Testpilot: AOC Agon PD27 Porsche Design

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: AOC Agon PD27 Porsche Design

Testpiloten Daniel "Dinoman" Ördén tar sig an AOC Agon PD27, som är ett samarbete mellan AOC och ingen mindre än Porsche Design

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det glädjer mig att du skriver "3,5 mm stereoplugg". Fan vad många gånger jag har blivit dumförklarad när jag kallar den anslutningen det.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Pugilisten:

Det glädjer mig att du skriver "3,5 mm stereoplugg". Fan vad många gånger jag har blivit dumförklarad när jag kallar den anslutningen det.

Finns inget annat i min värld. Alla fattar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Finns inget annat i min värld. Alla fattar.

Minitele?

Men det brukar sluta med att ingen fattar förutom de som var ljusintresserade redan under förra millenniet.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Bra skrivet, Dinopudding!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Hur upplevs svärtan i bilden? Det är ju normalt sett en av VA-panelernas stora fördel gentemot IPS med dess grådassiga svärta.

Permalänk
Testpilot

Trevlig läsning!

Dock inte en skärm för mig, i alla fall inte sett till den där prislappen.. För över 7 laxar förväntar jag mig "äkta" G-Sync (G-Sync Ultimate) och IPS-panel åtminstone.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Bra artikel! Jag är en av dem som faktiskt gillar designen och just Porche Design stuket, så det här var en passande recension för mig! Hela poängen föll för mig när du nämnde fejkade metall detaljer... Jag hade faktiskt hoppats på en skärm med mer metall i sig och en riktig kvalitetskänsla över hela produkten, det är vad jag är på jakt efter för egen del. Grymt bygg-kvalitet, mycket metall, gärna polerad sådan.

Bra skrivet, tack!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av kelthar:

Bra skrivet, Dinopudding!

Tack goding!

Skrivet av hakro807:

Hur upplevs svärtan i bilden? Det är ju normalt sett en av VA-panelernas stora fördel gentemot IPS med dess grådassiga svärta.

Svärtan är bra, ingen OLED direkt men bra kontrast i bilden. Sen är den inte helt jämn över hela panelen, det syns lite ojämnheter i svärtan i ett mörkt rum men inget som jag reagerat på direkt.

Skrivet av Yatagarasu:

Trevlig läsning!

Dock inte en skärm för mig, i alla fall inte sett till den där prislappen.. För över 7 laxar förväntar jag mig "äkta" G-Sync (G-Sync Ultimate) och IPS-panel åtminstone.

Mycket så jag tänkte också, dock så är det en väldigt kompetent skärm och har en väldigt bra uppdateringshastighet, pixlarna hänger med bra även i 240 Hz.

Skrivet av Deriveh:

Bra artikel! Jag är en av dem som faktiskt gillar designen och just Porche Design stuket, så det här var en passande recension för mig! Hela poängen föll för mig när du nämnde fejkade metall detaljer... Jag hade faktiskt hoppats på en skärm med mer metall i sig och en riktig kvalitetskänsla över hela produkten, det är vad jag är på jakt efter för egen del. Grymt bygg-kvalitet, mycket metall, gärna polerad sådan.

Bra skrivet, tack!

Precis så jag kände också. Jag hade förväntat mig en annan finish, gärna metall. Bildskärmsstativet ger lite av denna känslan men innehåller också del ganska osexiga plastdetaljer. Tycker inte riktigt den lever upp till min förväntan kring vad Porsche Design står för.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ergonomi verkar inte vara något Porsche har tagit med vid design av skärm?

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Trevlig läsning!

Dock inte en skärm för mig, i alla fall inte sett till den där prislappen.. För över 7 laxar förväntar jag mig "äkta" G-Sync (G-Sync Ultimate) och IPS-panel åtminstone.

Precis, annars kan man ju köpa en Asus ROG Swift, 1080p dock, men 360 hz, ips och g-sync för samma pris som denna.

Tycker runt 5000 kr hade varit mer fair price för denna Va panel.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av eniac64:

Ergonomi verkar inte vara något Porsche har tagit med vid design av skärm?

Njae, förutom att en är väldigt djup på grund av stativet så kan du göra det mesta. Upp/ner, höger/vänster, luta bakåt och minimalt framåt. Typ det.

Skrivet av blue eyed devil:

Precis, annars kan man ju köpa en Asus ROG Swift, 1080p dock, men 360 hz, ips och g-sync för samma pris som denna.

Tycker runt 5000 kr hade varit mer fair price för denna Va panel.

Jag är beredd att hålla med. Dock så koster väl just samarbetet med Porsche Design extra så du får helt enkelt betala premium. Tyvärr anser inte jag att denna skärmen känns så premium.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men är detta inte bara en Samsung G7 i anna skepnad och ett par tusen dyrare?

Permalänk
Medlem

Som Porsche ägare så blir jag ledsen när jag ser sådant här.
Samma gäller mycket av deras klädesplagg, man har ändrat lite på designen på en befintlig produkt som ofta är lite halvbra.

Men inga djupgående förändringar eller förbättringar utan mindre detaljer som bara har med utseendet att göra.
Men att kalla det för Porsche kvalité ska man då verkligen inte göra.

Dom skulle ta och lära sig av B&O tycker jag.

Bra skrivet

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??