Tips på musik för styrketräning?

Permalänk
Medlem

Tips på musik för styrketräning?

Skulle behöva förslag till musik som är skön att ha när man styrketränar. Ska va ganska bra tempo och vara peppande.

Exempel:
ACDC - Stiff Upper Lip
Planet Funk - Inside all the people.

Har inget emot att blanda genre med andra ord. Skulle behöva en spellista på ca 1tim och 30 min. Fördel om låtarna finns på Spotify då jag använder mig av det :).

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Lyssnar på rätt hård musik på gymmet, men här är en del av min lista. Ska fylla på den Lägg gärna in låtar som ni tycker platsar

http://open.spotify.com/user/shermanshrink/playlist/0aSWnOs2D...

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Försiktig, du kanske pumpar dig för stor...
http://open.spotify.com/album/1Gbh2nO3jS55SqnR9tzKN6

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Va mkt SKRIK i dom där spellistorna. Inte riktigt min grej, vissa låter kan ja lyssna på, men de får inte bli för mkt. System of A Down tycker ja e en övre gräns

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar ändra på Scooter eller på disturbed, beroende på humör då jag tränar Hur som helst så är båda mycket bra träningsmusik enligt mig, scooter oftast i löparspåret och disturbed eller annat metal band typ judas priest eller maiden på gymmet

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Jag lyssnar ändra på Scooter eller på disturbed, beroende på humör då jag tränar Hur som helst så är båda mycket bra träningsmusik enligt mig, scooter oftast i löparspåret och disturbed eller annat metal band typ judas priest eller maiden på gymmet

Jag är likadan själv. Blir mycket techno i löparspåret, känns bättre med det tempot. På gymmet vill man bara ha tryck!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Tower city borde väl funka om du är inne på gubbrock-spåret

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Eye of the tiger ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

AC/DC - For those about to rock

Hela albumet! Speciellt inject the venom http://www.youtube.com/watch?v=Du1GpAPFcpk

Rammstein, Metallica, Rage Against the Machine funkar också.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom II X4 940 @ 3.0Ghz | Noctua NH-U12P | Asus M4A78-E ATX | Corsair 800 MHz 4 GB | RADEON HD4890 1GB | Samsung 1TB | SyncMaster 2443NW | Corsair TX 650 Watt | 4x Noctua 120mm |

Permalänk
Medlem

Måste bara rekommendera Rammstein. Tränade i onsdags med Rammstein i bakgrunden, kick-ass ska jag säga er. Tror de satte på Mutter skivan. Vilken kick man fick.

Jag hatar normalt metal och sånt där, men Rammstein är speciellt...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Finns bara ett band: Hatebreed

Man bränner ju för fan kalorier bara av att lyssna på dom.

http://open.spotify.com/track/0EcqSADRFFc4mzSBDHNfvh

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."