Laptop/vista problem, behöver snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Laptop/vista problem, behöver snabbt svar!

Frågan är rätt simpel.

Det är vista på laptopen just nu, det jag undrar är om man kan installera ett till vista på burken och fortfarande ha kvar gamla filer från det vista som finns på datorn nu. Dvs installera ett till utan att dem försvinner som i att formatera.

Vet att det fungerar på XP, har dock ingen koll på vista då jag själv tycker det är det sämsta operativ systemet någonsin. Någon som testat detta?
Tack på förhand

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ELAIIT:

Frågan är rätt simpel.

Det är vista på laptopen just nu, det jag undrar är om man kan installera ett till vista på burken och fortfarande ha kvar gamla filer från det vista som finns på datorn nu. Dvs installera ett till utan att dem försvinner som i att formatera.

Vet att det fungerar på XP, har dock ingen koll på vista då jag själv tycker det är det sämsta operativ systemet någonsin. Någon som testat detta?
Tack på förhand

Klart det funkar!.. det är ju inte direkt beroende av os (alltså partitionering)..

Vista är inte det sämsta OS, jag körde det bit innan SP1 och RC2.

Välj att skapa en ny tom partition först och installera där..
Du kan ju även inte formatera utan bara installera på..

Permalänk
Medlem

Okej! Då vet jag, en liten fråga till, när jag trycker i skivan och kör på som vanligt så har jag 3 partitioner. Bara det att dem ligger på "75gb" blabla, men står inte att något utrymme används... har fullt ledigt utrymme på alla mina partitioner fastän det är ett OS med massa filer på det. Kanske bara står så?

Visa signatur

/ELAIIT

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ELAIIT:

Okej! Då vet jag, en liten fråga till, när jag trycker i skivan och kör på som vanligt så har jag 3 partitioner. Bara det att dem ligger på "75gb" blabla, men står inte att något utrymme används... har fullt ledigt utrymme på alla mina partitioner fastän det är ett OS med massa filer på det. Kanske bara står så?

3 partitioner
1 på 75GB men tomt.

Alla tomma fast OS + filer på det ? låter ju fel..

Har inget svar på varför det rapporteras som tomt när det finns filer tyvär, det bästa är iaf att flytta det du vill ha kvar och göra en ren ominstallation.