SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Ein Pulsar

http://www.shphotographer.com/stuff/pulsarsmall.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Kolla mitt tidigare inlägg

Utan att igår ha tittat in i tråden så fastnade jag för den här klockan. Fanns på både ebay och amazon och skulle gå loss på cirka 2300:- för Nixon The Player.
Var köpte du? Jag måste ha den.

edit: Det var Nixon The Banks All Black jag hade kollat in och inte The Player.
http://www.amazon.com/Nixon-Banks-All-Black/dp/B000GUU3I8/ref...

Köpställe i Sverige någon? Eller vågar man sig på att beställa från amazon? Det är ju inte fruktansvärt mycket pengar om något skulle gå fel.

Permalänk
SpelClockers

Med vit urtavla

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

En sån här, fast min är svårt repig och skall bytas ut inom kort...

Permalänk
Medlem

En Zodiac Seadragon (Z02240)

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Tycker inte att det är svårt alls. Funkade bra från början.

Ok, sen till fråga två, hur stabil känns "snurran" som man ställer tiden med? För vad jag kan se på bilden så är den oskyddad och detta innebär risken att man knäcker den. Har lyckats med det på några klockor som inte har haft den skyddad. Är sugen på den men vete fan om jag är så glad om den pajar efter sommaren p.g.a. man knäckt den "snurran". Fast har även fastnat för Vostok-Europe - Rocket N1

Grymt snygg som svart men varför de fula siffrorna i urtavlan och den gröna "självlysande färgen"

Den helt i silver är också snygg, till och med mer clean än den svarta p.g.a. sin diskreta urtavla. Hmm svårt val.

Citat:

Klockan drivs av en fjäder som i sin tur dras upp av din arms rörelser. Det betyder att klockan inte har något batteri som behöver bytas med jämna mellanrum.

Ett bra quartzverk har en gångavvikelse på +/- 20 sekunder per månad medan ett riktigt dyrt mekaniskt ur har en avvikelse på +/- 10 sekunder per dygn. De mekaniska klockorna från Vostok Europe har en garanterad maximal gångavvikelse på -10 till +30 sekunder per dygn. NeoWatches justerar klockan vid behov innan leverans, så att den går mellan +10 till +20 sekunder per dygn. Det gör vi för att att mekaniska klockor normalt saktar sig något efter att ha använts första månaden. Det betyder att man behöver ställa klockan ungefär en gång i veckan och kan anses vara mycket bra för en klocka som kostar under 2000kr.

Detta lät lite mysko, ställa om klockan en gång i veckan är detta p.g.a. den diffar någon minut eller är det 20minuter+ som vi pratar om?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ok, sen till fråga två, hur stabil känns "snurran" som man ställer tiden med?

Detta lät lite mysko, ställa om klockan en gång i veckan är detta p.g.a. den diffar någon minut eller är det 20minuter+ som vi pratar om?

Ja, för mina behov är den då alldeles kanon. Har inte ens tänkt på att den kan gå av eller likn. Provade just slita och vicka, den verkar stadig

Att du måste ställa om klockan en gång i veckan med den där är ju som det står, för att den är mekanisk. Inga batterier som håller igång den.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Utan att igår ha tittat in i tråden så fastnade jag för den här klockan. Fanns på både ebay och amazon och skulle gå loss på cirka 2300:- för Nixon The Player.
Var köpte du? Jag måste ha den.

edit: Det var Nixon The Banks All Black jag hade kollat in och inte The Player.
http://www.amazon.com/Nixon-Banks-All-Black/dp/B000GUU3I8/ref...

http://ec1.images-amazon.com/images/I/41M74NS28JL._SS400_.jpg

Köpställe i Sverige någon? Eller vågar man sig på att beställa från amazon? Det är ju inte fruktansvärt mycket pengar om något skulle gå fel.

Kunde inte hålla mig, så det fick bli en sån

http://sundmark.eu/2007/06/27/nixon-banks-all-black/

Permalänk
Medlem

Grattis och välkommen in i Nixon All Black-klubben

Edit: Denna kanske blir min nästa klocka. http://image.nixonnow.com/image/product_detail/summer07/produ...

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Grattis och välkommen in i Nixon All Black-klubben

Edit: Denna kanske blir min nästa klocka. http://image.nixonnow.com/image/product_detail/summer07/produ...

Tack

Var inne på stan och kolla lite idag men inte en enda klockaffär sålde Nixon-klockor men alla visste vad det var för några. Tydligen väldigt populärt i Danmark. Hoppas det inte blir världens fluga nu när man har köpt sig en bara

Permalänk
Hedersmedlem

Just nu en Suunto Advizor

Inte min paa bilden.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Omega Seamaster professional

Permalänk
Medlem

Jag hade en gammal Gul klocka. Ganska dyr och fin. Kostade väl 2k när den var ny, tror jag. Men för ungefär 3-4 månader sen var jag och simmade. Jag la klockan på skjortan i skåpet. Kommer sedan tillbaka, drar ut skjortan och ur far klockan och hamnar pladask på kakel golvet.

