Vad har ni för guilty pleasure inom musik och tv/film.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för guilty pleasure inom musik och tv/film.

Är själv ett stort metalfan när det gäller musik, men kan inte sluta lyssna på Becky Hill,David Guetta - Remember.

När det gäller tv så är man ett stort fan av action eller ren komedi, men polarna blev rätt förvånade när jag berättade att jag
gärna kollar på t ex Wahlgrens Värld.

Så erkänn nu vad har ni för guilty pleasures inom tv/film och musik som folk runt er inte skulle kunna gissa att ni gillar

Permalänk
Medlem

Jag är ett metalfan också. Min guilty pleasure är Barry Manilow.
När det kommer till TV-program så får jag svår psykisk allergi av alla sk "reality shows", i princip från den dagen då MTV började med det.
Men en kollega satt och tittade på Sailing Yacht på jobbet en natt, och mot allt sunt förnuft fastnade jag för skiten. Fast man vet att mycket är fejk och scriptat och klippt ihop för effekternas skull (eller kanske just därför) så blev det svårt att slita sig från de degenerade typerna...

Den handlar om ungdomar som arbetar på lyx-jakter i medelhavet, karibien osv. Och deras "liv" ombord på båten. De gäster som hyr båtarna får kraftig rabatt för att vara med i TV. Dricksen slipper de betala också.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Är främst en fan metal och rock i olika former, men jag lyssnar på andra genres också, som elektronisk musik, jazz, blues, klassiskt m.m. Generellt sett gillar jag inte country, "modern" pop och hip hop. Med det sagt så finns det artister inom dessa genres som jag gillar, som Johnny Cash, Laleh och (äldre låtar från) Busta Rhymes t.ex. Det är nog det närmsta jag kommer guilty pleasure, jag skäms egentligen inte för det jag gillar längre.

Tror inte jag har nåt inom tv/film. Kanske skulle vara att jag egentligen inte är nån stor fan av musikalfilmer, men gillar filmer som Grease och Sweeney Todd bl.a. Det är nog det närmsta jag kommer guilty pleasure.

Permalänk
Medlem

Jag kör till med robot wars. Det är för jävla mesigt upplägg men jag älskar ändå att se när robotarna slåss o blir smådelar...

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.