Permalänk
Medlem

Vr spel frågor

hej, jag har tänkt att köpa Quest 2 VR headset men undrar efter du har köpt det måste du då också köpa spelen eller ingår det? Ifall det kostar, hur mycket kostar spelen på ett ungefär?

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del spel och upplevelser som är gratis men det mesta kostar pengar.
Normalt sett skulle jag säga att "vettiga" spel ligger mellan 20$ och 30$ men det finns även spel under 10$ samt nya storspel som kostar 50-60$.

Är det inte ett spel som jag verkligen vill ha så brukar jag brukar oftast invänta reor som halloween, black friday, sommar och vinter sales etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Physalia:

hej, jag har tänkt att köpa Quest 2 VR headset men undrar efter du har köpt det måste du då också köpa spelen eller ingår det? Ifall det kostar, hur mycket kostar spelen på ett ungefär?

Här kan du sortera på pris, reor och annat på både Steam och Oculus affärer: https://vrdb.app/quest/index_eu.html

Oculus har sagt att det blir en BF-rea, sen är dom inte alltid något att hänga i granen (pun intended).

Du har också möjlighet att installera SideQuest och sideloada saker, där finns en hel del gratis saker. Snart släpps till exempel en portning av Doom 3, kräver att du äger originalfilerna (OBS: inte BFG-versionen), brukar kosta drygt en euro på reor. Finns på samma vis möjlighet att köra VR-portar av Doom, Quake, Return to Castle Wolfenstein, Half-Life 1 med expansioner etc.