Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med en kort ljudsnutt, 4:59 in i denna video. Soundhound ger noll resultat - antar klippet är för kort, och Shazam föreslår bara en massa nonsens. Får 90-tals eurodancevibbar, men det kanske är något modernare som jag inte har koll på.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellowiener:

Den som går du-du-dididi-du-di-dudu-duuuuu-dididididi-du, ni vet, vad heter den?!

Du menar inte
Darude - sandstorm?

Sent svar jag vet

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad den här skräckfilmen heter?

Är en familj som flyttar in i ett hus på landet och varje dag så står luckan/dörren till vinden öppen när de vaknar så de sätter upp övervakningskameror för att se vad som händer.

Kommer också ihåg att en kille som är med blir dragen ner i vattnet av en vinsch tror ja.

Håller på att bli tokig, såg filmen på 90-talet/tidigt 2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Någon som vet vad den här skräckfilmen heter?

Är en familj som flyttar in i ett hus på landet och varje dag så står luckan/dörren till vinden öppen när de vaknar så de sätter upp övervakningskameror för att se vad som händer.

Kommer också ihåg att en kille som är med blir dragen ner i vattnet av en vinsch tror ja.

Håller på att bli tokig, såg filmen på 90-talet/tidigt 2000.

Svensk? I så fall en vild gissning på "Besökarna" (1988).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Behöver hjälp med en kort ljudsnutt, 4:59 in i denna video. Soundhound ger noll resultat - antar klippet är för kort, och Shazam föreslår bara en massa nonsens. Får 90-tals eurodancevibbar, men det kanske är något modernare som jag inte har koll på.

Introt till Dr. Jones får jag upp i huvudet. Det är inte den låten men min hjärna kopplade ihop dom på något skumt sätt 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Svensk? I så fall en vild gissning på "Besökarna" (1988).

Det var fan den, tror inte jag kommer ihåg den rätt dock, hehe. Har för mig jag även såg den på Engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Det var fan den, tror inte jag kommer ihåg den rätt dock, hehe. Har för mig jag även såg den på Engelska.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Söker hjälp med att identifiera något som borde vara en bra kärleksfilm av något slag med tanke på avsändaren av bilderna.
Har dock nått en nivå där jag inte känner igen skådisarna eller filmen och mina google skills inte längre räcker till nu när bilderna börjat bli rätt generiska om jag får säga så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Söker hjälp med att identifiera något som borde vara en bra kärleksfilm av något slag med tanke på avsändaren av bilderna.
Har dock nått en nivå där jag inte känner igen skådisarna eller filmen och mina google skills inte längre räcker till nu när bilderna börjat bli rätt generiska om jag får säga så.

https://i.solidfiles.com/AnMNkw5nMna7p.jpg

Inte sett filmen själv men känner igen Diego Luna från Rogue One och det ledde mig till Dirty Dancing Havana Nights

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Har länge funderat på en film där i någon scen så är de nå "DJ" som kör sitt gig på nå fest eller så och då får han en LP skiva av någon å kör den men märker att den är tråkig så han scratchar (vettifan vad de kallas) skiten ur den framåtillbaka så den blir helt j*vla rispig å trådar sticker upp

Måste ju vara nå komedi man sett men kan fan inte riktigt minnas, minns bara denna klassiska scen!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus1987:

Har länge funderat på en film där i någon scen så är de nå "DJ" som kör sitt gig på nå fest eller så och då får han en LP skiva av någon å kör den men märker att den är tråkig så han scratchar (vettifan vad de kallas) skiten ur den framåtillbaka så den blir helt j*vla rispig å trådar sticker upp

Måste ju vara nå komedi man sett men kan fan inte riktigt minnas, minns bara denna klassiska scen!

High School High, kanske?

Permalänk

@keyser:
Ja, de måste nog vara den! Var riktigt längesen man såg isåfall denna film men just scenen är de man minns!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem

Det här är varken en låt eller en film men jag söker ett youtubeklipp där en kvinnlig (brittisk?) reporter intervjuar en finsk rallyförare, som verkar ha varit ökänd för sina korta intervjusvar.

Det enda jag kommer ihåg från klippet är att reportern liksom fångar upp föraren medan han går. Följande replikskifte sker (så som jag minns det):

"Mr [...] Can you in more than three words describe your race today?"
"Not very good... today."

Sedan går föraren vidare.

Tyvärr vet jag inte vad jag ska söka på för att hitta klippet. Det finns för många finska rallyförare.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LaoLao:

Tyvärr vet jag inte vad jag ska söka på för att hitta klippet. Det finns för många finska rallyförare.

Marcus Grönholm https://youtu.be/pr-PISRQfpI

Sen har vi ju klassikern som bara måste länkas den också https://youtu.be/TAGbrM-MMRk

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ballistic: Inte riktigt lika snyggt som jag minns det men ändå väldigt roligt. (Den andra är dock också oerhört rolig.)

Tack så mycket för länken!

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av Pixo:

Inte sett filmen själv men känner igen Diego Luna från Rogue One och det ledde mig till Dirty Dancing Havana Nights

Sent svar men det var riktigt snyggt löst, den filmen var med på diverse topplistor men inget jag hade tittat tillräckligt noga på!

Här kommer något nytt för swecarna att bita i. Well well, den är nog jättelätt men det står bara stilla nu ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Sent svar men det var riktigt snyggt löst, den filmen var med på diverse topplistor men inget jag hade tittat tillräckligt noga på!

Här kommer något nytt för swecarna att bita i. Well well, den är nog jättelätt men det står bara stilla nu ikväll

https://i.solidfiles.com/vDDGMP3Xz4BAP.png

Min gissning går till Road House
https://www.imdb.com/title/tt0098206/

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Killmaster:

Min gissning går till Road House
https://www.imdb.com/title/tt0098206/

Ahh, den filmen har man ju hört en del referenser till men aldrig sett. tackar

Permalänk
Medlem

Vilken musik är detta?

Har viljat ha bakgrunds musiken länge på denna video https://www.youtube.com/watch?v=7tvLT9ZsX7U
Någon som vet den?
Vet inte vart jag skulle lägga denna tråd så läggde den vid Ljud

Permalänk
Hedersmedlem

@Zorpan *Inlägg flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det är inte den. Dom går i skolan och hittar på lite bus där. "Som att sätta eld på sitt eget skåp för att få ett ligg." Sjukt humor...

Låter som skins men den är inte amerikansk. Cook tänder eld på sitt skåp för att ligga med effy.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelegrino:

Låter som skins men den är inte amerikansk. Cook tänder eld på sitt skåp för att ligga med effy.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack det var den.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Har sökt länge och väl men lyckas inte hitta låten trots att jag hört den så många gånger, hjälp uppskattas.

https://vocaroo.com/i/s1ToxQtufTAX

Permalänk
Skrivet av Mackey:

Har sökt länge och väl men lyckas inte hitta låten trots att jag hört den så många gånger, hjälp uppskattas.

https://vocaroo.com/i/s1ToxQtufTAX

https://www.youtube.com/watch?v=NpUkRFGdefM

Permalänk
Medlem

Juste, originalet är Faithless - Insomnia och nu fick jag remixen också, tack!

Edit: Använde du någon tjänst eftersom du hittade just denna remix? Försökte använda ett par men de kraschade under sökningen.

Permalänk
Skrivet av Mackey:

Juste, originalet är Faithless - Insomnia och nu fick jag remixen också, tack!

Edit: Använde du någon tjänst eftersom du hittade just denna remix? Försökte använda ett par men de kraschade under sökningen.

Nej :), jag kände till orginalet. Så jag skumma igenom lite olika remixer och hitta den på så sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är inte detta en film utan ett tvprogram
Undrar om någon vet vad programmet "Fabriken inifrån" som går på TV4 heter i original engelsk titel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mega-Dark:

Nu är inte detta en film utan ett tvprogram
Undrar om någon vet vad programmet "Fabriken inifrån" som går på TV4 heter i original engelsk titel?

Inside the Factory

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Nu är inte detta en film utan ett tvprogram
Undrar om någon vet vad programmet "Fabriken inifrån" som går på TV4 heter i original engelsk titel?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.imdb.com/title/tt4903514/?ref_=nm_knf_i3

Inside the Factory: How Our Favorite Foods Are Made

Visa signatur

There can be only one...