Permalänk
Medlem

Cooler Master NR200P

Håller på bygga ny dator och ville ge mig på mITX bygge. Jag valde "Cooler Master NR200P" chassi och fick den för ett schysst pris 680kr. Har gjort massa research och det visar sig att montera 240 mm sluten vattenkylning botten av chassit är dålig idé och sliter på kylaren snabbare för luft bubblor kommer fastna i själva pumpen. Monterar man grafikkortet i själva chassits egna vertikal slot så sitter grafikkortet för nära toppen av chassit och man får inte plats med en radiator då.

Jag är helt inne på att ha mitt grafikkort ASUS RTX 4070 OC monterat vertikal men jag vill kunna montera min radiator på toppen av chassit.

Min caveman lösning jag kom på är att köpa mig ett " Cooler Master Vertical GPU Holder kit V3 " står på beskrivningen på Inet att " Cooler Master Universal Vertical GPU Holder Kit gör det möjligt att montera ditt grafikkort vertikalt oavsett vilket chassi du har så länge du får plats med minst 3st PCI platser. " tänkte man kan montera detta GPU holder där grafikkortet sitter "normalt" vilket ligger nära botten och borde ge mer plats för en radiator på topp.

Finns det någon som kan ge mig input om detta kan funka eller om det är en dålig idé , har någon prövat på detta ?

Har inte hittat nån youtube video eller tråd av någon som har försökt pröva sig på detta. Har sett man kan invertera chassit så man kan ha vertikal grafikkort och vatten kylningen på toppen , men ser inte alls snyggt ut om man ska ha fönsterrutan som sido panel. Invert NR200P

Man är ju inte sugen på lägga 4000kr på NR200P MAX chassit , men om inget funkar så får man väl punga ut dem pengarna.

NR200P chassi
cooler Master Vertical Mount kit v3
asus RTX 4070 OC Dual

All feedback , info , idéer är välkomna

Permalänk
Medlem

Vänta här, du vill ha GPU sidomonterat mot en glaspanel och vattenkyla CPUn?
Sedan lär det bli knappast bli ett vackert bygge heller utifrån invert videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Vänta här, du vill ha GPU sidomonterat mot en glaspanel och vattenkyla CPUn?
Sedan lär det bli knappast bli ett vackert bygge heller utifrån invert videon.

Yes sir , GPU vertikal så riktas mot glas fönstret , försöker just nu hitta moddare som kan göra glas sido panel med luft hål. samt ett 240 MM arctic vattenkylare på min CPU som jag vill montera på toppen av chassit.

Permalänk

Bästa du kan göra är en flip mod på chassit så topp blir botten och tvärtom

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Finns väldigt många 3d mods till chassit, typ som extensions plugs till sidopanel för luftflöde. Även höjning av chassitopp för att få in 240 aio där tex

3d mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Finns väldigt många 3d mods till chassit, typ som extensions plugs till sidopanel för luftflöde. Även höjning av chassitopp för att få in 240 aio där tex

3d mods

Tack du ska ta en titt !