Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det har kommit en uppdatering nummer 2 eller om det har att göra med att jag installerade om mina grafikdrivrutiner. Men nu har jag helt plötsligt konstant 60fps (vsync) och det droppar ner till 40-45fps om det verkligen är typ 32 spelare på samma punkt som kastar skit och massor med rök.

1920x1080, allt på max förutom AA och AF det är på 1x och HBAO är av.

Förväntar mig dock att jag kan ha HBAO på och åtminstone 4x av aa och af i fullversionen.
Jag använde driver sweeper mellan installationen av drivrutinerna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Har också märkt att det flyter bättre. Har inte haft några gummibandslagg eller teleport lagg alls.
Allt flyter jättefint

Ligger dock konstigt nog på max 30 fps. typ som någonting har strypt det.

kör 1680x1050 och resten på max. AA kan jag dock bara ha på 1x eller om det var 2x pga dx9

Asus P5Q
ASUS GeForce GTX 260 (inte 216)
Corsair XMS2 Xtreme TwinX - 4*1 GB @ 800 Mhz
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3 Ghz
Och Windows XP Pro SP3

Ska uppdatera till win7 när det släpps eller nu innan då man tydligen måste ha dx10 vilket xp inte stödjer :/

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Några andra som har problem med att logga in? Har fungerat sedan dag 1 men inte nu längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rumpnisse
Har också märkt att det flyter bättre. Har inte haft några gummibandslagg eller teleport lagg alls.
Allt flyter jättefint

Ligger dock konstigt nog på max 30 fps. typ som någonting har strypt det.

kör 1680x1050 och resten på max. AA kan jag dock bara ha på 1x eller om det var 2x pga dx9

Asus P5Q
ASUS GeForce GTX 260 (inte 216)
Corsair XMS2 Xtreme TwinX - 4*1 GB @ 800 Mhz
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3 Ghz
Och Windows XP Pro SP3

Ska uppdatera till win7 när det släpps eller nu innan då man tydligen måste ha dx10 vilket xp inte stödjer :/

Du har ju ett gammalt nvidia kort... dina andra komponenter ser också ut att vara 3-4 år gamla. Själv ligger jag ofta på 90~120+ fps, det är mitt genomsnitt. Har inte lirat på en vecka nu ungefär dock så skall testa igen ikväll eller i helgen.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Du har ju ett gammalt nvidia kort... dina andra komponenter ser också ut att vara 3-4 år gamla. Själv ligger jag ofta på 90~120+ fps, det är mitt genomsnitt. Har inte lirat på en vecka nu ungefär dock så skall testa igen ikväll eller i helgen.

Dock är det personer med liknande komponenter som dig som har 40 fps, spelet är otroligt dåligt optimerat just nu.

Och nej, tror inte det kommer vara fixat till launch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Dock är det personer med liknande komponenter som dig som har 40 fps, spelet är otroligt dåligt optimerat just nu.

Och nej, tror inte det kommer vara fixat till launch.

Vi får hoppas att de optimerar spelet men man skall nog inte ta det för givet. Jag maxar allt och har bra prestanda. Jag skulle gissa på att om du har en i7 860 eller i5 750 eller i7 9xx samt ett hd 5850, 5870 eller 5970 så får du 50-120+ fps, osäker på hur stort effekt det har att ha snabbt minne med låg cl7.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Vi får hoppas att de optimerar spelet men man skall nog inte ta det för givet. Jag maxar allt och har bra prestanda. Jag skulle gissa på att om du har en i7 860 eller i5 750 eller i7 9xx samt ett hd 5850, 5870 eller 5970 så får du 50-120+ fps, osäker på hur stort effekt det har att ha snabbt minne med låg cl7.

Tyvärr har ju faktiskt inte spelet så bra grafik att det ska krävas sån hårdvara...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Dock är det personer med liknande komponenter som dig som har 40 fps, spelet är otroligt dåligt optimerat just nu.

Och nej, tror inte det kommer vara fixat till launch.

Varför inte? tror du dom bäddar in allt i betan?

Har för mig att jag såg en lista med saker som skulle fixas och vilka som dom skulle sätta in i betan. listan för betan väl väldigt kort kan jag säga medan retail var mkt längre.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Tyvärr har ju faktiskt inte spelet så bra grafik att det ska krävas sån hårdvara...

Vad jag tror är den stora flaskhalsen hos många, men jag har inte undersökt det, är processorn.

Just nu så är väll spelet bara i dx9 läge, så det ska bli intressant att se hur det ser ut med dx 11.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Varför inte? tror du dom bäddar in allt i betan?

Har för mig att jag såg en lista med saker som skulle fixas och vilka som dom skulle sätta in i betan. listan för betan väl väldigt kort kan jag säga medan retail var mkt längre.

Intressant, det har jag inte kikat på. Jag har heller inte kikat på vad det är som de egentligen testar under betan, är det balansen på utrustning, är det buggar så som trilla genom kartan, är det för att se om det finns oväntade buggar som de inte känner till och inte kunde förutse etc?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Folk fick väl bättre FPS när de tvingade DirectX 9 så förstår ingenting i fall det är DirectX 9 redan. Blir lite ledsen när jag ser hur varje spel-serie går åt helvete p.g.a. alla porteringar då de känner att de förlorar för mycket pengar med all piratkopiering. Även om jag gillar detta spel och kommer köpa det så kan det göras extremt mycket bättre om de lägger ner tid på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Just nu så är väll spelet bara i dx9 läge, så det ska bli intressant att se hur det ser ut med dx 11.

