Permalänk
Medlem

Folding@sweclcokers

Tja alla har precis börjat folda för sweclockers laget :]

Men ett problem är att farsan tror att detta kan vara ett fakeprojekt alltså att jag foldar för hela projektet men medans så kan de kolla min dator och se all farsans information på datorn och använda det t.ex bankkonto elr vad han har för skit på datorn... Finns det något bevis så jag kan övertyga farsan om att det inte är så? Skulle också själv vilja veta att så inte är fallet.

God jul och gott nytt år

Permalänk
Entusiast

Det faktum att tusentals datornördar håller på med det och att det kommer från ett av världens mest ansedda universitet duger inte?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

1161246 foldare & ingen har märkt att det försvinner stålar eller att någon varit i deras system & rotat?
Å andra sidan riktigt säker kan man aldrig vara.

Själv har jag länge misstänkt att tandläkarna är i maskopi med regeringen & opererar in mottagare i plomberna så att dom kan aktivera oss till olika uppdrag när så behövs.

Skämt åsido, är pappsen IT paranoid är det nog inte så lätt att övertyga honom. Man kan iofs undra hur han kan vara säker på att ingen kollar honom via bankens sida?

HA ett gott nytt du med & lycka till med foldingen, om du nu lyckas lugna farsgubben.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i andra tråden, det är någon miljon som har varit involverad i detta. Dessutom är det en .edu adress ifrån Usa och du tror inte dom hade varit rätt snabb på att undersöka saken med tanke på hur paranoida jänkarna är...

http://stanford.edu/

läs på om universitetet lite så blir du nog rätt lugn

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Haha han har blivit extremt paranoid för visrus osv men det är också för att han är enormt stressad pga ekonomin eftersom han jobbar på ett fondbolag som det inte gått så bra för nu på sistonde som det inte har gjort för någon

Som tur är ska han flytta alla sina saker till sin nya bärbara så då kan man ha sin egna stationära för sig själv igen

Han tyckte inte det spelade någon roll om en massa har foldat tyckte det inte var ett tillräckligt bevis och att det kom från stanford brydde han sig heller inte om han sa att man aldrig visste om det var ett fejkprojekt som man har sagt att man är från stamford m.m enormt jobbig ^^

Permalänk
Medlem

Re: Folding@sweclcokers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plajton
Tja alla har precis börjat folda för sweclockers laget :]

Men ett problem är att farsan tror att detta kan vara ett fakeprojekt alltså att jag foldar för hela projektet men medans så kan de kolla min dator och se all farsans information på datorn och använda det t.ex bankkonto elr vad han har för skit på datorn... Finns det något bevis så jag kan övertyga farsan om att det inte är så? Skulle också själv vilja veta att så inte är fallet.

God jul och gott nytt år

Du kan vara helt lugn... Att folda är samma risk som du nu sitter och skriver i sweclockers forum, Datan som sänds från klienten till standford använder samma port som när du ute och surfar...Så du kan vara helt lugn och forsätta och folda...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plajton
Haha han har blivit extremt paranoid för visrus osv men det är också för att han är enormt stressad pga ekonomin eftersom han jobbar på ett fondbolag som det inte gått så bra för nu på sistonde som det inte har gjort för någon

Som tur är ska han flytta alla sina saker till sin nya bärbara så då kan man ha sin egna stationära för sig själv igen

Han tyckte inte det spelade någon roll om en massa har foldat tyckte det inte var ett tillräckligt bevis och att det kom från stanford brydde han sig heller inte om han sa att man aldrig visste om det var ett fejkprojekt som man har sagt att man är från stamford m.m enormt jobbig ^^

Är man så där paranoid så säger jag bara en sak. SÖK HJÄLP!!

Vadå "som man sagt är från Stanford". Det ÄR Stanford som har hand om det. Jisses, fondbolagen om några är väl folk som man inte vet särskilt mkt om, dom blåser ju folk till höger å vänster, så han bör kanske byta jobb....

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Re: Folding@sweclcokers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plajton
Tja alla har precis börjat folda för sweclockers laget :]

Men ett problem är att farsan tror att detta kan vara ett fakeprojekt alltså att jag foldar för hela projektet men medans så kan de kolla min dator och se all farsans information på datorn och använda det t.ex bankkonto elr vad han har för skit på datorn... Finns det något bevis så jag kan övertyga farsan om att det inte är så? Skulle också själv vilja veta att så inte är fallet.

God jul och gott nytt år

Om du tror att din farsa har rätt, så kommer jag älska din farsa som avslöjat det största data fake project inom tiderna....Då har de lurat alla största data företagen som finns....Alla stora företag stöder folding...Att lura intel samt nvida och amd går inte...alla är konkurenter med varandra... Så hittar de en fluw på någon att göra något som man inte får göra i detta projekt, kommer det att bli skandal...Detta projekt är för stort för något företag att äventyra......

