Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Man blir lite less när man ser hur många spel som använder teleportering får jag säga Man köper väl inte VR för att gå tillbaka i utvecklingen och i inlevelse? De som blir åksjuka får faktiskt vänja sig eller så är VR inte rätt medium för dom helt enkelt (finns de som inte kan se vanlig 3D-film heller). Tråkigt att det inte verkar gå att spela ens HL2 med CV1, det var fantastiskt kul i DK2, tog kanske 20 sekunder för mig att vänja mig vid kontrollerna osv, märkte aldrig av någon åkesjukeeffekt eller dyl.

Det blir tyvärr inte många spel gjorda med den formeln tyvärr. Går inte ihop rent ekonomisk att göra ett spel till några enstaka. Illmåendet går att träna bort. Men det är svårt att sälja spel med det i åtanke. Tror att det pågår en del "tassande" avseende var utvecklingen tar vägen och man analyserar ständigt. Men det tar tid.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Teleportering är ingen hit. :/
Onward har löst det ovanligt bra tycker jag...du förflyttar ditt "chaperone" rum med trackpad/styrkors.
Att inte fler spel har stöd för detta är ett mysterium.
Dock funkar det inte för snabba fps spel tror jag.
Testade ut2004 med VR via vorpx... helt vansinnigt va illa jag mådde efter enbart 1minut^^
Å jag mår sällan/aldrig illa av VR.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

@vkn: Tror åksjukan ofta beror på felaktig FoV samt ojämn FPS, det är ganska många som är känsliga för det även utan VR men det har med tiden blivit ovanligare (känns det som) troligen för att folk är mer vana och tekniken har blivit bättre så de sätter dig inte längre med en FoV på 50 grader osv
Oculus och de andra VR headsets som finns är ju alla typ 110 grader, det är verkligen gränsfall iom att FoV 90-110 funkar med en skärm men då har du typ ~1/3-1/2 av ditt synfält bara där skärmen är, vår naturliga FoV är ~200 grader (horisontellt). Vårt "centrum" är typ 114 grader tror jag det är så du förlorar all periferi och lite lite av ditt fokus område (iom att VR headsetet helt ersätter ditt synfält).
StarVR ska ju ha en FoV på 210 grader så det lär vara betydligt bättre (paperware so far) och gissar att senare versioner av oculus m.m. kommer även de ha det, problemet är prestandan men samtidigt så då kommer ju adaptive resolution vara väldigt effektivt.

Gissar att om en eller två generationer är tekniken mogen för snabba first person spel, vore ju grymt att köra typ Titanfall, BF, CoD, Mirror's Edge eller liknande spel i VR
Blev lite ledsen i ögat när jag kollade runt själv och var sugen på VR att de egentligen inte finns mycket alls mer än några få spel och massa gimmicks

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det lilla jag testat att styra kroppen med någon form av analog spak eller liknande i Riften är obehagligt för mig åtminstone...
Även om jag inte pushat det tillräckligt hårt för att må riktigt skräp än.

För mig verkar mycket av problemet grundas i att man inte har någon sorts "body"-tracking: jag vill kunna gå rakt fram "i kroppens riktning" men ändå kunna titta åt sidorna, och det går inte med nuvarande VR-lösningar.
Istället blir jag påtagligt distraherad och lite "queasy" varenda gång jag tittar lite åt sidan när jag går, eftersom man man då direkt travar iväg "snett" i huvudets riktning. Att verkligen utforska och njuta av miljöerna blir närmast obehagligt

Undrar om man kanske skulle kunna göra så att man skulle kunna "peka" med vänsterhanden var man vill gå, och sen om man trycker analog uppåt så går man i den riktningen? Kanske får ont i armen efter ett tag
Risken är väl rätt stor att det orsakar illamående av nån annan anledning istället

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

^ja det mesta pekar på att det får inte gå för snabbt på spel, kört Robinson och Resident evil demot på PSVR och där går det utmärkt med tårtbitar för styrning. Men det går långsamt framåt, som i verkligheten typ. Mådde ändå illa första gångerna. Det gör majoriteten på dessa spel.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Gäller att förstå var man är på väg. Inga direkta problem i traditionella fps. Där du tittar är ju alltid framåt och siktet är låst till headsetet och mus. Känns lite märkligt kunna sikta med skallen men det är väl kanske nyckeln till att alltid fatta i vilken riktning man står.

