Permalänk
Medlem

Steam + kontroller = rage

Jag har PS4-kontroller kopplat till steam. Det spelar ingen roll vilken USB-port, sladd eller typ av kontroll jag har. Den kopplar ifrån HELA tiden. Jag skulle ljuga om jag sa att jag tar det med lugnet av en zentränad munk på 2 kilo lugnande.

Kan någon snälla ge mig ungefär vilket tips som helst innan jag ser ut som den här killen?

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/448/frea...

Tackar på förhand!

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem

Använder du ds4windows?

Permalänk

Vad har du för kontrollmodell?

Har för mig att typ de första generationerna av kontrollerna är riktigt struliga att använda till annat än ps4 och uppvisar problemet du beskriver

Ska gå att få igång men minns inte hur mer än att de va ett jäkla bökande för att få dem att sluta göra det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Köp en xbox kontroll, dom fungerar till allt i windows utan knössel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Köp en xbox kontroll, dom fungerar till allt i windows utan knössel.

Webbed styrkors = no-go för mig

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Vad har du för kontrollmodell?

Har för mig att typ de första generationerna av kontrollerna är riktigt struliga att använda till annat än ps4 och uppvisar problemet du beskriver

Ska gå att få igång men minns inte hur mer än att de va ett jäkla bökande för att få dem att sluta göra det.

Vid det här laget har jag nog haft ungefär varenda kontroll som finns i hela världen.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Använder du ds4windows?

Har gjort. Slutade med att steam inte tog någon kontroll överhuvudtaget utan att vissa knappar inte funkade. Sen, en vacker dag, poff. Borta. Allt funkade. Men nu kopplar de från istället. DS och dess verkan länge ur systemet.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Skrivet av Larri:

Vid det här laget har jag nog haft ungefär varenda kontroll som finns i hela världen.

Kan du inte simpelt rada upp vilka modeller av kontrollen du testa iom att det finns flera vill du uppenbarligen inte ha hjälp för vi är inte tankeläsare...

Det ända vi kan då säga är att du får klura ut det själv eller köpa en kontroll som är gjord för att kunna användas på pc t.ex en xbox kontroll.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kör du Windows 10 eller 11? Förmodar att du kör med en av Sonys originalkontroller och inte någon Playstation-kontroll från en annan tillverkare?

Det ska vara väldigt enkelt att få igång. Du ska inte behöva DS4 Windows sedan Steam införde officiellt stöd. Det bör inte behövas men testa att koppla in och sedan öppna Steam i Big Picture mode. Där kan du ställa in att den ska upptäckas som en Playstation-kontroll. Tror inte det kommer hjälpa helt ärligt men värt ett försök.

Sen är det väl, som vanligt, bra att testa så att det inte är själva kontrollen det är fel på. Du säger visserligen att du provat olika kontroller vid tillfällen så det kanske inte är aktuellt.

Permalänk
Skrivet av talleN^:

Kör du Windows 10 eller 11? Förmodar att du kör med en av Sonys originalkontroller och inte någon Playstation-kontroll från en annan tillverkare?

Det ska vara väldigt enkelt att få igång. Du ska inte behöva DS4 Windows sedan Steam införde officiellt stöd. Det bör inte behövas men testa att koppla in och sedan öppna Steam i Big Picture mode. Där kan du ställa in att den ska upptäckas som en Playstation-kontroll. Tror inte det kommer hjälpa helt ärligt men värt ett försök.

Sen är det väl, som vanligt, bra att testa så att det inte är själva kontrollen det är fel på. Du säger visserligen att du provat olika kontroller vid tillfällen så det kanske inte är aktuellt.

Samtidigt är alla första generationen ps4 kontroller så inte konstigt om ingen ev fungerar iom att de är rena magin att få att fungera på pc.

Skulle va så mycket lättare att göra ett hjälpförsök om vi faktiskt fick veta vilka kontroll ersioner han har tillgängliga.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows