Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Mitt hus är uppe!
För att vara mitt första pixelbygge så är jag NÖJD. det är det Röda lite trasiga huset!

Edit: Dock har mitt hus lite dåliga propotioner...

hehe jag tycker ditt hus var skitsnyggt

Lite annorlunda propotioner kanske men har ju inte satt några fasta heller

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maaarcus³
Storleken på templaten är dock 230x172px.

Ojdå, skrivit fel där. Ändrat det nu.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Sådär ny bakgrund i städerna upplagd, tack Zear0x!

och stavning på About-sidan kontrollerad, tror det blev mer rätt nu.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikaelb
hehe jag tycker ditt hus var skitsnyggt

Lite annorlunda propotioner kanske men har ju inte satt några fasta heller

Tack Det blev så att innan jag hade fått en tomt så började jag "bygga" och då tänkte jag inte på proportioner. Jag skall försöka göra liknande hus idag, alt. imorgon!
Skall du utveckla detta sen, eller ska man endast kunna bygga sitt hus? Hade varit grymt om man typ skulle tjäna pengar genom att arbeta, Bygga INNE i husen, t.ex. sitt rum, få göra "inbrott" hos någon dvs. att man får huset på bild, sen ska man t.ex. spräcka rutan, välta grejer, osv osv. bara en sak, kör du på någon "Habbo-style" att man typ måste ringa/smsa för att få pengar, då blir jag jävulskt sur!

Dessa kanske är lite dåliga förslag, men hade varit grymt om du i framtiden utvecklade Pixeltown! Jag själv kan inte koda, men jag kan mer än gärna vara med o ge idéer!

EDIT: Vad använder ni för att "pixla?" Jag själv använde photoshop till en början, (jag började med pixling igår) men sen hittade jag ett annat grymt program! GraphicsGale Free edition heter det, det har allt som man behöver, till och med LAGER! jag slutade använda photoshop då det är lite för mycket "lull lull" i det, alltså kantutjämningar osv.... Jag har ingen direkt nerladdningslänk till det, men googla det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Tack Det blev så att innan jag hade fått en tomt så började jag "bygga" och då tänkte jag inte på proportioner. Jag skall försöka göra liknande hus idag, alt. imorgon!
Skall du utveckla detta sen, eller ska man endast kunna bygga sitt hus? Hade varit grymt om man typ skulle tjäna pengar genom att arbeta, Bygga INNE i husen, t.ex. sitt rum, få göra "inbrott" hos någon dvs. att man får huset på bild, sen ska man t.ex. spräcka rutan, välta grejer, osv osv. bara en sak, kör du på någon "Habbo-style" att man typ måste ringa/smsa för att få pengar, då blir jag jävulskt sur!

Dessa kanske är lite dåliga förslag, men hade varit grymt om du i framtiden utvecklade Pixeltown! Jag själv kan inte koda, men jag kan mer än gärna vara med o ge idéer!

Jag har tänkt att utveckla det, om det blir så avancerat så man kan tjäna pengar osv vet jag inte. Men det kommer defintivt komma mer prylar Inredning är tänkt iaf, för den som önskar det. Att ta betalt för att använda en tjänst är inget jag planerar, om det behövs kapital för att driva siter finns det bättre alternativ än att lägga ett köpkrav på användarna.

Tar mer än gärna tips och ideér

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikaelb
Jag har tänkt att utveckla det, om det blir så avancerat så man kan tjäna pengar osv vet jag inte. Men det kommer defintivt komma mer prylar Inredning är tänkt iaf, för den som önskar det. Att ta betalt för att använda en tjänst är inget jag planerar, om det behövs kapital för att driva siter finns det bättre alternativ än att lägga ett köpkrav på användarna.

Tar mer än gärna tips och ideér

Grymt! som du säger, istället för att ta betalt så kan du ha lite saker som reklam, och en doneratjänst! Jag skulle lugnt kunna slänga iväg en hundralapp eller två för den här roliga tjänsten

Permalänk
Medlem

Kastat upp ett höghus nu också, 10 våningar högt. 9 lediga våningar just nu
Lite enklare att göra för nybörjaren! Fast även ni som har tomter får gärna en sådan här.

Som tidigare, säg till här om ni vill ha en våning. Ska försöka hitta på något smidigare sätt att administrera det.

Template:
http://www.pixeltown.nu/templates/flat-template.png

Och regler, behåll mått och transparenta ytor!

Betatower
Lägenhet: 10st
Servicetomter: 7st

DOCK kan man bara ha en tomt eller lägenhet i varje stadsdel.

Servicetomter kan vara affärer, p-hus, mindre kontor osv. Samma template som för vanliga tomter gäller för dessa.

Happy pixling!

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikaelb
Kastat upp ett höghus nu också, 10 våningar högt. 9 lediga våningar just nu
Lite enklare att göra för nybörjaren! Fast även ni som har tomter får gärna en sådan här.

Som tidigare, säg till här om ni vill ha en våning. Ska försöka hitta på något smidigare sätt att administrera det.

Template:
http://www.pixeltown.nu/templates/flat-template.png

Och regler, behåll mått och transparenta ytor!

Betatower
Lägenhet: 10st
Servicetomter: 7st

DOCK kan man bara ha en tomt eller lägenhet i varje stadsdel.

Servicetomter kan vara affärer, p-hus, mindre kontor osv. Samma template som för vanliga tomter gäller för dessa.

Happy pixling!

Skriv upp mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maaarcus³
Skriv upp mig!

På vad, lägenhet eller servicehus?

Går bara ha en i varje del.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikaelb
På vad, lägenhet eller servicehus?

Går bara ha en i varje del.

