Permalänk
Medlem

Övningsklient för webdesign.

Hejsan Hoppsan.

Jag är på jakt efter någon slags 'klient-generator' där man kan t.ex. kan kryssa i den del i webutvecklingen som man vill öva på, sedan slumpas det fram ett uppdrag baserat på det. Jag har lust att koda lite, men jag har svårt att komma på vad jag ska göra.

Tack och bock!

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem

Jag tar mig friheten att tvivla på att det program du letar efter faktiskt finns.

Men om du har någon aning om vad för typ av projekt du vill göra så kan jag och många andra säkert komma på massa projekt i olika former. Annars kan jag bara hitta på något åt dig, fast då är risken att det är på helt fel kunskapsnivå.

Gogo!
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Varför inte göra en "uppdragsgenerator"?

Permalänk
Medlem

Håller med Murer, här får du öva på det du vill öva på, en fin paradox.
Med tiden kan du lägga till uppladdning och öppen revidering där öppen (tillgänglig) källkod är nyckeln. Tror många utvecklare skulle ha bra nytta och träning av en sån site.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Kanske vore något, jag kanske skulle börja skissa på det, har ni ideér får ni gärna bidra

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk

Ifall detta projekt blir verklighet så vore det faktiskt väldigt trevligt ifall det inte bara var för ex, webbdesign. Det skulle kunna bli lite som nästa "project euler" Fast för många olika språk och plattformer. C++, PHP eller databaser. Jag tror det kan bli riktigt bra ifall du skapar en sådan webbplats.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem

Trevligt att se att fler tycker det låter som en bra idé, jag har börjat skissa lite, och om jag lyckas motivera mig själv så kan det nog bli bra

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lisianthus
Ifall detta projekt blir verklighet så vore det faktiskt väldigt trevligt ifall det inte bara var för ex, webbdesign. Det skulle kunna bli lite som nästa "project euler" Fast för många olika språk och plattformer. C++, PHP eller databaser. Jag tror det kan bli riktigt bra ifall du skapar en sådan webbplats.

Project Euler är ju helt språkagnostisk så jag vet inte vad du pratar om där. Ett Project Euler för webbutveckling snarare än datorvetenskap/matematik. Tyvärr är det ju inte möjligt att ha automatisk rättning av svaren på samma sätt som Project Euler har. Lite roligt att jämföra hur många problem man klarat att lösa så det är ju en förlust. Kanske något som går att ordna med jury eller domare?

Tips för den som kör såna övninsuppdrag: Försök att göra en tidsplan för att uppskatta kostnaden för projektet och jämför med hur lång tid det faktiskt tar. Det kan man vinna mycket på om man funderar på att arbeta som webbkonslut.