Elmor slår världsrekord i SuperPi

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
0.99... = 1 är sant

Japp precis det gränsvärdet är = 1 då antalet decimaler (9:or) går mot oändligheten

Det har du helt rätt i!

Permalänk
Avstängd

DDR3 minne i 934 mhz? Vad i ...

Visa signatur

"Skadeglädje är dubbel glädje!"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Nej, det är oändligt.
Vad dillar du om? :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Tror han applicerade ett filosofiskt synsätt där

GJ Elmor!

Det var nog lite så ja

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lupizza
DDR3 minne i 934 mhz? Vad i ...

Kanske 1868MHz eller så var det bara 934MHz för att öka stabiliteten för processorn eller var det låga latenser.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lupizza
DDR3 minne i 934 mhz? Vad i ...

Är ganska säker på att Superpi inte behöver mera minne än det som finns i L3 cachet...

Permalänk
Medlem

otroligt

grattis!

Permalänk
Medlem

Stort Grattis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
Är ganska säker på att Superpi inte behöver mera minne än det som finns i L3 cachet...

Tänk DDR, dvs dubbla hastigheten.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Musikälskare

Imponerande nördigt *på ett bra sätt :)*

Keep it up!!!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Men tyvärr är det nog lika fult som vanligt ifrån gigabyte blått och vitt.

Åtminstone snyggare än de regnbågsfärgade brädorna...

Permalänk

Grattis.. lite skoj att folk nöter Super pi som att få under 10sec på strippen ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Nej, det är oändligt.
Vad dillar du om? :S

Om följande påstående stämmer så är ditt resonemang korrekt
Vi kan inte räkna ut det -> Det går inte att räkna ut.

Citat:

Akilles och sköldpaddan [redigera]

Haren och sköldpaddan, även känd som Akilles och sköldpaddan, handlar om en tävling mellan dessa två djur. Eftersom sköldpaddan av naturen är långsammare får den ett försprång gentemot haren. Men kommer då haren verkligen ikapp sin motståndare? Under den tiden som det tar för haren att komma till det läget som sköldpaddan utgick ifrån har ju sköldpaddan förflyttat sig ytterligare en sträcka. Den tiden som det tar för haren att lägga sig under även denna sträcka har sköldpaddan flyttat sig ytterligare en bit. Så kan man fortsätta att resonera tills den givna slutsatsen blir att haren aldrig kommer ikapp sköldpaddan. Avståndet som skiljer dem åt blir med tiden minimal men aldrig noll.

Problemet i denna paradox och flera andra av Zenons paradoxer, ligger i begreppet oändligheten. Hur kan ett oändligt antal små steg tillsammans bli något ändligt? Hur kan ett oändligt antal små sträckor ta en ändlig tid att springa? Detta var ett problem för grekerna, men accepteras som ett naturligt faktum av den moderna matematiken.

Som mest kan vi ju bara konstatera att det ser ut att vara ett oändligt långt tal, i alla fall med kunskapen vi besitter idag

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuljin
Inget är oändligt.

Allt är oändligt i matematik ... nästan

Permalänk
Medlem

Grattis men jag tycker att alla rekord med komponenter som inte är släppta än borde vara ogiltiga och enbart "en kul grej"

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

KTH SHALL CONQUER!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuljin
Inget är oändligt.

"De enda 2 sakerna som är oändliga är universum och människans dumhet" - Albert Einstein

Sen måste jag ju även ta upp sannolikheten för att saker faktiskt kan vara oändliga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Grattis men jag tycker att alla rekord med komponenter som inte är släppta än borde vara ogiltiga och enbart "en kul grej"

Agree...

Men GJ ändå!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Vilka fantasier,men grattis elmor,och ni andra spekulanter,ni vet inte vad ni pratar om,inget är oändligt eller så är det det.Det är bara nåt som vi människor kommit på,skulle vi inte finnas så skulle ingen bry sig alls..förstå det please..

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Jorå. Tallinjen är ett till exempel på något som är oändligt.

att säga att något är oändligt är att uttala sig om sånt man inte vet...
om universum inte är oändligt tex vet man inte förens man vart till slutet och tillbaka men om det är oändligt kommer man aldrig till slutet alltså vet man inte.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Avstängd

Tråkig nyhet med tanke på att han har osläppt hårdvara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Tråkig nyhet med tanke på att han har osläppt hårdvara.

Precis vad jag tycker också.
Har man tillgång till icke-släppta komponenter (som är bättre på alla punkter) och sådan kylning är det väl en självklarhet att man slår rekord?

Permalänk
Medlem

Överklockningstävlingar borde vara med släppta komponenter och luftkylning. Så vi dödliga kan se skillnaden mot en "riktig överklockare".

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag är ingen matematiker men tycker inte 0.99...=1 då man om man vill får in ett "oändligt" antal tal emellan som skiljer dem åt.
Min tanke är att 0.xx... alltså en massa x efter 0 där x har ett värde på 11/12 när 9 är 9/10.
0.99..< 0.xx...<1
Om jag har fel eller missförstått problemet så är jag öppen för kritik i all dess riktningar.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Se33
att säga att något är oändligt är att uttala sig om sånt man inte vet...
om universum inte är oändligt tex vet man inte förens man vart till slutet och tillbaka men om det är oändligt kommer man aldrig till slutet alltså vet man inte.

Men vi vet att tallinjen är oändlig. Eller mera matematiskt lingvistiskt korrekt: går mot oändligheten, som final strech påpekade.

Layon: Du har rätt, 1 =/= 0.99. Men som skrevs tidigare är 1 gränsvärdet till 0.99, för det är inte många fall det skulle ha större betydelse om man räknade med 1 eller 0.99. Men 1 är skiljt ifrån 0.99.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Layon
Jag är ingen matematiker men tycker inte 0.99...=1 då man om man vill får in ett "oändligt" antal tal emellan som skiljer dem åt.
Min tanke är att 0.xx... alltså en massa x efter 0 där x har ett värde på 11/12 när 9 är 9/10.
0.99..< 0.xx...<1
Om jag har fel eller missförstått problemet så är jag öppen för kritik i all dess riktningar.

Nej, du har inte fel, 0.9xxxxxxxblahblah ÄR inte =1 då man som du själv nämnde faktiskt får in ett oändligt antal decimaler däremellan. Tyvärr lever inte kära George Kantor längre så en förklaring från den stora mästaren som faktiskt gjorde oändligheten begriplig kan vi ju inte få

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
Nej, du har inte fel, 0.9xxxxxxxblahblah ÄR inte =1 då man som du själv nämnde faktiskt får in ett oändligt antal decimaler däremellan. Tyvärr lever inte kära George Kantor längre så en förklaring från den stora mästaren som faktiskt gjorde oändligheten begriplig kan vi ju inte få

Georg Cantor**

Men jo du har rätt. Dock så vet jag inte om han verkligen hade givit oss ett 100% korrekt svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrgrd
Precis vad jag tycker också.
Har man tillgång till icke-släppta komponenter (som är bättre på alla punkter) och sådan kylning är det väl en självklarhet att man slår rekord?

håller med

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Citat:

Vilka fantasier,men grattis elmor,och ni andra spekulanter,ni vet inte vad ni pratar om,inget är oändligt eller så är det det.Det är bara nåt som vi människor kommit på,skulle vi inte finnas så skulle ingen bry sig alls..förstå det please..

Roligt att du nöjer dig med den kunskap du besitter!
Men tur att många andra inte gör det. Är själv i många lägen glad över att det finns människor som driver vår kunskapsdatabas framåt! :>

Grattis för övrigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Överklockningstävlingar borde vara med släppta komponenter och luftkylning. Så vi dödliga kan se skillnaden mot en "riktig överklockare".

Eller så är tävlingen om mer än att bara ställa in siffror? Kanske rör sig om vem som "klarar av" att bygga bäst kylning, plocka ihop rätt delar osv? Tror inte att det var enbart det osläppta moderkortet som gjorde det möjligt direkt...

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB