Inet, så sköna :D

Permalänk
Entusiast

Köper man en dator för över 10.000 så har man väl råd att köpa en egen godispåse? Fick själv en sån där hallonstång vid mitt senaste köp... tackar och bockar. Men inte så att jag hade kommenterat om jag inte fått nån

Permalänk
Medlem

Beställde nätagg och moderkort precis före jul... fick inte ens en skumtomte att tugga på...:-( men gillar Inet ändå...

Visa signatur

Dator 1: X-Infinity, Asus M4A785TD-V EVO, AMD PhenomII X2 555BE 3200@X4 3600, 2X2Gb Kingston 1333Mhz, Samsung F3 1Tb, Corsair VX550, XFX 5770 1Gb 850@925. 3DMark06 16686p
Reserv: Athlon 1466@1833, ASUS A7N8X nForce2, 3x 512Mb, Asus radeon 9600XT 128DDR, IBM/Hitachi 60Gb/2 + Hitachi 160Gb/8.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit en trogen dustin-kund (som student får man rätt bra priser på en del saker och gratis frakt är guld värt, typ en hdmi 1m kabel för 65kr inkl frakt" men jag börjar mer o mer titta på inet's priser som oftast är en aningen bättre och har grymt fin support/service/snabba men hade de inte varit för SweC- gratisfrakt hade jag aldrig beställt från iNet

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Även i butiken är de guld.

Köpte en kylare där fläkten var DOA. Åkte dit och fick den kollad.. Så långt inga problem, men nu var det den sista i Gbg som jag köpt.

Inet ordnar då ner en fläns från Uddevalla som kommer samma eftermiddag... Riktigt grym service, det garanterade att jag kommer komma tillbaka som kund.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk

Har bara gott att säga om Inet. Snabba leveranser med bra support. Hoppas de inte tar bort fri frakt inom den närmaste framtiden

Permalänk
Medlem

Jo, Inet är en helschysst affär!

Dock tror jag nästan att Cyberphoto var först med det där godiset i kartongerna.

Permalänk
Medlem

Jag fick två stänger när jag beställde mina datorgrejjor

Btw hur får man gratisfrakten?

Permalänk
Medlem

Fick en pingvinstång, lakrits/mint. Usch vad äckligt. Mycket godare med det dom hade förut.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne9108
Jag fick två stänger när jag beställde mina datorgrejjor

Btw hur får man gratisfrakten?

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Jag har inte handlat så mycket av Inet, men behövde ett moderkort nu och bestämde mig för att testa dom, och jag kan bara stämma in i hyllningskören. Jag märkte efter min beställning (lagd runt 18 på Söndagen) att moderkortet jag beställde bara hade 2 minnesplatser, så jag skickade ett mail och frågade om dom bara kunde byta ut det mot ett annat med 4 som kostade 32 spänn mer och hur dom ville att jag skulle betala mellanskillnaden. Höll tummarna för att dom skulle kolla mailen innan det gick iväg, men om jag kände nån oro så var den obefogad. Fick svar 22.37 att det var fixat, och att dom bjuder på mellanskillnaden.

Grymt smidigt, där gjorde dom sig en kund!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Inet har så grymt bäst support. Alltid så hjälpsamma. Det är när saker strular som företagen visar hur bra dom är.

Tex en gång för några år sen så missade jag att lägga till en webkamera, tror jag det var, till en order så jag ringde in snabbt och snackade med supporten och frågade om jag kunde lägga till den till min order. Ville slippa dubbel frakt. Men jag tror inte det gick eftersom jag redan betalt med mitt kreditkort. Men iaf då var dom så schyssta att skicka webkameran som separat order men jag slapp betala för frakten på den ordern. Det var alltså jag som tabbade mig men dom var så schyssta och fixade det ändå.

Permalänk
Medlem

Lättar att komma ihåg

http://tinyurl.com/swecfrakt

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Hmm, skickar de bara med godis, eller ska man lägga till det i varukorgen? Har nämligen aldrig beställt därifrån förut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cellomannen
Hmm, skickar de bara med godis, eller ska man lägga till det i varukorgen? Har nämligen aldrig beställt därifrån förut

Hade du läst hade du vetat

Dom skickar bara med det nu förtiden ^^

Stort plus till Inet.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Inet är bäst!

Fan man ligger inne med några 100 000 där asså!

Permalänk
Medlem

Fick mina Vita SteelSeries Siberia V2 idag perfekt paketerat och fick även jag lite godis med i paketet

Helt klart min favoritbutik, som jag rekommenderar till polarna.