Far Cry 3 och Fallout i vorpx har 0,0 % tendenser till yrsel. Alien isolation har headtracking där kan de bli lite mer. Men det är ju delvis pga fel i 3D simuleringen också. Dock är de marginellt jag måste in i en flat spin i p51 eller avancerade helikoptermanövrar för att få yrsel. Känns liksom som att man borde få de då också

En enkel lösning är ju att låta de som inte kan hantera VR köra virtual cinema läget. Det är nog det enklaste för att minska tendenser till yrsel då du då får en referens i verkligheten i tunn ram runt om bilden. Förtar en hel del av immersionen och är halvvägs tillbaks till 2D gaming.

Dylika konverteringar som inte inbegriper touch eller vive kontrollerna kostar nog inte allt för mycket att implementera. Om det skulle kosta för mycket att negligera den procenten som blir illamående hur mycket kostar det då att negligera den dominerande 2D marknaden?

Hoppas mycket på detta framtida fps kommer ha adapteringar där de är optimerade för 2D men ger mervärde i 3D. Kommer naturligtvis släppa rena VR lir dessutom.

Jag lider inte mycket av att köra mus/tangentbord i VR de fungerar. Drömliret är The Hunter i VR skrud. Tempot där är ju inte överdrivet du har smått ändlöst gameplay. Pilbåge, pistol, gevär. Effektiva scare moments när du blir överraskad av grizzly, älg, vildsvin är bland de mest effektiva jump scares i spel jag upplevt. Tripods, Torn, groundblinds, fågelskydd kan du köra i stående roomscale som gjort. och du får oftast i alla fall tid för att planera dina skott så att du inte kan avlossa skott få in siktet på en millisekund ala mus är inte alltför handikappande annat än när du blir överraskad av en grizzly

De håller på och utvecklar en ny version Call of the Wild men inte ett ord om någon som helst VR support än. Har haft mycket mys traska runt i vorpx varianten även om vissa kartor fungerar bättre än andra och alla de klassiska vorpx buggarna.

Alien Isolation hade man önskat de gjorde en VR remake med stöd för rörelsekontroller även om vorpx varianten är intensiv nog.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av chaval:

Det blir tyvärr inte många spel gjorda med den formeln tyvärr. Går inte ihop rent ekonomisk att göra ett spel till några enstaka. Illmåendet går att träna bort. Men det är svårt att sälja spel med det i åtanke. Tror att det pågår en del "tassande" avseende var utvecklingen tar vägen och man analyserar ständigt. Men det tar tid.

Fattar inte riktigt varför folk blir åksjuka? Styrspaken = dina ben, VR-headset= ditt huvud. Jag tycker det kopplar direkt. Klarar dessa människor av bilspel eller är det bara stillastående spel med teleportering de klarar? Dessa förstör ju allting tyvärr :/

Det kommer nog inte gå ihop ekonomiskt om de ska göra spel där man teleporterar sig heller, det är nog inte jättemånga som är intresserade av sådana spel, har man väl spelat ett spel där man kan röra sig fritt / steglöst vill man knappast gå tillbaka så pass i inlevelse. Jag ska prova mitt när jaf får det, men det lutar åt att jag kommer skicka tillbaka det, om jag inte gillar te.x Medium extremt mycket.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Fattar inte riktigt varför folk blir åksjuka? Styrspaken = dina ben, VR-headset= ditt huvud. Jag tycker det kopplar direkt. Klarar dessa människor av bilspel eller är det bara stillastående spel med teleportering de klarar? Dessa förstör ju allting tyvärr :/

Läste du och mitt inlägg ovan?
Praktiskt exempel:
Gå rakt fram i verkligheten, och titta sen höger över axeln när du går. Du fortsätter förstås gå rakt fram och tittar åt höger.

Stå rakt i VR med huvudet rakt fram och dra styrspaken uppåt så går du framåt. Inga konstigheter så långt.
Men titta sen höger över axeln. Då går du direkt till höger dit du tittar, istället för rakt fram.
Det räcker för att irritera mig en hel del.

