man tränar ensam på en rund bana lika mycket som en formelförare gör på diverse banor förutom när det gäller växling och något annat kanske, men det lär man sig nog ganska snabbt. I nascar gäller det väl fan mer att utnyttja andras bilars aerodynamik, samt annan taktik vid depåstopp. En sjuk jävla hastighet också, så det är fan inte som på hyrkartar, ett litet misstag och man tappar jävligt mycket eller så dör man om man har otur, så tror nog att det ska vara ganska jämförbart med hur svårt det är. Klart om man kör ensam på banan är det annorlunda ju.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Nascar är ju dock ganska annorlunda jämför med formelbilar, inte så att man tränar ensam på en rund bana lika mycket som en formelförare gör på diverse banor förutom när det gäller växling och något annat kanske, men det lär man sig nog ganska snabbt. I nascar gäller det väl fan mer att utnyttja andras bilars aerodynamik, samt annan taktik vid depåstopp. En sjuk jävla hastighet också, så det är fan inte som på hyrkartar, ett litet misstag och man tappar jävligt mycket eller så dör man om man har otur, så tror nog att det ska vara ganska jämförbart med hur svårt det är. Klart om man kör ensam på banan är det annorlunda ju.

Det är mycket slipstreaming i Nascar, det blir mycket viktigare än vid t.ex. F1, även om slipstreaming används där också så är det ju i princip ett krav för omkörning i Nascar. Det är dock sjuka hastigheter i F1 också och ofta högre medelhastighet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Poker baseras inte så mycket på tur som du vill att det ska framstå som, poker går ju inte jämför med Yatzy exempelvis. Där slumpen avgör till 100%.

Visst kan man jämföra poker 1hand vs en omgång yatzy, men i långa loppet handlar det om skicklighet, eller du kanske menar att folk som Phil ivey, Phil hellmuth, Chris ferguson och Daniel negreanu har löjligt mycket tur?

Curling är en sport, inte så många fysiska moment. Allt som går att tävla i är ju en sport i mina ögon. Men smaken är ju som baken....

Men det finns fortfarande ett turmoment. Och spelandet är inte fysiskt, det sker i hjärnan på deltagarna. I curling, bowling, dart, pingis är det något fysiskt som utförs, därför är det sporter.

Permalänk

Nu har jag en, Bodybuilding.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Men det finns fortfarande ett turmoment. Och spelandet är inte fysiskt, det sker i hjärnan på deltagarna. I curling, bowling, dart, pingis är det något fysiskt som utförs, därför är det sporter.

Jo men du kan ju ha tur i andra sporter också... Om du har t.ex. spelat din hand helt korrekt och du på rivern åker ut på något som det är kanske 5% chans att det inträffar så är det förvisso otur men tar du t.ex. Henrys handboll senare, eller hur många felaktiga offside-beslut det görs i fotboll är det inte värre. Men nej poker är inte någon sport det håller jag med dig om.

Permalänk
Medlem

Om man skippar tänket om poker etc så är svaret antagligen någon lagsport som fotboll och hockey.
MMA som någon skrev är nog bara och glömma de närmaste 10 åren, "världens bästa mmautövare" tjänar antagligen inte ens lika mycket som den nr100 bästa fotbollspelaren etc. Kan tänka på samma sätt med tex tennis, du behöver antagligen vara ganska högt i världsrankingen för att ens tjäna lika mycket som en del gör i svenska elitserien även om toppfem-tennisspelare antagligen tjänar väldigt mycket pengar,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Om man skippar tänket om poker etc så är svaret antagligen någon lagsport som fotboll och hockey.
MMA som någon skrev är nog bara och glömma de närmaste 10 åren, "världens bästa mmautövare" tjänar antagligen inte ens lika mycket som den nr100 bästa fotbollspelaren etc. Kan tänka på samma sätt med tex tennis, du behöver antagligen vara ganska högt i världsrankingen för att ens tjäna lika mycket som en del gör i svenska elitserien även om toppfem-tennisspelare antagligen tjänar väldigt mycket pengar,

Fotboll? Det är ju den sport där du har mest konkurrens utav typ alla sporter? Nästan alla har möjlighet att spela den och gör det. Afrika, Sydamerika, Nordamerika, Europa, Asien och Oceanien. Det är inte heller så att det är få utövare. Från wikipedias artikel om ämnet kan man läsa: "Fotboll benämns ofta som världens mest populära sport. Enligt FIFA spelade drygt 240 miljoner människor i 200 länder fotboll regelbundet." Det är ju knappst en enkel sport att bli rik på då? De fotbollsspelare som kan betraktas som rika är ju inte spelare i allsvenskan utan spelare i ligor som La Liga, Premier League, Serie A, Bundesliga, Ligue 1 och kanske ett fåtal ligor till. Men alla där är ju inte ens rika. Så nej fotboll lär knappast gå att betrakta som en lätt sport att bli rik. Av alla som spelar kanske 0.0001% blir rika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Fotboll? Det är ju den sport där du har mest konkurrens utav typ alla sporter? Nästan alla har möjlighet att spela den och gör det. Afrika, Sydamerika, Nordamerika, Europa, Asien och Oceanien. Det är inte heller så att det är få utövare. Från wikipedias artikel om ämnet kan man läsa: "Fotboll benämns ofta som världens mest populära sport. Enligt FIFA spelade drygt 240 miljoner människor i 200 länder fotboll regelbundet." Det är ju knappst en enkel sport att bli rik på då? De fotbollsspelare som kan betraktas som rika är ju inte spelare i allsvenskan utan spelare i ligor som La Liga, Premier League, Serie A, Bundesliga, Ligue 1 och kanske ett fåtal ligor till. Men alla där är ju inte ens rika. Så nej fotboll lär knappast gå att betrakta som en lätt sport att bli rik. Av alla som spelar kanske 0.0001% blir rika.

Visst det är sant att många spelar fotboll men det är nog betydligt större chans att du kan lyckas livnära dig på fotboll än tex friidrott eller tennis i sverige. Att bli stenrik är inte samma sak dock så beror kanske på var man drar gränsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Men det finns fortfarande ett turmoment. Och spelandet är inte fysiskt, det sker i hjärnan på deltagarna. I curling, bowling, dart, pingis är det något fysiskt som utförs, därför är det sporter.

Sport i mina ögon är iaf när man kämpar inom något antingen mentalt eller fysiskt. Så poker skulle jag tippa på att man lättast blir rik i, men ni som inte håller med mig skulle jag väl säga att det är lättast att bli rik inom sport (definitionen av er) skulle vara ishocky eller liknande, oftast krävs det väll bara att man har tränat som en galning sen man var liten? Det är väl inte lika svårt att bli upptäckt om man skulle jämföra med fotboll?

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Visst det är sant att många spelar fotboll men det är nog betydligt större chans att du kan lyckas livnära dig på fotboll än tex friidrott eller tennis i sverige. Att bli stenrik är inte samma sak dock så beror kanske på var man drar gränsen.

Det är möjligt men är det någon som lagt fram tennis eller friidrott som sporter det är lätt att bli rik på? :s