Permalänk

Tecknat nostalgi

Tjena vet ej om detta är rätt ställe att skriva på detta forum, men jag undrar om det är någon här som har inspelade VHS:er med barnprogram från till exempel TV3 eller TV1000. TV3 där till exempel Turtles och Biker mice from Mars sändes.

Hade varit otroligt skoj och veta vad alla har!

Permalänk
Medlem

Inte inspelat med har ett gäng gamla VHS från barndomen med Cyborg 009

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Finns mängder med "förlorade" barnprogram från bla. tv3 som man skulle vilja se igen. Var ju typ världens bästa kanal när det gällde tecknat ett tag enligt mig.
Vad nån mystik stämning över hela kanalen på nåt sätt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vi skaffade parabolantenn tidigt, så det var Sky One, Children's Channel och senare Cartoon Network som gällde. Spelade aldrig in, eftersom det rullade på hela dagarna med Transformers, M.A.S.K. Turtles m.m.

Kommer även ihåg Centurions, Spartacus and the Land Beneath the Sun, Ulysses 31 och Jace and the Wheeled Warriors som favoriter.

Vi lärde oss engelska ganska snabbt, eftersom vi tjatade på våra föräldrar att översätta i början, sen rullade det på

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Ja finns ju hur mycket som helst!
Hade massa inspelat och försökte få det över till typ DVD eller liknande för en antal år sedan men hade inte fått tag på rätt utrustning och nu tror jag dessvärre dom flesta VHS:er är kassa...
Men som redan är nämnt Turtles, M.A.S.K bland andra.
Sen Dino Riders, Brave Star, Defenders of the Earth, He-Man och mer och mer.

Vad nostalgisk man blev nu helt plötsligt. haha

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact White TG | Moderkort: MSI MAG B550 TomaHawk | CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz | Minne: Corsair Vengeace 32GB DDR4 3600MHz RGB Pro | GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB Vision OC | SSD/M2: WD Blue SN550 1TB NVMe SSD | Hårddisk Lagring: Seagate BarraCuda Compute 2TB | PSU: Corsair RM850 850W (2019)

Permalänk
Medlem

Biker Mice from Mars finns på youtube, engelsk textning dock
https://www.youtube.com/results?search_query=Biker+mice+from+...

En på svenska (finns flera)
Biker mice from Mars - En mus och hans motorcykel / Vänskapstestet (Swedish)
https://www.youtube.com/watch?v=PpyTcpQKuYk

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Vi skaffade parabolantenn tidigt, så det var Sky One, Children's Channel och senare Cartoon Network som gällde. Spelade aldrig in, eftersom det rullade på hela dagarna med Transformers, M.A.S.K. Turtles m.m.

Kommer även ihåg Centurions, Spartacus and the Land Beneath the Sun, Ulysses 31 och Jace and the Wheeled Warriors som favoriter.

Vi lärde oss engelska ganska snabbt, eftersom vi tjatade på våra föräldrar att översätta i början, sen rullade det på

Du rullar upp hela min barndom där. Vilken minnen.
Jag minns 80 talet när andra konfirmander ville ha moped, jag ville ha satellitantenn då vi hade bara 1 kanal i Norge. Då var det en Handic 1.5m antenn som jag sen köpte en 2.1m utbyggnad tillsats för att ta emot The Childrens Channel.

Min morfar hatade antennen och tyckte det liknade en ufo som hade landat uti trädgården, har var förbannat varje dag och skrek över hur förfärlig den så ut, helt tills han hörde om Stefan Tangstad och Evander Holyfields boxmatch som skulle exklusivt utskickas till storskärmar via satellit på hoteller och jag sade åt honom att jag kan se kampen, och han trodde mig inte eftersom dom i nyheterna sade att den blir krypterat med D2 Mac som jag just hade köpt med alla mina tidningspapper leveranser.

Så visade jag honom att jag faktisk kan se kampen på sovrummet, och han flippade ur totalt och ringde 21 kompisar som alla fyllde mitt lilla sovrum. Mottagningen var inte helt bra eftersom den var skickad via en Uplink satellit och grannens träd stod i vägen.

Han hatade grannen så han gick ut och sågade ner trädtopparna tills jag sade att signalen var bra, har aldrig set honom så intresserad av teknik någonsin.

Permalänk
Skrivet av imp_matte:

Ja finns ju hur mycket som helst!
Hade massa inspelat och försökte få det över till typ DVD eller liknande för en antal år sedan men hade inte fått tag på rätt utrustning och nu tror jag dessvärre dom flesta VHS:er är kassa...
Men som redan är nämnt Turtles, M.A.S.K bland andra.
Sen Dino Riders, Brave Star, Defenders of the Earth, He-Man och mer och mer.

Vad nostalgisk man blev nu helt plötsligt. haha

Fanns ju massa bra program!

Någon som minns Sandokan?

VHS:er går alltid att fixa, kolla PM