Ny mini-demo av NOLF 2 :-( :-( :-(

Permalänk
Medlem

Ny mini-demo av NOLF 2 :-( :-( :-(

http://www.gamershell.com/news/BNoOneLivesForever2BTast.shtml

II. SYSTEM REQUIREMENTS
-----------------------
In order to install and play No One Lives Forever 2: A Spy In H.A.R.M.s Way, your system must meet or exceed the following minimum system requirements:

500 MHz Pentium® III or equivalent
US version of Windows® 98 / 98SE / ME / 2000 (with latest service pack)/ XP

Men varför VARFÖR måste dom göra spel och demos som inte funkar med svenskt windows. Borde vara förbjudet!!!
Fy fan vad meningslöst att göra så där...

(har inte provat dock, men låter ju inte så lovande).

Permalänk
Medlem

är ju lungt... orka använda svenskt os

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snotling
är ju lungt... orka använda svenskt os

Men, man vill ju ha svenska ordbehandlare och annat, och då blir det väl lite småstrul om man inte har svenskt windows.

Och vad händer när du köper svenska spel/program som vill ha svenskt windows???

Permalänk
Medlem

hmm nolf(1) hade ju högre systemkrav än en 500 har jag för mig...
rekomenderat var typ en 800

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roughack
hmm nolf(1) hade ju högre systemkrav än en 500 har jag för mig...
rekomenderat var typ en 800

Jupp, har inte hänt så värst mycket med systemkraven senaste året eller så känns det som. Spelen blir snyggare men kraven är ganska konstanta....blir väl bättre på att optimera och så...

Men fan va trist, igår tankar man Battlefield 1942 utan att veta att det är så jäkla uselt att det krävet outhärdliga 60 Hz på skärmen!!!!!!!!!!!!!
Och idag tankar man detta och när man är klar så ser man att man måste ha US Windows.

What a waste of time

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr

Men, man vill ju ha svenska ordbehandlare och annat, och då blir det väl lite småstrul om man inte har svenskt windows.

Och vad händer när du köper svenska spel/program som vill ha svenskt windows???

använder engelskt...

varför krångla till det

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Du kunde ju ha skrivit det här i NOLF 2 Demo tråden jag gjorde... jaja. Såklart man använder engelska windows.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Du kunde ju ha skrivit det här i NOLF 2 Demo tråden jag gjorde... jaja. Såklart man använder engelska windows.

Ok, så ni grabbar beställer spel från USA då när ni ska köpa, eller?
För som sagt, vissa spel (kanske prog med) verkar inte funka till alla språkversioner av Windows.

Fattar inte varför dom gör så här bara. Är det för att jävlas med oss, eller är det nån sorts diskriminering mot alla som inte har US Windows, eller är det svårt på nåt sätt att göra program som kör under alla (normala) språk???

Permalänk
Medlem

Vadå beställer från USA? Jag har aldrig haft nåt problem med spel eftersom jag kör engelska windows...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Testade installera iallafall, och det funkar på mitt svenska XP.

Och det funkar kanonbra på min gamla P3 866 med gammalt GF2.
Jäklar vad snyggt, och jäklar vad tufft med den där stormen.
Staket och träplankor och grejer som slits loss från marken och virvlar runt i luften.

Fast ammon tar slut rätt fort och sen vetefan vad man ska göra.
Verkar inte kunna slåss när skotten är slut. Ska prova lite mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr
Testade installera iallafall, och det funkar på mitt svenska XP.

Och det funkar kanonbra på min gamla P3 866 med gammalt GF2.
Jäklar vad snyggt, och jäklar vad tufft med den där stormen.
Staket och träplankor och grejer som slits loss från marken och virvlar runt i luften.

Fast ammon tar slut rätt fort och sen vetefan vad man ska göra.
Verkar inte kunna slåss när skotten är slut. Ska prova lite mer

Har en liknande dator, flyter bra för mej med.

När skotten tar slut kan du hämta mera, det står typ en "väska" vid ett hus i mitten. Du kan också ta upp ninja-svärden.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr

Men, man vill ju ha svenska ordbehandlare och annat, och då blir det väl lite småstrul om man inte har svenskt windows.

Och vad händer när du köper svenska spel/program som vill ha svenskt windows???

ordbehandlaren påverkas ju inte om du har engelskt os eller ej (om vi pratar om word tex).

och inte fasiken finns det något progg som kräver svenskt os

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe1555

ordbehandlaren påverkas ju inte om du har engelskt os eller ej (om vi pratar om word tex).

och inte fasiken finns det något progg som kräver svenskt os

Vet att vissa spel inte går att installera om det inte är svensk version. Har läst om detta på hemsidor, tror bla det gäller NHL2002, som ju finns i en speciell nordisk version.

Permalänk
Medlem

Ehhhh, vad är fel på min dator??? (P3 866 GF2 32MB)

Spelar NOLF2 demon, allt på MAX (förutom skuggor som jag alltid kör på low) och 1024x768. I bakgrunden tankar WinMX, Photoshop är på, ACDSee på, Explorer har denna sida uppe, och spelet flyter på bra ändå.

