Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JayDee
Bäst skulle ju vara om du fick a3 också, men jag kan inte komma på vad som skulle kunna vara fel. Kan det bli så om man överskrider deadline på många wu? eller misslyckas med vikningen många gånger i rad?

Det enda som kan hända är att man missar bonus isf som jag förstått det.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JayDee
Trist. Såg att du fått väldigt många a1 för att det bara ska vara otur. Har du fått a3 med samma inställningar? För mig var det länge sen jag fick en a1, så det finns i alla fall.

Jag har kört igång grafikkortet, och kör SMP på tre kärnor. Då minskar inte PPD lika drastiskt när man får en a1. a1'orna körs dessutom automatiskt på alla kärnor, så man blir av med dom så snabbt som möjligt ändå.

Om det är datorn med 2x 4870, skulle du nog få högre PPD om du drog igång korten jämfört om du bara kör a3 på 4 kärnor. När en kärna är ledig får man dessutom möjlighet att pyssla med annat på datorn utan att PPD'n minskar så.

Bäst skulle ju vara om du fick a3 också, men jag kan inte komma på vad som skulle kunna vara fel. Kan det bli så om man överskrider deadline på många wu? eller misslyckas med vikningen många gånger i rad?

ska bara köra foldingen på min 9550 nu ett tag! det får tuffa på! nej det tror jag inte att jag missat deadline! får dock kolla upp det!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

Nej nu ger jag upp detta med cpu folding har beställt ett nvidia kort till serven så nu ska det kortet få folda tills det dör!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
har beställt ett nvidia kort till serven så nu ska det kortet få folda tills det dör!

That's the spirit!

Permalänk
Medlem

Okej. Jag kör med smp 6.29. Skulle inte den så kallade core A3 vara med där? Måste man aktivera A3 på något sätt? Kör en phenom II x4 i 3.6 ghz och får ca 2500ppd nu. Fick höra att det var lågt för min processor?

Ursäkta, men jag är ganska ny på folding, så förklara gärna ganska enkelt!:P

Btw om man kör på gpu- samt cpu-klient, behöver man ställa ned cpu-klienten så den tar mindre processorkraft (inte 100% alltså, som den gör orginal) för att inte strypa gpu-klienten? Eller räcker det med att ge gpu-klienten högra processor-prioritet än cpu-klienten?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Okej. Jag kör med smp 6.29. Skulle inte den så kallade core A3 vara med där? Måste man aktivera A3 på något sätt? Kör en phenom II x4 i 3.6 ghz och får ca 2500ppd nu. Fick höra att det var lågt för min processor?

Det enda jag gjort är att lägga till -advmethods-flaggan till folding-genvägen. Om du är osäker på hur man gör kolla in SMP-guiden i min sign, sektionen Flaggor.

Permalänk

Jag har laddat ner 6.29 och lagt till -smp på genvägen, och det kommer upp och står "four cores" enabled, men sedan kan det inte connecta eller något? Någon som vet vad jag behöver göra för att få SMP att fungera?

Permalänk
Skrivet av Pontus_mRI:

Jag har laddat ner 6.29 och lagt till -smp på genvägen, och det kommer upp och står "four cores" enabled, men sedan kan det inte connecta eller något? Någon som vet vad jag behöver göra för att få SMP att fungera?

Om du har börjat på ett jobb utan -smp flaggan så kan den inte fortsätta på den. Lösning: ta bort work mappen och .dat filen. Sedan startar du upp den igen.
Fick samma fel, var bara att vänta en stund 5-10 minuter så började den på ett nytt jobb, nu med -smp

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000