Såhär ser datorn ut.
http://i.imgur.com/ZA5XqnA.jpg
Grafikkortet är ett NVIDIA GEForce GTX570.
När jag sitter vid datorn och oftast när jag spelar något och samtidigt har en film eller streamer video på andra skärmen, så dör grafikkortets drivrutiner. Ibland går det att starta upp igen, då blir skärmen först lite blurrig och det kommer ut konstiga ljud. Sen får jag en varning att drivrutinerna dött men återhämtat sig. Den senaste månaden har det dock blivit värre och nu låser sig datorn ofta helt och riktigt skumma ljud kommer från hörlurarna. Då får jag starta om datorn manuellt.
Utöver det så slår mitt tangentbort ibland ifrån, som om USBkontakten bråkar lite. Lamparna till tangentbordet dör och det går inte att använda på en 1-2s, sedan funkar det som vanligt igen.
Jag har MSI Afterburner och har kollat temperaturer på mitt grafikkort. Ligger närmare 60* när jag spelar och då har jag dragit upp fläktarna till 85% (mer än så så låter det på tok för mycket).
Så... är det grafikkortet som är kaput, hur felsöker jag? Eller kan jag göra något åt kylningen? Jag känner mig så förvirrad. Om det är så att grafikkortet är trasigt så kan jag ju köpa ett nytt... men hur vet jag helt säkert? :S Hjälp snälla!