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av plajton:

Tja alla har precis börjat folda för sweclockers laget :]

Men ett problem är att farsan tror att detta kan vara ett fakeprojekt alltså att jag foldar för hela projektet men medans så kan de kolla min dator och se all farsans information på datorn och använda det t.ex bankkonto elr vad han har för skit på datorn... Finns det något bevis så jag kan övertyga farsan om att det inte är så? Skulle också själv vilja veta att så inte är fallet.

God jul och gott nytt år

Om jag var din far så skulle jag vara mer orolig över att operativsystemet eller webbläsaren spionerar. Microsoft och google tjänar pengar på din personliga information. Medans folding tjänar på din beräkningskraft. Jag stödjer hellre universitet istället för kapitalismens slavlöner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Om jag var din far så skulle jag vara mer orolig över att operativsystemet eller webbläsaren spionerar. Microsoft och google tjänar pengar på din personliga information. Medans folding tjänar på din beräkningskraft.

Snygg bump.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolrazz:

Snygg bump.

Hahaha, beta och borttagning är allt roligt för livlösa människor.

Permalänk
Medlem

Detta är årtiondets necropost.

Skrivet av plajton:

Haha han har blivit extremt paranoid för visrus osv men det är också för att han är enormt stressad pga ekonomin eftersom han jobbar på ett fondbolag som det inte gått så bra för nu på sistonde som det inte har gjort för någon

Som tur är ska han flytta alla sina saker till sin nya bärbara så då kan man ha sin egna stationära för sig själv igen

Han tyckte inte det spelade någon roll om en massa har foldat tyckte det inte var ett tillräckligt bevis och att det kom från stanford brydde han sig heller inte om han sa att man aldrig visste om det var ett fejkprojekt som man har sagt att man är från stamford m.m enormt jobbig ^^

Finner det väldigt lustigt och talande att en fondförvaltare är så paranoid över allt som inte är ens egen hemmaplan.

Hur har det gått för dig och din farsa? Synnerligen intressant tidsdokument då detta hände strax efter den stora finanskrisen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG: Tja GilbertG,

Ser att din profil är avstängd men tänkte ge dig ett svar ändå, var ju lite roligt att du hade kommenterat denna gamla tråd som jag skapade för 10 år sedan i början av min IT karriär.

Att han var paranoid över foldingdelen tror jag inte är så konstigt ändå, jag var 15 år när jag gjorde posten och jag hade inte ägt någon dator innan detta och knappt spelat något TV-spel under mina barndomsår så jämfört med dagens kids så var jag sjukt gammeldags även fast jag är 90 talist. Jag kunde alltså knappt skriva på ett tangentbord tills jag var 12/13 år. Detta plus att farsan visste gott och väl om vad jag brukade surfa på för vuxenmaterial gjorde han väl rent av misstänksam gällande alla typer av virus som man hört talas om. Och jag minns mycket väl att jag lyckades få det legendariska "Polisviruset" något år senare där man skulle betala en viss summa pengar för att få hårddisken rensad.

Så med all rätt tyckte jag han gjorde rätt i att lära mig att vara försiktig gällande internet överlag, inte minst då han själv hade en hel del viktigt material på burken.

Hur gick det då för hans fondbolag? Det gick i graven, han hade den magiska timingen att starta detta fondbolag precis under finanskrisen med hans bästa vän. Däremot klarade han finanskrisen riktigt bra tack vare att han inte sålde av aktierna som hade backat runt 70-85% i hans egna portföljer. Han hade även ett stort kapital sparat åt mig och på samma sätt behöll han innehaven och de hade vuxit ikapp sig rejält tills jag var 20 år och hade råd med kontantinsatsen till lägenheten. Det räckte till och med till ett eget sparande som jag själv har byggt vidare med åren genom månadssparande.

Facit i hand så är jag så sjukt stolt över min far, jag minns fortfarande dagarna under finanskrisen när jag sneglade över farsans axel när han var inloggad på Avanza och såg att depån minskade med hundratusentals kronor varje dag. Han är en riktig jävla superhjälte i mina ögon då han höll tillbaka tårar/oron för att inte oroa mig och familjen. Men klart som fan att han innerst inne var orolig då allt stod på spel - och mycket förlorade vi ju på bara några dagar. Hur jag själv kände under tiden minns jag inte riktigt, men jag antar att jag förträngt oron vi hade alternativt om jag inte förstod allvaret i och med hur lugn han verkade vara.

Idag lever han iaf jävligt gött pensionerad med hälsan på topp och har en underbar fru!

Hoppas du tycker denna kommentar var lite givande trots ett sent svar från min sida!

Och ett tips till er alla som vill ha ett tips från en fondförvaltare som var med under finanskrisen: Börja månadsspara åt era barn i tidig ålder och investera i fonder med låga förvaltningsavgifter/bra trackrecord. Till exempel Spiltan Aktiefond Investmentbolag. Ett litet kapital som 1000 kr månaden kommer växa enormt till deras 18 års dag!

Permalänk
Inaktiv

Finns ju miljoner människor i det här landet som knappt får ekonomin att hålla ihop varje månad, och än mindre kan lägga tusen spänn i månaden åt sina ungar. Lite marie antoinette-vibbar över ditt hjälpsamma förslag skulle jag väl säga spontant.