Grand Theft Auto VI släpps hösten 2025

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Så varför inte köpa en konsol om du gillar spel? För det är som du säger prioriterat

Kanske inte gillar 20-30FPS känslan? och vill lira på bättre kvalitet på grafiken?

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

Det blir att inskaffa mig ett PS5 Pro för att spela GTA VI.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Så varför inte köpa en konsol om du gillar spel? För det är som du säger prioriterat

För att konsoler är hopplösa när det kommer till 4K och 60fps...
30fps med drops är inte ok 2024....
Jag köper PC releaserna istället och köra i 4K 60fps....

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Inte ens spelat V än..

Har spelat de två första GTA och fastnade inte riktigt även om de var lite kul att lattja run med.
Fick upp ögonen för Rockstar på riktigt med första RDR, som var riktigt bra, men har en väldigt lång backlog av spel.
Ser fram emot att spela dem ja, någon gång i framtiden, är inte bråttom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Inte ens spelat V än..

Har spelat de två första GTA och fastnade inte riktigt även om de var lite kul att lattja run med.
Fick upp ögonen för Rockstar på riktigt med första RDR, som var riktigt bra, men har en väldigt lång backlog av spel.
Ser fram emot att spela dem ja, någon gång i framtiden, är inte bråttom.

När du kommer över tröskeln och får tillgång till Trevor... Alltså detta spel.
Jag är snart 50 så jag vill påstå att jag spelat rätt länge och gta5 är med i top 10 av allt jag kommit över.
Alla andra GTA är meh imop i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Inte ens Rockstar är en tillräckligt stor studio för att få klart spelet både på till pc och konsol samtidigt. Det tror jag är enda skälet till att pc-gamers får vänta.

Av förhandsvisningen av döma ser vi att spelet kommer att erbjuda upplevelser vi aldrig har sett inom gaming. Se alla detaljer, personer, bilar, miljön på stranden. Allt som händer samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Inte ens Rockstar är en tillräckligt stor studio för att få klart spelet både på till pc och konsol samtidigt. Det tror jag är enda skälet till att pc-gamers får vänta.

Av förhandsvisningen av döma ser vi att spelet kommer att erbjuda upplevelser vi aldrig har sett inom gaming. Se alla detaljer, personer, bilar, miljön på stranden. Allt som händer samtidigt.

Lär inte vara skälet. Dom vill dubbeldippa i försäljningen, d.v.s. först sälja det till de flesta på konsoll, sen sälja det igen till samma personer på PC.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Lär inte vara skälet. Dom vill dubbeldippa i försäljningen, d.v.s. först sälja det till de flesta på konsoll, sen sälja det igen till samma personer på PC.

Jag tror definitivt att det är enda skälet. Varför gör i så fall inte flera samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Jag tror definitivt att det är enda skälet. Varför gör i så fall inte flera samma sak?

För att få är så stora att de kan komma undan med det.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Så varför inte köpa en konsol om du gillar spel? För det är som du säger prioriterat

Ps5 har typ inga spel för att få 7000 kr att kännas rinligt och allt till xbox finns typ till pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Kanske inte gillar 20-30FPS känslan? och vill lira på bättre kvalitet på grafiken?

Presis för att nämna en grej. Sen allt det andra Pc Alltid är Överlägset på; som - slå av en massa skit ala CA och motion blur etc och att slippa spela med en FOV på typ 20 ish, som konsolerna briljerar med!

Sista skräpet jag köpte var ps4 pro och efter det blir det enbart pc

Haft de mest av skräpet sedan NES dagarna, bara för att, men alltid svär hit och dit, hur dum jag varit och varför etc etc, jag köpte "Skräpet"

Nu i dessa Glory Days, kommer ju presis allt till kära Pc iaf, så varför slänga cash i sjön och bli besviken!
Jag kan gott vänta och i detta fallet hur länge som helst - aldrig varit så kär i GTA endå!

Permalänk

Blir och lira på XBOX Series X

Permalänk
Skrivet av kozmos:

Förstår inte tjusningen med gta online.
Har de samma fördelning på spelet mellan singleplayer/story och online som gta 5 så kommer jag förmodligen inte ens köpa spelet 😂

har nog att göra med att du kan spela missions med kompisar och customise din gubbe, bil osv, även roliga races/tävlingar som är gjorde i map editor, sedan att du kan glida runt och låsa up saker som du och dina kompisar kan visa och gibba i en öppen värld, sedan finns det gta RP som är jätte stort.

frågan är vad som inte lockar?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

frågan är vad som inte lockar?

Inget

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog köpa spelet enbart för att det utspelas i Vice City. GTA Vice City är än idag en av mina största spelupplevelser (delad förstaplats med några N64-spel, Pokemon Ruby på Gameboy och CS 1.6). Sjuk nostalgi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

har nog att göra med att du kan spela missions med kompisar och customise din gubbe, bil osv, även roliga races/tävlingar som är gjorde i map editor, sedan att du kan glida runt och låsa up saker som du och dina kompisar kan visa och gibba i en öppen värld, sedan finns det gta RP som är jätte stort.

frågan är vad som inte lockar?

Låter väldigt olockande, fokus på fel ställen, inget för mig.