Permalänk
Medlem

Jag är nästan Kär i Inet deras stil och hur snälla dom är!... Fri Frakt.... Godis i Beställningen... Ska beställa Nya fläktar till mitt nya chassi som jag hoppas få nu när jag fyller år vilket är den 28 April Ska lägga upp en ny tråd på forumet nu

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Avstängd

Kan tänka mig att en del Inetanställda sitter och småler när de läser den här tråden. Det märks att det satsas på kundmötet! Jag har själv handlat en hel del från Inets fysiska butiker och har aldrig upplevt några problem (det har jag visserligen inte i några andra butiker heller).

De verkar göra allt för att göra köpet till en positiv upplevelse och det ger uppenbarligen nöjda kunder som återkommer och genom mun-mot-mun-metoden drar med sig vänner och bekanta. Det är otroligt häftigt när en butik eller kedja tar tillvara på kunderna på det här sättet och man faktiskt ser resultat.

Det kanske inte är värt att spara på den allra sista slanten när man istället kan få snabba leveranser, utomordentlig service eller kanske några personliga tips & trix från säljaren i butiken. Och Inet har ju trots allt detta ganska fina priser!

Go Inet!

/Sisjöhandlare

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Gillar Inet tack vare deras bra priset och gratisfrakt. Bara att skicka ett mail till Alina (köper hellre där, dom har en butik 10mil från där jag bor) och säga att Inet säljer den varan för det priset samt att dom har gratis frakt. Vill ni sälja mig samma vara till deras pris?

Visst har man beställt från Inet också, både grannens dator och en av mina kompisars dator (samt min fläktkontroller och mina fläktar) kommer därifrån. Har haft problem några gånger (dock inte med deras saker) och har fått bra hjälp varje gång. Andra företag borde ta efter Inet!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Dom är fan generösa på att byta ut mina grejer, fått 1 Samsung F1 640 utbytt mot WD Black 640 och ett HX520 utbytt mot VX550 tyvärr Det hade gått ur sortiment men fick pengar tillgodo

Nästa inköp blir ett Lian Li åt brorsan

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Efter många köp hos Inet fick jag tillslut med den mycket omtalade godisbiten i lådan, gud va nöjjd jag var!

Jag var dock under intrycket att detta var (som fraktfritt för sweclockers) en sådan lägg-i-kundvagnen grejj

Permalänk
Medlem

beställde för inte alls länge sedan och jag fick inget godis :[ och då beställde jag en komplett dator. snyft

Visa signatur

PowerColor Radeon HD5870 PCS+ 1GB - Gigabyte GA-P55A-UD3 -
A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800 - Intel Core i5 750, 2.66GHz - Cooler Master 690 II Advanced - Fractal Design Tesla 550W 80+ [www.rekfoto.se]

Permalänk
Medlem

Kul att höra att så många har så mycket gott att säga om Inet, kanske dags för mig att byta datorfirma. Jag har iofs reklamerat grafikkort hos komplett för några år sedan och fick ett bättre kort tillbaka än det jag skickade in. Som belöning för det köpte jag mitt senaste datorsystem hos dem även om de var snäppet dyrare. Nu verkar det dock som om Inet har blivit den mest serviceinriktade butiken. Hmm, jag antar att det blir smaken på pingvingstången som fäller det slutgiltiga avgörandet

Permalänk
Medlem

Beställde en pingvinstång för 99 kr på Inet, fick med ett logitech UltraX tangentbord. Eller var det tvärtom? Hursom var det jäkligt nice att få godis på sin allra första beställning dit. Och för en struntsumma som 99kr med:D

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Jag kräver en bild på pingvinstång-lagret som Inet har.

Permalänk

Galet bra support, ja

Permalänk
Skrivet av Cawanga:

Kul att höra att så många har så mycket gott att säga om Inet, kanske dags för mig att byta datorfirma. Jag har iofs reklamerat grafikkort hos komplett för några år sedan och fick ett bättre kort tillbaka än det jag skickade in. Som belöning för det köpte jag mitt senaste datorsystem hos dem även om de var snäppet dyrare. Nu verkar det dock som om Inet har blivit den mest serviceinriktade butiken. Hmm, jag antar att det blir smaken på pingvingstången som fäller det slutgiltiga avgörandet

Det gäller att ha lite tur när det kommer till pingvinstången, jag har haft oturen att tre gånger få den ohyggliga saltlakrits-varianten... Men det gör ju glädjen större dom gånger man får en fullträff med en smultron ;).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Beställde en skärm och en påse godis (testade ju nya hemsidan ), fick 2 paket... mystiskt. I den ena låg skärmen (originalförpackning från Benq) och i det lilla paketet bredvid låg en liten påse godis. Det gjorde mig glad

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Beställt två kompletta datorer därifrån. bra service! dock lite med bubbel runt hårddiskarna hade inte skadat iofs.

Glömt godiset till o från blir högst troligen en till beställning därifrån på lite diskar mm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSM101:

Bara jag som aldrig fått godis?

Då är vi två Vi har väl varit elaka

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<