Hur är det möjligt. Bara för medium inställningarna stod det ju att man skulle ha typ 1GHz och GF3, och jag kör allt på high.
Är det massa rågrymma krävande effekter som jag inte ens får med för att jag har gammalt GF2 kanske, eller vad?

Hehe, lär ju inte behöva ny dator närmsta framtiden iallafall, men grafikkort blir det nog mycket snart skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Spel som kräver OS i ett visst språk måste ju vara så B-iga att de inte är något att bry sig om. Och självklart kör man Engelskt OS, ordbehandlare och browser. 90% av Internet är på Engelska ändå

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Avstängd

samma här, valde det högsta ditail(och där rekomenderas det en p4 2 ghz, 256 ram och en graffe med 64 mb, helst gf3) fast jag bara har 1000 mhz, 256 sdram och ett gf4ti4200 och kör i 1024*768

skumt som fan

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk

Var det värt att tanka ner då? Kul?

Visa signatur

[size="1"]| AMD T-bird 1,2GHz | Creative Geforce 4 Ti4400 | 256mb PC133 | Hercules Fortissimo II | Windows XP Home |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban GTS
Var det värt att tanka ner då? Kul?

Tja, inte direkt kul kanske. Är ju extremt kort.
Men är man intresserad av NOLF 2 så är det ju ett måste att få en försmak av grafiken och känslan i spelet.
Och grafiken och vädereffekterna (stormen) är jäkligt tuffa, tro mig. Tanka ner de fjuttiga 50 megabyten du.

Permalänk
Medlem

Alldeles för kort, när man klarar det VILL man verkligen fortsätta. Fattar inte att det kunde flyta så bra på min dator heller för snyggt var det iaf!

Den där "husvagnen" som blåste omkring var väldigt coolt gjord! Jag höll nästan på att få den över mej när jag sprang förbi.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

afyfan va kul demo *väntar spänt på full versionen*
Blir väl och installera NOLF tills vidare

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk

Uh, låter lovande.:)
Själv kör jag engelskt OS och svenskt Officepaket.;)
Funkar hur fint som helst.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Uh, låter lovande.:)
Själv kör jag engelskt OS och svenskt Officepaket.;)
Funkar hur fint som helst.

Jag kör svenskt OS och inget office paket

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr

Men fan va trist, igår tankar man Battlefield 1942 utan att veta att det är så jäkla uselt att det krävet outhärdliga 60 Hz på skärmen!!!!!!!!!!!!!

Hmm, jag kör BattleField i 85 Hz åtminstone. Kör du gamla drivers eller nåt? Själv kör jag officiella 30.82 från NVIDIA och Refreshlock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr

Jupp, har inte hänt så värst mycket med systemkraven senaste året eller så känns det som. Spelen blir snyggare men kraven är ganska konstanta....blir väl bättre på att optimera och så...

Men fan va trist, igår tankar man Battlefield 1942 utan att veta att det är så jäkla uselt att det krävet outhärdliga 60 Hz på skärmen!!!!!!!!!!!!!
Och idag tankar man detta och när man är klar så ser man att man måste ha US Windows.

What a waste of time

lol, jag spelar visserligen BF 1942 i 85 hz. men men

(Powerstrip...)

Visa signatur

Niklas

Permalänk

Det var ju supersnyggt! Härlig försmak på vad det färdiga hela spelet kommer att bjuda på. Ganska kul var det också...

Visa signatur

[size="1"]| AMD T-bird 1,2GHz | Creative Geforce 4 Ti4400 | 256mb PC133 | Hercules Fortissimo II | Windows XP Home |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nic

lol, jag spelar visserligen BF 1942 i 85 hz. men men

(Powerstrip...)

Jaha, men då kanske typ alla andra som spelar MP-demon kör 60 Hz bara för skojs skull...
Och ingen verkar veta hur man kommer undan det heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr

Jaha, men då kanske typ alla andra som spelar MP-demon kör 60 Hz bara för skojs skull...
Och ingen verkar veta hur man kommer undan det heller.

Men snälla rara, hur många gånger har vi inte svarat på frågan att man ska använda refreshlock så funkar det utmärkt. Med andra program så cepar det, ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P

Men snälla rara, hur många gånger har vi inte svarat på frågan att man ska använda refreshlock så funkar det utmärkt. Med andra program så cepar det, ja.

Argghhhhhh, är ju Refreshforce jag använder.
Blir tokig, går ju inte att låta bli att blanda ihop Refreshforce och Refreshlock

Jaja, hörde ju just att det suger jämfört med Operation Flashpoint, så ignorerar nog detta spel helt ändå....kanske...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr

Argghhhhhh, är ju Refreshforce jag använder.
Blir tokig, går ju inte att låta bli att blanda ihop Refreshforce och Refreshlock

Jaja, hörde ju just att det suger jämfört med Operation Flashpoint, så ignorerar nog detta spel helt ändå....kanske...

ehh? du KAN inte gämföra BF1942 med OFP, helt "olika spel" OFP är mer en soldator simulator och BF1942 är "mera overkligt"
sen va du har hört så skall du skita i tills du har testa de