Tex bilspel funkar mycket bättre, för där är bilens riktning förutsägbar och "korrekt", och man sitter ju normalt med kroppen i rätt riktning inne i bilen hela tiden.
(I bilspel kan man ju istället få problemet att man saknar G-krafterna, men det verkar funka hyfsat ändå hittills)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

^Har du provat ett spel som gör som du vill enl ovan? Vad jag läst/upplevt är det bla "strafing" som gör en rätt så illamående. Går nog inträna bort

Det upp till utv att lägga olika inställningar så att det passar en. Återigen på RE7 demot finns det jäkligt mycket att ändra på just pga alla är olika. Tårtbit, smooth, snabb osv

Det borde nog alla utv ha förstått vid det här tiden, att en inställning passar inte alla.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Detta kom ut precis

https://www.oculus.com/experiences/rift/1264016100304079/

Spelat 2 lvlar och kan bara säga att alla måste köpe det, så jävla bra
Recension på psvr version
http://uploadvr.com/thumper-review-psvr/

finns också på steam om ni vill köpa det där
http://store.steampowered.com/app/356400/?l=swedish

Permalänk
Medlem

Vad är det jag missar här...är det inte ganska uppenbart att man mår illa om man står still men går i VR? Hjärnan tror du går men det gör du inte

De spel jag testat där man går runt med spaken i VR får jag svårigheter. Jag blir snurrig. Funkar bättre med de spel där man flyttar sig hackigt om man säger. Som Minecraft där man kan välja båda.

Finns säkerligen bra lösningar för det dock. Eagle flight löste det hela med snabba rörelser genom att när man svänger ser det ut som ringar runt ögonen nästan. Eller som i adrift där man ser genom hjälmen.

Läste inte alla inlägg så kanske missade nåt viktigt haha

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Läste du och mitt inlägg ovan?
Praktiskt exempel:
Gå rakt fram i verkligheten, och titta sen höger över axeln när du går. Du fortsätter förstås gå rakt fram och tittar åt höger.

Stå rakt i VR med huvudet rakt fram och dra styrspaken uppåt så går du framåt. Inga konstigheter så långt.
Men titta sen höger över axeln. Då går du direkt till höger dit du tittar, istället för rakt fram.
Det räcker för att irritera mig en hel del.

Det är ju bara dålig implementering, med head tracking så ska du givetvis kunna sikta åt ena hållet och titta åt andra hållet, annars är det ju som att styra med musen, det kommer inte fungera för VR, alls. Det är ju bl.a av denna anledning som VR är intressant (och innan det; Track IR)..

Någon som har VorpX föresten, hur är det? Har läst att det to.m har korrekt gjord headtracking (dvs titta och sikta är ej samma kontroll) för många titlar?

Skrivet av MrKudden:

Vad är det jag missar här...är det inte ganska uppenbart att man mår illa om man står still men går i VR? Hjärnan tror du går men det gör du inte

Rätt säker på att det är en vanegrej, för du går inte om du sitter i en stol och kutar omkring i te.x Doom utan VR. Om jag minns rätt så blev jag lite åksjuk när jag spelade Doom 1 första gången, har för mig det gick bort rätt snabbt, knappast så att man gav upp för att man blev åksjuk heller. Jag tror dock det fungerar bättre om man sitter ner, för det signalerar till hjärnan att du faktiskt inte går, att det är separata saker som händer.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrKudden:

Vad är det jag missar här...är det inte ganska uppenbart att man mår illa om man står still men går i VR? Hjärnan tror du går men det gör du inte

De spel jag testat där man går runt med spaken i VR får jag svårigheter. Jag blir snurrig. Funkar bättre med de spel där man flyttar sig hackigt om man säger. Som Minecraft där man kan välja båda.

Finns säkerligen bra lösningar för det dock. Eagle flight löste det hela med snabba rörelser genom att när man svänger ser det ut som ringar runt ögonen nästan. Eller som i adrift där man ser genom hjälmen.

Läste inte alla inlägg så kanske missade nåt viktigt haha

Nä det är inte uppenbart. Jag mår inte illa när jag fysikt står still och går i VR. Jag är så jädra smart så jag har fått min hjärna fatta att jag är i VR. Tyvärr så betyder detta att inlevelsen blir lite lidande dock

Adrift och Eagle flight krymper fov helt enkelt. I eagle flight är de ju rätt så snyggt du kan ju tänka att du utsätts för såna g-krafter att du är nära att svimma och du får ju tillbaks foven bra fort. Fast jag är rätt hundra på att jag klarat mig utan.

