Köpa HTC Vive Pro på Elgigantens Öppet köp

Permalänk
Medlem

Köpa HTC Vive Pro på Elgigantens Öppet köp

Hej.

Vet någon om Elgigantens 30 dagars öppet köp gäller för VR-headsets?
Inte för att verka snål men att behöva punga ut runt 10 000kr för att kunna spela Half-Life: Alyx är ett skämt. Har absolut inget intresse för VR-spel men jag vill verkligen spela HL: Alyx

Permalänk
Medlem

När jag jobbade på Elgiganten så fick en kund lämna tillbaka sin 75" TV utan kartong för att "den var för stor". Elgiganten är ganska snälla med sitt Öppet köp-policy så det ska säkerligen gå bra tror jag.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Dyyb:

Hej.

Vet någon om Elgigantens 30 dagars öppet köp gäller för VR-headsets?
Inte för att verka snål men att behöva punga ut runt 10 000kr för att kunna spela Half-Life: Alyx är ett skämt. Har absolut inget intresse för VR-spel men jag vill verkligen spela HL: Alyx

Skamligt!

Att missbruka generösa villkor innebär bara att vi övriga straffas på grund av ditt beteende när villkoren dras tillbaka av återförsäljare som inte har råd med detta förkastliga beteende. Skäms på dig!

Leta istället efter en rimlig lösning så som att hyra utrustning, låna av kompis, samköpa eller boka tid på någon av de företag som du kan uppleva VR hos.

T ex fanns det en kille som skapade en annons i marknaden där han vill låna utrustning mot en peng + att han pröjsar för spelet åt den som lånar ut utrustningen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Dyyb:

Hej.

Vet någon om Elgigantens 30 dagars öppet köp gäller för VR-headsets?
Inte för att verka snål men att behöva punga ut runt 10 000kr för att kunna spela Half-Life: Alyx är ett skämt. Har absolut inget intresse för VR-spel men jag vill verkligen spela HL: Alyx

Men att vara så snål att man vill "låna" ett headset för att kunna spela HalfLife ett tag och sedan utnyttja öppet köp det tycker du är okej? Spara ihop dina pengar eller skit i och spela HL. Skamligt att vissa människor utnyttjar möjligheten för öppet köp på sätt som det här.

Omformulering
Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Det går säkert, men måste ändå belysa att det finns en moralisk fråga här med att missbruka öppet köp.

Utan att vara alltför insatt så tror jag inte heller att det är en högoddsare att något händig person kommer att knåpa ihop en modd som tillåter att spela spelet utan VR-utrustning inom närmsta tiden.
Ha tålamod så kommer det säkert lösa sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Skamligt!

Att missbruka generösa villkor innebär bara att vi övriga straffas på grund av ditt beteende när villkoren dras tillbaka av återförsäljare som inte har råd med detta förkastliga beteende. Skäms på dig!

Leta istället efter en rimlig lösning så som att hyra utrustning, låna av kompis, samköpa eller boka tid på någon av de företag som du kan uppleva VR hos.

T ex fanns det en kille som skapade en annons i marknaden där han vill låna utrustning mot en peng + att han pröjsar för spelet åt den som lånar ut utrustningen.

Varför ska jag skämmas? Jag använder det och testar en produkt som Elgiganten tillåter enligt deras Öppna köp regler. Det ligger flera använda HTC Vives ute på deras outlet, man kan nog gissa sig till att dom har gjort något liknande.
Jag köper det för att testa VR-spel.

Off-topic: Att Valve har låtit fans fått vänta 13år på ett nytt Half-Life och för att sen släppa ett VR-only spel som är cannon är ännu mer skamligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyyb:

Varför ska jag skämmas? Jag använder det och testar en produkt som Elgiganten tillåter enligt deras Öppna köp regler. Det ligger flera använda HTC Vives ute på deras outlet, man kan nog gissa sig till att dom har gjort något liknande.
Jag köper det för att testa VR-spel.

Off-topic: Att Valve har låtit fans fått vänta 13år på ett nytt Half-Life och för att sen släppa ett VR-only spel som är cannon är ännu mer skamligt

Att det är skamligt är svårt att diskutera. Beror nog på vad man har för åsikter också.

Ska du göra det så kan du väl iaf ta en från outleten så de slipper lägga ut ytterligare ett?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Att det är skamligt är svårt att diskutera. Beror nog på vad man har för åsikter också.

Ska du göra det så kan du väl iaf ta en från outleten så de slipper lägga ut ytterligare ett?

Tro mig, det är verkligen inget jag vill göra men jag har inte så djupa fickor att betala 10tusen kronor för att spela ett datorspel som tar 10timmar att varva för att sen lägga VR-headsetet åt sidan för att samla damm.

Ja om det går att köpa dom på outleten och lämna tillbaka gör jag jättegärna det istället. Antar jag får slå en signal till kundtjänst

Permalänk
Skrivet av Dyyb:

Varför ska jag skämmas? Jag använder det och testar en produkt som Elgiganten tillåter enligt deras Öppna köp regler. Det ligger flera använda HTC Vives ute på deras outlet, man kan nog gissa sig till att dom har gjort något liknande.
Jag köper det för att testa VR-spel.

Off-topic: Att Valve har låtit fans fått vänta 13år på ett nytt Half-Life och för att sen släppa ett VR-only spel som är cannon är ännu mer skamligt

Du borde skämmas eftersom du säger att du är för snål att köpa ett headset fär 10K och därmed vill låna ett för att testspela. Har man inte råd från början att köpa ett då kan man lika gärna strunta i det.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Köp ett billigare headset som Oculus Rift S eller Quest.

Du säger att du inte är intresserad av VR och vill ha enbart för Half life alyx.
Då ska du få en tråkig nyhet att half life alyx är just ett VR spel.
Det är inget du hoppar in för att strafa dig mellan fienderna utan det spelas som dom flesta VR spel som "du inte är intresserad av"

Men du kanske tycker om VR.
Då kan det vara roligare att ha ett bättre headset än HTC Vive Pro.
Inte själva headsetet men dens kontroller är rätt begränsat jämfört med dom andra på marknaden.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyyb:

Hej.

Vet någon om Elgigantens 30 dagars öppet köp gäller för VR-headsets?
Inte för att verka snål men att behöva punga ut runt 10 000kr för att kunna spela Half-Life: Alyx är ett skämt. Har absolut inget intresse för VR-spel men jag vill verkligen spela HL: Alyx

Så oärligt... Köp ett billigare headset istället om det bara är för alyx och ta en mindre smäll på att sälja begat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vive Pro är inte väl investerade pengar, även om målet är att lämna tillbaka allt. Jag hade gjort som Molotov föreslår och kört på Rift S i så fall. Billigare, bättre kontroller, mindre meckigt, tätare pixelstruktur etc. Tycker du om den är det lättare att motivera att behålla den.

Permalänk
Medlem

Håller med ovan, kör på Rift.