Veckans fråga: Vad är viktigt när du väljer gamingheadset?

Permalänk
Medlem

När det gäller headset för spel finns en funktion jag inte kan tänka mig vara utan:
Surroundljud!
För den typ av spel jag ofta kör så ger det en stor hjälp i omvärldsuppfattningen.

Därtill ska lurarna förstås vara bekväma att bära under längre tid, ha acceptabelt in- och utgående ljud, samt ha ett överkomligt pris. Det sistnämnda brukar medföra att trådlösa lurar inte är ett alternativ.
Jag föredrar öppna kåpor. Dels för att lättare kunna höra vad som händer runt omkring mig IRL, dels för att det är komfortablare med ventilation runt öronen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Skönt att slippa hålla på ladda all teknik. Har redan en massa saker som ska laddas hemma och headset är väl det jag tycker det är minst nödvändigt eftersom man ändå bara sitter i still framför skärmen.

Dessutom kompromissas ofta ljud och mikrofon på trådlösa, i alla fall på de jag testat och sett reviews på

Jag skulle heller inte orka ladda hela tiden, men batteritiden sticker ut ordentligt på GSP370.
https://www.sweclockers.com/testpilot/30566-testpilot-epos-se...

Jag laddar så sällan att jag glömmer bort hur länge det var sen sist. 😉
Friheten utan sladd är fantastisk.

Min trådlösa mus däremot har bara någon dags batteri kvar så det är lite bökigt... Jag ska ta och leta reda på ett nytt G900 batteri faktiskt.

Permalänk
Medlem

Öronmuffar som INTE är gjorde med fejkläder som flagar och ramlar av efter ett tag.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon201296:

Skönt att slippa hålla på ladda all teknik. Har redan en massa saker som ska laddas hemma och headset är väl det jag tycker det är minst nödvändigt eftersom man ändå bara sitter i still framför skärmen.

Dessutom kompromissas ofta ljud och mikrofon på trådlösa, i alla fall på de jag testat och sett reviews på

Ladda gör jag när jag tar av mig dom och stänger av datorn, det är så jävla skönt kunna gå in i köket om man köar till något i ett spel eller fortsätta prata med någon slippa behöva säga brb och sen komma tillbaka och ta på sig lurarna igen och av på av på av på sen sladd som är i vägen hela tiden.

Det är mitt tycke om trådlösa det är sån sjukt skön bekvämlighets sak!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Ladda gör jag när jag tar av mig dom och stänger av datorn, det är så jävla skönt kunna gå in i köket om man köar till något i ett spel eller fortsätta prata med någon slippa behöva säga brb och sen komma tillbaka och ta på sig lurarna igen och av på av på av på sen sladd som är i vägen hela tiden.

Det är mitt tycke om trådlösa det är sån sjukt skön bekvämlighets sak!

Ja smaken är som baken.

Att springa på i köket med headset på är dock inget jag gör och önskar andra i discord kunde låta bli också eller iaf muta ljudet på sina trådlösa när de springer på och skramlar i huset.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon201296:

Ja smaken är som baken.

Att springa på i köket med headset på är dock inget jag gör och önskar andra i discord kunde låta bli också eller iaf muta ljudet på sina trådlösa när de springer på och skramlar i huset.

Jag har mic som man höjer 10cm fysiskkt så mutas den så inget problem.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det har inget med prestanda att göra.

Skulle jag vara lika larvig skulle jag säga att "Jaha, om prestanda är det viktigaste så får man väl anta att ni kör LN2 dygnet runt alternativt har alla fläktar på max varvtal för jämnan"

Nej precis... Man prioriterar olika saker och olika saker är dealbreakers för olika personer. Lite nivå på diskussionen hade varit på sin plats.

Precis samma nivå som när alla sa "öööh men kan man inte få det utan RGB-trams?" Jo stäng bara av belysningen så är det klart. Inte direkt så man betalar 1000 kronor extra för lite leds.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Precis samma nivå som när alla sa "öööh men kan man inte få det utan RGB-trams?" Jo stäng bara av belysningen så är det klart. Inte direkt så man betalar 1000 kronor extra för lite leds.

Ja exakt. Självklart ska det gå att stänga av om man inte vill ha, men att man vill ha en produkt som helt saknar stöd för RGB för att kanske spara 25Kr till sig själv och göra andra som gillar RGB besvikna är ju bara sälviskt.

De flesta produkter som har RGB har "stealth-mode" och liknande så det finns liksom inget att bråka om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag alltid väljer USB än Jack 3.5, tycker den ger bättre ljud utan brus. Min opinion.