Permalänk

Jag har en Casio G-shock G-2900. Köpte den på Teknikmagasinet för 599 istället för 999, var typ en utgående model. Men trots det finns den fortfarnade i Casio:s sortiment :S

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrm
Omega Seamaster professional

Titta en till herre bland pojkarna. Vad är det för årsmodell?

Jag lyckades tappa en sprint till länken häromdagen, så nu måste jag in till urmakaren med min.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Verkar vara en del folk som har Nixonklockor. Najs!
Någon som vet var man kan köpa reservdelar?
Mitt lås (eller vad man ska kalla det) till armbandet gick sönder när jag blev anfallen av ett gäng fulla tonåringar så jag kan inte använda klockan nu.
Har en Rotolog Leather som jag köpte ny på ebay för ungefär 1300kr.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

En gammal klocka som tillhörde Morfar, hemmagjort armband som han också gjorde. Man får vrida upp klockan en gång per dag, men det gör mig inget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Titta en till herre bland pojkarna. Vad är det för årsmodell?

Jag lyckades tappa en sprint till länken häromdagen, så nu måste jag in till urmakaren med min.

Kanske inte riktigt herre än om det är en Omega på handleden, men det är ju helt klart några stapplande steg i rätt riktning...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft någon klocka, och kommer med stor sanolikhet aldrig att skaffa mig en heller. Därimot så har jag mobilen som jag går efter om det skulle vara så.

Men klocka på armen... nix.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radaradam
http://pici.se/pictures/nyAiBosEA.jpgEn gammal klocka som tillhörde Morfar, hemmagjort armband som han också gjorde. Man får vrida upp klockan en gång per dag, men det gör mig inget

Helt plötsligt kommer detta helt underbara inlägg, tack. Själv kör jag med mobil.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Tack

Var inne på stan och kolla lite idag men inte en enda klockaffär sålde Nixon-klockor men alla visste vad det var för några. Tydligen väldigt populärt i Danmark. Hoppas det inte blir världens fluga nu när man har köpt sig en bara

Hur är kvaliteten på klockan? Sjukligt snygg är den ialla fall, funderar på om man inte ska satsa på en sådan... Min nuvarande Fossil-klocka börjar kännas lite småtråkig (Bild kommer senare)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Med stor sannolikhet min nästkommande klocka.
http://f1store.formula1.com/catalog/product_info.php?products...

Såg en liknande F1 klocka hos stjärnurmakarna i farsa centrum idag. Grymt snygg, halvstor vill ha begär över den. Har blivit pervers på svart eloxiderade klockor nu.... Är så grymt snygga.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Såg en liknande F1 klocka hos stjärnurmakarna i farsa centrum idag. Grymt snygg, halvstor vill ha begär över den. Har blivit pervers på svart eloxiderade klockor nu.... Är så grymt snygga.

Jo, begäret börjar bli snudd på kinky, skulle vilja se en irl dock, man har ju massa tankar och fantasier om hur den ska vara...

Permalänk
Medlem

Ansluter mig till Omegaklubben med min 60-talare.

Det är alltså en Seamaster Automatic med datumvisning samt Omega 550/560 eller 750 urverk. Armbandet tillverkades ursprungligen för Speed- och Railmasterserien, men passar utmärkt på Seamaster med 18 mm-ändstycken (vilka jag för övrigt har sprillans nya på väg till mig på posten, då en av de nuvarande inte är original, och den andra sliten). Armbandet är av modell Omega 7912. På önskelistan står ett besök hos juvelleraren/urmakaren för polering av armbandet, huset samt glaset, ska bara få lite pengar först

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Hur är kvaliteten på klockan? Sjukligt snygg är den ialla fall, funderar på om man inte ska satsa på en sådan... Min nuvarande Fossil-klocka börjar kännas lite småtråkig (Bild kommer senare)

Jag får be att återkomma, UPS har inte hunnit leverera klockan än. Tar ju ett tag att få en klocka från USA, men imorgon räknar jag med att ha den på handleden.

Permalänk
Medlem

Casio PRW-1300T

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Kanske inte riktigt herre än om det är en Omega på handleden, men det är ju helt klart några stapplande steg i rätt riktning...

Anar jag lite avundsjuka?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Anar jag lite avundsjuka?

Faktiskt inte, även om jag har funderingar på att införskaffa en Omega Planet Ocean Chronograf vad det lider.

Nästa klocka blir dock en IWC Aquatimer 2000, det är planen iaf...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.