3Ds Max, får vit bakgrund vid rendering

Permalänk
Medlem

3Ds Max, får vit bakgrund vid rendering

Jag har ett riktigt störande problem. När jag renderar en stillbild så får jag en vit bakgrund istället för svart. Trots att jag har inställningen black på background color i Environment fönstret. Hur kan jag få standard svart? Modellen renderas, andra objekt renderas, skuggorna är bra, allt är bra men bakgrunden som syns i utkanten är vit. Uppskattar all hjälp jag kan få, tack

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Har du resetat och provrenderat en tom scen?

Visa signatur

Asus P6T Deluxe| I7-920@4100Mhz 1,31V| Corsair 6Gb Xms3@1731Mhz 7-8-7-20| Antec Truepower NS 750| Intel x25-M G2| 2x WD Green 1TB| 1x WD 320Gb| 2x WD 160Gb| 2x Sapphire 5770 Oc| 2x Dell 2209WA| Lian Li PC-V1100B|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoXXaN
Har du resetat och provrenderat en tom scen?

Gjorde det nu och scenen blev vit efter att jag sparat och öppnat den separat. När jag renderar den ser den svart ut i 3Ds max, men sedan när jag öppnar den utanför programmet så är den vit. Öppnade den andra renderade bilden med objekt osv i photoshop, för o fuska lite o måla det vita svart, men det måste gå att få det renderat svart? Det som ser vitt ut är egentligen "transparent", syns i photoshop att det egentligen inte finns någon bakgrund. Förstår inte vad som är fel eftersom jag som sagt har bakground color som svart. Fast det kanske bara är en temporär bakgrund den tänker på? Kanske finns någon annan inställning för en permanent bakgrund?

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk

Det låter som att du sparar bilderna med separerad alphakanal så att du inte får med någon bakgrund.

Permalänk
Skrivet av Stormraider:

Det låter som att du sparar bilderna med separerad alphakanal så att du inte får med någon bakgrund.

Hmm, ska leta efter inställningar för alphan, låter som något jag bläddrat över medan jag letade förut. Har inte haft tid på sistonne o jobba med 3Ds max men ska kolla upp det så fort jag får tid. Fuskade som sagt till mig det jag behövde förut då jag frågade =P Tack för hjälpen!