Jag testade aldrig komfort läget i aDrift då jag har så lite problem. Jag kan liksom haja var och när andra kanske blir illamående men det är inte mer än så. Jag har aldrig blivit illamående av att åka karusell heller för den delen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Det är ju bara dålig implementering, med head tracking så ska du givetvis kunna sikta åt ena hållet och titta åt andra hållet, annars är det ju som att styra med musen, det kommer inte fungera för VR, alls.

Du läser inte vad jag skriver.
Jag vill kunna "gå" åt ena hållet och titta åt andra hållet. Dvs att man i VR går åt det håll ens fysiska kropp är riktad åt, medan man tittar i en annan riktning. Det går inte med nuvarande VR om man rör sig med spak eller liknande, eftersom det inte finns bodytracking.

Tänkt att du går längst en stig på sightseeing. Nog lär du i verkligheten följa stigen ganska naturligt, samtidigt som du tittar åt sidorna och njuter av sceneriet. Det funkar inte alls för mig VR med "spakstyrning", utan känns väldigt onaturligt, då man direkt går mot det man tittar på. Kan inte bara vara jag som stör mig på det?

Skrivet av MrKudden:

Vad är det jag missar här...är det inte ganska uppenbart att man mår illa om man står still men går i VR? Hjärnan tror du går men det gör du inte

Ja och nej.. Så länge man rör sig i en konstant hastighet, så är det inga krafter som påverkar ens balanssinne, och då funkar det rätt OK för de flesta att glida fram utan att det blir "off"...
Men vid alla formen av accelerationer (från stillastående tex) har du helt rätt i att det kan bli obehagligt, även om man styr rörelsen själv med en knapp eller liknande.
Det funkar bättre om man sitter i ett fordon eller liknande som man mentalt kan "förankra" sig i liksom.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har testat Google Earth VR på Touch i kväll, klart häftigt och rekommenderat.
Det stöder egentligen enbart Vive i dagsläget men med FakeVive lägger man bara till en dll, inget registerhack eller förändring av filer.
https://github.com/Shockfire/FakeVive

Permalänk
Medlem

VRSport challenge är de absolut intensivaste och mest endorfinframkallande liret jag kört i VR
Aldrig upplevt så mycket adrenalin i ett lir som i hockeyn någonsin.

Inga större problem med 180 graders roomscale hära du har ju dina ramar att hålla dig inom. Man är sugen på att dra in ett hockeymål i sovrummet vad kostar ett i naturlig storlek Om man sen kunde fästa guitar hero sensorn på hockey klubba för klubbhanteringen så kommer inte mycket va helt...

Killer app och så enkelt liksom. Har bara låst upp tekningarna kan inte vänta på slagsmålen

Julrea på Oculus Home Köpte the climb. Kändes fortfarande lite dyrt till halva priset men det är okay i alla fall. Bra jobbigt för axlarna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Du läser inte vad jag skriver.
Jag vill kunna "gå" åt ena hållet och titta åt andra hållet. Dvs att man i VR går åt det håll ens fysiska kropp är riktad åt, medan man tittar i en annan riktning. Det går inte med nuvarande VR om man rör sig med spak eller liknande, eftersom det inte finns bodytracking.

Tänkt att du går längst en stig på sightseeing. Nog lär du i verkligheten följa stigen ganska naturligt, samtidigt som du tittar åt sidorna och njuter av sceneriet. Det funkar inte alls för mig VR med "spakstyrning", utan känns väldigt onaturligt, då man direkt går mot det man tittar på. Kan inte bara vara jag som stör mig på det?

Fattar tyvärr inte vad du menar. "Går direkt mot det man tittar på"? Fast det gör du ju inte. Du kan fortfarande titta åt sidan medans du styr spaken exakt hur du vill, te.x följer stigen rakt fram (åter igen, spaken är dina ben och din riktning).

