Gör ett av de första online experimenten i VR! (PC VR Headset krävs)

Permalänk
Medlem

Gör ett av de första online experimenten i VR! (PC VR Headset krävs)

Hej kära Sweclockers!

Jag går tredje året i Kognitionsvetenskap på Göteborgs Universitet och håller på med min kandidatuppsats. Den kommer vara en del av ett mycket större forskningsprojekt som kommer fortsätta i labb till hösten men pga. Covid-19 så görs den just nu online. Det gör att du som har ett VR-headset har möjlighet att delta!

Det enda som behöver göras är att ladda ner en film på lite mer än 5 minuter följt av några frågor som tar mellan 5-10 minuter att svara på. Det mesta sker automatiskt så den ska vara så lätt som möjligt att genomföra. Man behöver vara 18+ för att göra experimentet pga. myndighetsskäl men gränsen har ingenting med filmen att göra som fungerar med alla åldrar.

Har du flera i hushållet så är de mer än välkomna att delta! Se bara till att inte avslöja något i förväg. Just nu har vi endast manliga deltagare så kvinnliga deltagare uppskattas extra högt för att få ett mer representativt urval.

Här är länken till studien med alla instruktioner: https://www.psytoolkit.org/cgi-bin/psy2.6.1/survey?s=pn7SS

Jag och mina forskarkollegor är så tacksamma för alla som vill delta!