Nej, det är DX10 i betan (om man har det så klart).

Permalänk
Medlem

Nån som har en extra key över får gärna PM:a

Hur är det med servrar förresten? Vad jag hört av kompisar så är de flesta närmsta i centrala europa och att servernrowsern inte är att hänga i julgranen.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
Nån som har en extra key över får gärna PM:a

Hur är det med servrar förresten? Vad jag hört av kompisar så är de flesta närmsta i centrala europa och att servernrowsern inte är att hänga i julgranen.

Har tyvärr ingen nyckel över men är lottningar lite överallt i fall man bara letar.

Det finns servrar nästan överallt nu. Battlefield Gotland har väl 5-10 st iallafall sen finns ett 20-tal norska servrar också vad jag har sett. Och ja, serverbrowsern är ungefär som BF2 om inte ännu sämre...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
Nån som har en extra key över får gärna PM:a

Hur är det med servrar förresten? Vad jag hört av kompisar så är de flesta närmsta i centrala europa och att servernrowsern inte är att hänga i julgranen.

pingar 15 till battlefield.no
serverbrowsern kommer bytas ut helt till release.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Nej, det är DX10 i betan (om man har det så klart).

Ok, undrar hur mycket bättre grafiken blir med dx 11 då och om prestandan blir bättre. Det blir intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

En av utvecklarna tweetade ju en bild på en jeffla massa grafikkort som han satt och optimera.
Sedan har dom sänkt textur kvaliteten för att beta filen inte ska bli så stor.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det kan skyllas servern eller om det är spelet som är gjort såhär, men jag tycker att det krävs onödigt många skott med snipern innan fienden dör.

Även om fienden kommer rakt emot mig och jag skjuter rakt på honom så dör han inte, men man måste kanske skjuta 3-4 skott innan någon dör? Kanske bara jag som är för van AWP:n

Har inte lirat Battlefield innan så jag vet inte hur det var tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scanie
Vet inte om det kan skyllas servern eller om det är spelet som gjort såhär, men jag tycker att det krävs onödigt många skott med snipern innan fienden dör.

Även om fienden kommer rakt emot mig och jag skjuter rakt på honom så dör han inte, men man måste kanske skjuta 3-4 skott innan någon dör? Kanske bara jag som är för van AWP:n

Har inte lirat Battlefield innan så jag vet inte hur det var tidigare.

Om du träffar fiender så räcker det oftast med 1-2 skott. Sikta i brösthöjd så dör fienden absolut av max 2 skott, om du träffar vill säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Om du träffar fiender så räcker det oftast med 1-2 skott. Sikta i brösthöjd så dör fienden absolut av max 2 skott, om du träffar vill säga.

Ok, då har jag antingen missat skotten eller så har det varit ett jävla lagg på servern

Permalänk
Medlem

Jag har en betanyckel över. Det enda jag kräver i gengäld är en länk till en av mina sidor från nån blogg eller liknande.

Pm'a om ni är intresserade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scanie
Vet inte om det kan skyllas servern eller om det är spelet som är gjort såhär, men jag tycker att det krävs onödigt många skott med snipern innan fienden dör.

Även om fienden kommer rakt emot mig och jag skjuter rakt på honom så dör han inte, men man måste kanske skjuta 3-4 skott innan någon dör? Kanske bara jag som är för van AWP:n

Har inte lirat Battlefield innan så jag vet inte hur det var tidigare.

Sedan finns det hardcore också om du missat det.

Permalänk

Nu fick jag min nyckel. Nu ska det testas!
Jag återkommer, (med risk för rage mot eventuell konsolport)

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scanie
Ok, då har jag antingen missat skotten eller så har det varit ett jävla lagg på servern

Kan också vara fysiken som spelar in, det är svårt att träffa något i början om man är van vid spel där skotten inte påverkas av gravitation och färdas i ljushastighet. Bästa är nästan att ställa upp en polare på andra sidan banan som man kan öva på För det går definitivt att mörda folk på stora avstånd. det är bara svårare.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Min kusin bokade de åt mig och sen avbokade de så jag kunde testa betan de är grymt kul, jag ska nog boka det, då får jag en till beta nyckel xD

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Min kusin bokade de åt mig och sen avbokade de så jag kunde testa betan de är grymt kul, jag ska nog boka det, då får jag en till beta nyckel xD

Fult gjort. Såna som du borde bannas...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Fult gjort. Såna som du borde bannas...

Det är många som avbokar för att det fungerar så kasst ändå. Det är liksom inte bara jag som sitter med högvis med lagg, många krascher o.s.v.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
Det är många som avbokar för att det fungerar så kasst ändå. Det är liksom inte bara jag som sitter med högvis med lagg, många krascher o.s.v.

Det är en jävla BETA! Gud!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Det är en jävla BETA! Gud!

'

Tyvärr förstår inte folk det. Helt jävla otroligt egentligen, nästan synd om dom.

För EAs och andra företags bästa hoppas jag att dom skippar öppna betor i framtiden.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
Det är många som avbokar för att det fungerar så kasst ändå. Det är liksom inte bara jag som sitter med högvis med lagg, många krascher o.s.v.

Japp, så pratar en tvättäkta P12'a.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.