Lägenhet:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maaarcus³
Lägenhet:)

20 - Betatower - Marcus

Dvs våning 2 Tänk på att spara dom mörka kantlinjerna på sidorna, och låt allt som är transparent i mallen vara transparent när du laddar upp!

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk

Börjar närma mig slutet på mitt andra Pixelhus gjorde ett träd också. Fy satan vad svårt det var! men jag lyckades med lite inspiration från google!

EDIT: Jag vet inte vad som blir fel, jag får en vit bakgrund trots allt Ledsen för de personernas hus jag blockerar lite!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Börjar närma mig slutet på mitt andra Pixelhus gjorde ett träd också. Fy satan vad svårt det var! men jag lyckades med lite inspiration från google!

EDIT: Jag vet inte vad som blir fel, jag får en vit bakgrund trots allt Ledsen för de personernas hus jag blockerar lite!

Du har inte gjort bakgrunden transparent.

Där har du den transparent

http://www.pixeltown.nu/tmp/55-house.png

Snyggt hus btw!

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul initativ! Ska bevaka och följa, kanske pixla lite själv. Har dock inte tid nu, men så småningom. Återkommer.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikaelb
Du har inte gjort bakgrunden transparent.

Där har du den transparent
http://www.pixeltown.nu/tmp/55-house.png

http://www.pixeltown.nu/tmp/55-house.png

Snyggt hus btw!

Jag använder inte Photoshop, jag anväder "GraphicsGale" så det var lite krångligare än vad jag trodde, men nu är det löst, tack ändå!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rinosaur
Riktigt kul initativ! Ska bevaka och följa, kanske pixla lite själv. Har dock inte tid nu, men så småningom. Återkommer.

Jo! Pixla är AWSOME. Jag började med det igår efter att jag läste det här, och nu kan jag inte sluta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11

Jo! Pixla är AWSOME. Jag började med det igår efter att jag läste det här, och nu kan jag inte sluta!

Slå till på en lägenhet då

Tog mig friheten att lägga till en på din användare:
21 - Betatower - Ljungan

Mall finns ovan i tråden, bara att ladda upp till Betatower sen. Dessutom enklare än ett helt hus och man kan fokusera lite på detaljer. Tex göra inredning med halvtransparenta fönster

Du verkar ju ha fallenhet för att pixla iaf!

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikaelb
Slå till på en lägenhet då

Tog mig friheten att lägga till en på din användare:
21 - Betatower - Ljungan

Mall finns ovan i tråden, bara att ladda upp till Betatower sen. Dessutom enklare än ett helt hus och man kan fokusera lite på detaljer. Tex göra inredning med halvtransparenta fönster

Du verkar ju ha fallenhet för att pixla iaf!

Jahaaaa, jag uppfattade det som att man bara fick ha ett hus/lägenhet i hela "spelet!"
Börjar på en gång!

Tack!

Permalänk

föressten, kan man vara så fräck att man frågar om man kan få lägenheten högst upp? Jag budar 2 mille!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
föressten, kan man vara så fräck att man frågar om man kan få lägenheten högst upp? Jag budar 2 mille!

Haha sure, jag ändrar på dig Gör den snygg!

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikaelb
Haha sure, jag ändrar på dig Gör den snygg!

Tack! Jag skall försöka!

Permalänk

Laddade upp det jag har gjort än så länge... Blev inte alls snyggt..
Skall försöka lite till...

Permalänk

Satan, jag som hade byggt en balkong, så får den inte plats till min lägenhet!

Permalänk
Medlem

Får man en lägenhet också eller?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja ha en plats i lägenhetsbyggnaden ;D, helst den näst högst upp ;). Chamezz heter jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Får man en lägenhet också eller?

21 - Betatower - kabex

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Skulle också vilja ha en plats i lägenhetsbyggnaden ;D, helst den näst högst upp ;). Chamezz heter jag.

27 - Betatower - Chamezz

Varsågod

EDIT
Finns även på IRC för frågar eller vad det nu må vara
Drog igång #pixeltown @ quakenet för detta.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Sådär, nu är min lgh uppladdad.

Permalänk

Finns på IRC nu

Ska bygga vidare lite på ett servicehus!

Permalänk

Skulle jag kunna få en plats på ett servicehus på "Betablock"?

Eller så laddar jag upp bilden här.. Lägg den på ett servicehus vett ja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Skulle jag kunna få en plats på ett servicehus på "Betablock"?

Eller så laddar jag upp bilden här.. Lägg den på ett servicehus vett ja!

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Arnes%20bygg%20AB.png

Har ändrat och lagt denna tomt på din användare nu, så nu kan du uppdatera det om du vill också

Har fö. gjort lite små förändringar på sidan. Mest design och layout!

Förslag på funktioner eller prylar ni önskar mottages tacksamt!

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk

Uppdaterade mitt hus lite med skugga, blev bra mycket snyggare måste jag säga!
Jag skall nog lägga till en flaggstång med svenska flaggan också!

EDIT: la till svenska flaggan, tycker den blev snygg!

EDIT 2: I den "riktningen" jag la skuggan, kan vi inte fortsätta lägga den så? Ingen annan som gjort skugga (förutom på det grunge-aktiga huset, som inte har någon faktisk "riktning") Så jag tycker att vi kan fortsätta detta hållet så ser det lite bättre ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
I den "riktningen" jag la skuggan, kan vi inte fortsätta lägga den så? Ingen annan som gjort skugga (förutom på det grunge-aktiga huset, som inte har någon faktisk "riktning") Så jag tycker att vi kan fortsätta detta hållet så ser det lite bättre ut.

Jag ser hellre att vi som att ljuset faller från övre vänster. Det är oftast det sättet man färglägger på.

Ex:
http://www.deviantart.com/#catpath=digitalart/pixelart/scenes...