Permalänk

Datorn tjuter!

Hej!

Min dator tjuter alltid när jag öppnar crysis, bara i starten under loadingen. men inte inne i själva spelet. Tjutet kommer ifrån datorn och inte ifrån högtalarna!

Det tjuter aldrig i något annat spel eller film tittande.

Vad kan detta bero på?

Spec: Gtx 260 , i7 2,6ghz processor, 6gb ram.

Mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

-

Permalänk

hej!

Det tjuter inte inne i spelet, bara under upp starten i spelet.
Men du kanske har rätt?

mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SajjmN
Hej! det är inget fel på din dator, händer även med min dator!
Problemet ifråga uppstår när man kör DX10 spel utan vsync, när man får för mycket fps så börjar grafikkortet tjuta

HAHA. vad snackar du om?

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

så här låter de ungefär, en annan kille som har exakt samma problem med crysis oxå.

http://www.youtube.com/watch?v=SAnLxMyapOs

tyvärr står allt på tyska så fattar nada xD

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
HAHA. vad snackar du om?

Haha, min dator ger också ifrån sig ett konstigt ljud när jag startar ett spel utan vsync.
Ursäkta att jag sa att det händer i DX10, det är händer tex; när jag ser på intro i crysis och min vsync är av så fps;en sticker iväg mot 900+
händer även i andra spel, samma sak när jag får 900+ fps typ.

"Cap squeal. Nothing to worry about, it's a common harmless problem.
The only solution is to RMA it, but they usually only accept it if the squeal is unbearable high."

mvh

Permalänk
Medlem

det sjuter för med med, ingen fara, det är inget fel. testa att köra ditt kort med "ati tool" eller nåt liknande för nvidia kort, scan for artifacts så ser du att det sjuter

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف