SweClockers foldinglag klättrar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Du menar att du kör 3 program parallellt med olika ID?

Aaa.. bra eller dåligt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

"Twist dem' proteins boys!"

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

"Attempting to get work packet" Stått så i flera timmar nu och ja, jag har öppnat portar efter som jag sitter bakom router. Jag har provat starta om osv, några andra förslag?

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
jo den här är ju tevlig om man har en hårt klockad i7 som bara står och tuggar luft http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

dock så använder jag min dator , vilket troligvis gör att jag går miste av bonusen eller helt enkelt inte hinner med deadlinen .

jag kör på denna http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

alla som har en modern proccessor borde köra den tycker jag.
om man inte kör bigadv så klart.

rekommenderas.

Om du inte spelar, utan bara surfar och tittar på film går det kanon att BIGADV-folda.

Jag tror prioriteringen fungerar så bra att du kan spela i alla fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenaii
Tjo, har varit med sen ni körde jul driven för detta nu, och kör på med GPU Klienten, men kan jag på något sätt göra satt denna inte äter all prestanda när jag tittar på film(cuda boost), eller spelar spel?

GPUn lämnar inte "prio" till andra saker, så den äter allt så snart jag startar en work unit, vilket är ganska dåligt.

gtx 285
q6600 @ 2.4
Folding@Home Client Version 6.23(GPU)

Högerklicka på foldingikonen nere vid klockan, sedan kan du trycka pause så stoppar det omedelbart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Är det värt att göra det med min dator? Dualcore :P? Kan pröva iof, finns det nån statistik över ens egna "bidrag" så man ser om det är värt det?

Edit: Äter det nåt av Internet? För om det laggar för brorsan när min dator står o foldar bryter han nog ihop

Edit igen Nu är det igång, antar att det funkar, det står CPU - F@H. Working (0/500)

Kan man inte folda på mitt grafikkort??

Det använder bara internet när den byter uppgift, rätt låg trafik på kort tid. Jag har aldrig märkt när den byter.

http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=374... Bara att leta fram dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Ah bra artikel, hade tänkt på att börja folda nu när jag har en bra dator Denna hjälper mig på vägen

Kör på detta!

Värt besväret att få igång det!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av STimmyS
ingen som har ljugit här ?

använda överbliven beräkningskraft... ja det gör den inga lögner där?

Effektutvecklingen höjs... klart

Om kraften måste skapas är den inte överbliven.

Permalänk
Medlem

Funkar programmet i Windows 7 Home premium 64bit?

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Om kraften måste skapas är den inte överbliven.

Jag tycker det är fel ordval i artikeln.

Borde stå outnyttjad eller oanvänd beräkningskraft.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joi93
Har instalerat senaste verisionen från deras sida, och installerat den ordenkligt, men det står fortfarande bara CPU nere i högra hörnet, och jag har ingen FahCore_11.exe i aktivihetsanteraren. Har även de senaste drivisarna från Nvidia, och mitt grafikkkort finns ju med i listan över grafikkort som ska fungera. Vad gör jag fel?

Om nu inte GPU-ikonen existerar nere i tray så undrar jag vad som händer när du försöker starta GPU-klienten? Får du exempelvis något meddelande?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlssonn
"Attempting to get work packet" Stått så i flera timmar nu och ja, jag har öppnat portar efter som jag sitter bakom router. Jag har provat starta om osv, några andra förslag?

Vilken server försöker den ansluta till? Finns alltid en möjlighet att en server ligger nere. Folding@home server status.

Permalänk
Medlem

Hur ser jag vilken server den försöker ansluta till?
Ska det anges manuellt?

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

Ja då har man börjat folda själv då
Förstår ju att denna nyhet bara är reklam för det osv. men har haft ögonen på det i 2 veckor elr så. Kör bara standard cpu folding på konsol versionen än så länge.
edit: Har jag ställt in något fel kanske? O.o Min cpu ligger på ca 30-70 % hela tiden >,> dessutom tar det ju 1 % per timma på min maskin >.>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlssonn
Hur ser jag vilken server den försöker ansluta till?
Ska det anges manuellt?

Nej, det ska inte anges manuellt. Du hittar serverinformationen i FAHlog.txt som bör ligga i samma mapp som klienten är installerad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Werdes
Har jag ställt in något fel kanske? O.o Min cpu ligger på ca 30-70 % hela tiden >,> dessutom tar den ju 1 % per timma på min maskin >.>

Vilken klient har du installerat?

Permalänk
Medlem

Bra jobbat alla som är med!!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Om du inte spelar, utan bara surfar och tittar på film går det kanon att BIGADV-folda.

Jag tror prioriteringen fungerar så bra att du kan spela i alla fall.

har dock inte datorn på 24/7 , den är bara på när jag är på så att säga

då det tydligen tar 2.3 dagar att göra klart det så blir det ganska många dagar om man bara har datorn på 12-16 h samt lirar tunga spel en hel del.

dessutom så tar klienten 4,6 gb minne , inte mycket kvar av mina 6 till lir och windows då.

med SMP2 A3 coren hinner jag dock klart 1-2 paket om dagen , vilket blir ca 3-6 k ppd , en 24/7 runda skulle resultera i 10+ k ppd.

så jag rekommenderar verkligen den , alla som har en PHII eller i5/i7
att hoppa till A3 om ni sitter på en vanlig cpu klient.
man slipper köra flera klienter osv eftersom den kör med fler trådar osv.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Om kraften måste skapas är den inte överbliven.

men om du inte gör något är kapaciteten på din prolle överbliven klart du måste skapa kraften sluta märka onödiga ord om artikeln.

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Om nu inte GPU-ikonen existerar nere i tray så undrar jag vad som händer när du försöker starta GPU-klienten? Får du exempelvis något meddelande?
[/url]

Alltså jag starar programmet, om jag sedan drar musen över ikonen i högra hörnet står det: "CPU - F@H: Working (30/500)" Får alltså inget felmedelande.
Jag har senaste verisionen av programet (6.23) och kör Windows 7 om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockoGoesApeshit
Ja nu gick jag äntligen med. Någon nytta gör det ju.

Välkommen, du behövs. GPU och/eller CPU?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMonsterz0
jag sitter med 4instanser på CPU'n och 2 för GPÙ

dock sitter jag inte med dom på 24/7; bor hemma och datorn drar j*kligt mkt ström

Om den drar för mycket så du inte kan ha den för fullt kan du alltid använda färre aktiva program. Fast poängen blir ju något lägre om det går långsammare. Å andra sidan tar det kanske längre tid om man inte gör en instans per omgång. En övervägning det är.
Själv har jag underklockat GPU med ett program och ett program på underklockad CPU. Går långsamt men kan istället vara igång under tiden jag inte är hemma utan att pengar flyger iväg, sammanlagt vinst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Gå till bankomaten, ta ut kontanter och elda upp dem. Ungefär lika vettigt som att bränna el på att vika proteiner.

Nej, såhär:
"Gå till bankomaten, ta ut kontanter, gå hem och elda upp dem i vardagsrummet, bidra till forskningen. Ungefär lika vettigt som att bränna el på att vika proteiner."

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
"Syftet är att använda överbliven beräkningskraft..."

Jaaa. Ljugklåkkårs är igång igen. Eller påstår ni att min energiförbrukning inte påverkas alls om jag drar igång folding?

Ge nu fan i att ha med detta påståendet i er återkommande "nyhet". Det höjer effektutvecklingen avsevärt och kostar därmed pengar. Inget överblivet doneras alls utan användare bekostar jobbet ur egen plånbok på något vis.

Sådana här texter håller kvar tramsklåkkårs på en otroligt låg nivå och ni anses enbart som ett lustigt tidsfördriv.

Vad är klåkkårs för något? :3
Och jo, det är överbliven beräkningskraft, tänkt räknat i watt. Däremot så blir det återvunna värdet allt mindre ju mer av denna överblivna beräkningskraft man använder. Så använder man allt kan man med utgångspunkt av effekt i åtanke säga att det inte stämmer. Men nu utgår vi inte från den punkten utan vi utgår från att det faktiskt finns beräkningskraft att ta av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEXtheGreat
Kanske kan va lite kul

Är det din? Superb! Vi tackar och tar emot.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Hur får jag programmet att suga mer kraft ur datorn än vad den tar just nu!?
Den arbetar just nu med den första saken "test Protein A"
(ynka 10-20% av processorn används och ännu mindre av grafik-kortet)
Använder mig av GPU - veritionen

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlssonn
Hur får jag programmet att suga mer kraft ur datorn än vad den tar just nu!?
Den arbetar just nu med den första saken "test Protein A"
(ynka 10-20% av processorn används och ännu mindre av grafik-kortet)
Använder mig av GPU - veritionen

Avancerade inställningar. Hittas när man setupar första gången om man har enbart cmd-klienten, går att ställa in igen genom att skapa en genväg till klienten och i mål/target lägga till -configonly sist i sökvägen. Man kör genvägen och ställer in hur mycket processorkraft som skall användas (def är 100).
Med en grafisk klient vet jag inte.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlssonn
Hur får jag programmet att suga mer kraft ur datorn än vad den tar just nu!?
Den arbetar just nu med den första saken "test Protein A"
(ynka 10-20% av processorn används och ännu mindre av grafik-kortet)
Använder mig av GPU - veritionen

När du använder GPU-klienten arbetar processorn knappt alls. Det enda den behöver göra är att skicka WUs till och från GPUn när den har foldat färdigt, så det är inte konstigt att processorn idlar (10-20% verkar faktiskt lite mycket om du inte gör något annat också).
Det är dock skumt att grafikkortet inte jobbar. Det brukar gå rätt varmt när det foldar. Använder du HD 4890 i sig? Har du lagt till -forcegpu ati_r700-flaggan som behövs för att få igång foldingen på AMD-kort? Om inte, följ instruktioner i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Uppdaterar problemet lite med hjälp av en bit av loggen:
[16:12:56] - Attempt #1 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[16:13:15] + Attempting to get work packet
[16:13:15] - Connecting to assignment server
[16:13:15] - Couldn't send HTTP request to server
[16:13:15] + Could not connect to Assignment Server
[16:13:15] - Couldn't send HTTP request to server
[16:13:15] + Could not connect to Assignment Server 2
[16:13:15] + Couldn't get work instructions.
[16:13:15] - Attempt #2 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joi93
Alltså jag starar programmet, om jag sedan drar musen över ikonen i högra hörnet står det: "CPU - F@H: Working (30/500)" Får alltså inget felmedelande.
Jag har senaste verisionen av programet (6.23) och kör Windows 7 om det hjälper.

Då verkar det som att du har installerat CPU-klienten istället för GPU-klienten. Just nu foldar du alltså på processorn. På denna sida finns GPU-klienten. Antar att du laddade ner klienten som finns på denna sida?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Då verkar det som att du har installerat CPU-klienten istället för GPU-klienten. Just nu foldar du alltså på processorn. På denna sida finns GPU-klienten. Antar att du laddade ner klienten som finns på denna sida?

Tack så mycket för hjälpen, det fixade sig nu

Permalänk
Medlem

Jag har båda installerade men vet att jag kör GPU - Veritionen efter som när jag håller musen över ikonen står det "GPU - F@h: Attempting to get work packet"

Men får känslan av att det bör hända mer än så :P...

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlssonn
Jag har båda installerade men vet att jag kör GPU - Veritionen efter som när jag håller musen över ikonen står det "GPU - F@h: Attempting to get work packet"

Men får känslan av att det bör hända mer än så :P...

Haha, ja Har du fått någon rätsida på vilken server den försöker kontakta? Provat att bara starta om klienten annars?

Permalänk

Har igång
3 st på en AMD X4 940
2 st på en Intel E6400
1 st GTX8800

bör ge något poäng iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Har igång
3 st på en AMD X4 940
2 st på en Intel E6400
1 st GTX8800

bör ge något poäng iaf

Du kommer ifatt os fattiga på 720 BE och HD4770 ivf.
Men ha, skam den som ger sig! Minns när man satt på en P4-M @ 2Ghz och jobbade sig igenom top 200.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vad är det för moderator som utför godtycklig borttagning av kritiska inlägg? Låt folk ha rätt till åsikter utan att de tas bort utan förklaring.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Själv ligger man rankad som 118 i SweC's Folding lag

Skulle kunna ligga mycke högre om jag inte spelade så ofta...

Aja... F@H is AWSUME

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ladda precis ner och installera, är det bara starta programmet och låta det gå? har aldrig foldat innan. Kan jag spela undertiden programmet är igång utan FPS drop och typ att pingen går upp ?

Mvh Linus

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Vad är det för moderator som utför godtycklig borttagning av kritiska inlägg? Låt folk ha rätt till åsikter utan att de tas bort utan förklaring.

De kan tas bort pga att svaret på den förmodade frågan redan stälts tvåhundra gånger i tidigare trådar. En lätt sök på exempelvis "elräkning folding" ger oss alla trådar om folding. Så de kan ha tagits bort bara pga §2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYYankee
Ladda precis ner och installera, är det bara starta programmet och låta det gå? har aldrig foldat innan. Kan jag spela undertiden programmet är igång utan FPS drop och typ att pingen går upp ?

Mvh Linus

Pingen påverkas inte alls. Du kan spela men uppleva smålagg i värsta fall varje gång gjorda units skall skickas och tass emot. Programmet brukar dock vänta tills linan är fri, så händer mycket sällan.
Du kan spela undertiden, programmet går långsammare eller pausas då det är tänkt att den skall ta överbliven kraft.
Enda man skall se upp med är att programet inte tar upp för mycket RAM som man kanske skulle behöva till annat. Gör den det så ska du in i avancerade inställningar och ändra size på units eller ändra tillgängligt RAM, mer om det finns i befintliga folding-trådar.
Och ja, du låter programet bara gå.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.