Nåväl. Jag spelade Doom 3 BFG Edition med VR-implementeringen i morse precis när jag vaknat, och där funkar det precis som jag vill.
Men jag måste säga att ja, det är inte 100% bekvämt, blev inte illamående direkt men det är lite överväldigande på något sätt som gör att det efter kanske 35 min blev lite jobbigt (sen var jag trött, vilket inte är optimalt kanske..) Nu var det länge sen jag spelade något sånt här (HL2 i VR förra året var senast) så jag tror jag vänjer mig. En riktig "wow" känsla var det iaf så fort man får vapnet och kan sikta hur man vill på skärmen med handen (spelet har to.m Touch-support) och kan titta åt vilket håll man vill

2 dagar med Oculus nu och jag kan väl summera det med att jag är nöjd med det mesta förutom FOV:en som jag tycker drar ner helheten ganska rejält, hade lätt valt te.x lägre upplösning för 30% större FOV. Hade det inte varit för Touch hade jag nog inte blivit så jätteimponerad (har trots allt lekt med DK2 innan)..

Kan rekommendera theBlu f.ö.. inget spel, men en fin VR-upplevelse.

Nä, tillbaka till The Climb nu

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tänkt att du går längst en stig på sightseeing. Nog lär du i verkligheten följa stigen ganska naturligt, samtidigt som du tittar åt sidorna och njuter av sceneriet. Det funkar inte alls för mig VR med "spakstyrning", utan känns väldigt onaturligt, då man direkt går mot det man tittar på. Kan inte bara vara jag som stör mig på det?

Jag tycker det fungerar utmärkt i VR-Spel. Precis som när man spelar FPS spel med mus och tangentbord och när man vill kolla höger samtidigt som man går rakt så byter man från W till A. Samma gör man med spaken, fast ännu enklare. Det faller helt naturligt in när jag spelar, så tror det är en vanesak helt enkelt

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Fattar tyvärr inte vad du menar. "Går direkt mot det man tittar på"? Fast det gör du ju inte. Du kan fortfarande titta åt sidan medans du styr spaken exakt hur du vill, te.x följer stigen rakt fram (åter igen, spaken är dina ben och din riktning).

Jo, man får väl helt enkelt lära sig det att kompensera med spaken när man vrider på huvudet, men det lär aldrig bli lika intuitivt som att bara kunna använda kroppen som vanligt. Jag upplever det väldigt artificiellt än så länge i alla fall.

Skrivet av Bemushroomed:

Men jag måste säga att ja, det är inte 100% bekvämt, blev inte illamående direkt men det är lite överväldigande på något sätt som gör att det efter kanske 35 min blev lite jobbigt

Mmm, tyder ju på att något ändå är lite "fel"..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jo, man får väl helt enkelt lära sig det att kompensera med spaken när man vrider på huvudet, men det lär aldrig bli lika intuitivt som att bara kunna använda kroppen som vanligt. Jag upplever det väldigt artificiellt än så länge i alla fall.

Det artificiella blir nog svårt att komma ifrån. Haha, det närmaste jag kan komma på vore om man stod på 2 pedaler (tänk flight rudder pedaler), varje nedtramp registreras som ett steg i spelet, så man kan då både smyga jättesakta eller springa och allt där emellan.... fan vilken bra träning det skulle vara Något mindre statisk känsla skulle det ju bli i alla fall haha

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem

Sjuk surgen på att skaffa en DK2, bara för att testa Alien Isolation i VR.
Är det värt det, ni som har har testat?
Annars är det kanske någon vänlig själ i Stockholmsområdet som kan tänka sig att låna ut en DK2a som ligger o samlar damm?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Sjuk surgen på att skaffa en DK2, bara för att testa Alien Isolation i VR.
Är det värt det, ni som har har testat?
Annars är det kanske någon vänlig själ i Stockholmsområdet som kan tänka sig att låna ut en DK2a som ligger o samlar damm?

Har bara kört Isolation i Riften men jo de ger klart mervärde. Egentligen så är det rätt klockrent för touch kontroller också men det lär ju inte hända. Det är lite mer bök för de är lite buggar här och där så det beror på hur tolerant du är mot sånt. Men vandringen ut mot LV-skeppet fyfan vad läckert. Jag grät i hjälmen av nördlycka grafiken atmosfären var så rätt mycket bättre än i Alien.

Kör du i semi VR läge projektor med headtracking så fungerar interface och allt rätt smidigt. Tappar en del i immersion dock så de är en kompromiss.

Skulle nog skaffa en Rift i stället. det finns mycket annat läckert därute trots allt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Härligt att höra. Det är ju full vr läget jag vill testa (om än buggig men ändå)och då är det bara på DK1-2 det funkar, går ej att få ingång med CV1 vilket är synd.
Finns Vorpx o annat men det kan jag redan testa med PSVR kopplat till datorn.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Härligt att höra. Det är ju full vr läget jag vill testa (om än buggig men ändå)och då är det bara på DK1-2 det funkar, går ej att få ingång med CV1 vilket är synd.
Finns Vorpx o annat men det kan jag redan testa med PSVR kopplat till datorn.

Vad jag förstår är det det läget du kan låsa upp med CV1 också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vad jag förstår är det det läget du kan låsa upp med CV1 också.

Intressant, har du någon länk?
Provade mig fram och letade i div forum men det verkar vara dött lopp. Utvecklarna inplementerade en custom dev sdk i spelet och den checkar EDID info direkt i hårdvaran.
Detta innan CV1 fanns. Det går nog att fixa med en EDID emulator (Dongle) men palla;)

Edit: någon som har testat både DK2 (med det inbyggda VR läget) och även CV1 fast "fake" vr med vorpx tex ex?
Är det mycket skillnad? AI är typ favvospelet och måste testa det i VR;)

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.co.uk/dp/B00EQ3JDPU/ref=pe_385721_37986871...

Fick denna på posten igår. Verkar som att 3 meter är för långt. Till skillnad från kabeln jag köpte på Kjell så lyckades jag få bild med denna kabel. Växlar mellan bild och inte bild så dessvärre obrukbart.

Testat med EVGA 980 ti SC

Permalänk
Medlem

Tror det är den kabeln jag fick hem idag också. Kopplar jag bort min vinkeladapter får jag bild i alla fall. Jag har fått ljud men de var utan bild innan så vi får se... Irriterande att man måste ha usb förlängning också. Ökar ju inte direkt oddsen för succé...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nej inte riktigt samma kabel! Här är min från Amazon.com

https://www.amazon.com/gp/product/B00GBBSZFE/ref=oh_aui_detai...

Kan rapportera succé upplever ingen skillnad i tracking och vid en första anblick får jag samma bildkvalitet också. Skulle väl kanske testat Clas Ohlson kabeln utan vinkeladapter. Blir ju lite mer nervöst lira nu utan dragavlastning men med den längre kabeln tror jag inte jag kommer skapa något direkt tryck har slack på kabeln nu vilket jag inte alltid hade förr.

Testade bullet train. Bra grafik ännu en teleport galleriskjutare men gratis är gott :). Kul gimmick greppa kulor i slow motion och köra lite Matrix moves. Superhot VR har väl liknande gameplay kan tänkas? Tiden saktar ner när man kör teleport. Har en fundering hur gör ni för att enkelt uppfatta vad som är fram? Går det få att kamerorna syns konstant? Återigen är min roomscale borderline för att va tillräcklig. Hur är det med Superhot VR kommer man undan med knappt 2x2 meter?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Införskaffade onward och virtual warfighter. Trots att jag inte kör online fps. Båda har någon slags stöd för touch. Onward försökte starta någon shooting range och hade valt stående roomscale men jag skulle tydligen skjuta 180 grader från kamerorna? Försökte starta en server men även om man startar en egen måste man vänta 6 minuter för att den ska gå igång? Tålamodet tröt.

Sen försökte jag med virtual warfighter... Igen skapa en multiplayer server men efter fyra minuter i containern med processing gav jag upp de med. Man får inte starta en server för sig själv bara så man kan testa? Man måste be till högre makter att andra lirare ska vilja joina min server? Jag hittade inte en själ som körde onward när jag valde join på multiplayer stod som ensam i lobbyn.

Drog igång lite eagle flight nu och den längre kabeln har hittills tagit bort ett enormt irritationsmoment. Fast nu börjar hinderbanorna bli riktigt svåra att navigera.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ocean rift på rea. Snygg akvariesimulator. Gör en frustrerad. Endless ocean 3 är ett drömlir för vr.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x