SweClockers 5.0 lever!

Permalänk
Medlem

Det finns mycket som har blivit bättre och det ska ni ha beröm för! Dock finns det ett mycket allvarligt problem: De orange linjerna mellan varje inlägg är oerhört störande för ögonen och det var mycket lättare att läsa långa trådar i det gamla forumet! Dessutom är det dumt att man måste vara inloggad för att kunna läsa annonser.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Inte dåligt, men det ser ännu sämmre ut på högupplösta stora skärmar som de flesta på Sweclockers troligtvis har. Ihoptryckt, stor del av skärmen inte använd till nått heller.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

usch. gå tillbax...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Mycket fin sida ni har knåpat ihop Känns väldigt fräsch!

Permalänk
Medlem

Damn var rörigt allt blev! För glittrigt och plottrigt. Detta påminner inte om Sweclockers längre

Permalänk
Medlem

Funktioner och hur allting är upplagt är toppen! Men, skulle varit bra om ni såg över färgvalen ett par gånger till.

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Egen spalt till höger om trådtiteln, klicka på ikonen intill användarnamnet.

Det tar mig till sista inlägget i tråden, inte till första olästa inlägg.

Edit: Ok, nu hittade jag knappen för att gå till första olästa inlägg. Man måste öppna tråden på vanligt sätt och sedan klicka på den knappen som finns längst upp till vänster ovanför första inlägget. Onödigt omständigt med tanke på hur smidigt det fungerade förut.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att behöva såga nya sidan totalt med tanke på allt jobb ni lagt ner. Man vill ju att det ska gå bra för er och sidan.

En del färger är skarpa som fan.
Det är rörigt på många håll, framsidan är ett exempel på kaos.
Smilegubbarna ser ju helt mongo ut?
All jävla reklam ÖVERALLT. Jag vet att reklamen gör så att ni kan bedriva sidan men fan va jobbiga dom är och viktiga funktioner flyttas ner på sidan och allt blir jobbigt.

Just nu känns det väldigt tråkigt att behöva säga att ett byte till gamla sidan vore en förbättring. :/

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Väldigt jobbigt med det oranga över varje inlägg.

Visa signatur

| 2600k @ 3.4Ghz | ASUS P8P67 Pro | ASUS GTX 560 | Fractal Design R3 | OCZ 750W | CORSAIR 8GB DDR3 PC12800

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jo som någon sa så är det synd att trådar inte ändrar färg efter man besökt dom. Samma sak med ikonerna som talar om status. Det är mycket enklare att snabbt identifiera statusen av tråden via färg än nån liten ikon man ska analysera. Speciellt när alla är gråbleka.

Håller med :/ nu är det jobbigt svårt att se vilka trådar man besökt, som har nya inlägg o.s.v.. tidigare var det så mycket lättare..

Varför ändra något som är bra?..

Orange linjen i forumet är sjukt störande för ögonen när man läser.. lägg åtminstone in så man kan välja "Classic" tema o få tillbaka gamla swec plz

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Just nu känns det väldigt tråkigt att behöva säga att ett byte till gamla sidan vore en förbättring. :/

Det var just det här som jag menade med mitt ursprungsinlägg =S
Förra forumdesignen kändes klockrent, den nya känns lite bloated och skapad för att framhäva reklam (?), jag antar att jag inte förstår varför allting ska behöva ta så mycket plats.
Dock något som jag nu har märkt som jag stör mig på så otroligt mycket, att svara på ett tråd och citera är så löjligt jobbigt, med tanke på att man har en liten ruta (som endast går att dra ner vertikalt) att redigera på.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Ejziponken:

Det är rörigt på många håll, framsidan är ett exempel på kaos.
/

Ordning är bara för idioter, genier behärskar även kaos bara skoja lite

Förresten, är det så att man automatiskt bevakar tråden när man svarat i den numera?
eller ser jag dåligt efter några bärsa

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Tycker om den nya designen skarpt, detta har ni gjort bra.

ganska roligt att man kan se hur många inlägg å trådar man gjort,
Kollade precis mina första trådar från 2005. och oj oj oj, va korkar man varit

Jag kan ju bara tackar er på Sweclockers som lärt upp mig till den "datanörden" man är idag ^^
Det har ni gjort bra

Over and out // Rolle90

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Rörigt och skumt färgschema.

Det hela ger ett rätt opolerat intryck och om det är bättre än gamla? Nej -- det är det ju faktiskt inte. Den gamla sajten var mer välbalanserad när det kom till alla block, alla färger och allting även om dess färgschema var rätt tidigt 2000-tal. På denna nya är det som att precis allting ska vara av hög prioritering och pocka på ens uppmärksamhet.

Förstasidan lider också av för lite white space vilket gör intrycket ännu mer rörigt samtidigt som man har för mycket whitespace på vissa platser vilket bara skapar en konstig obalans och ytterligare tillför till rörigheten.

Helhetsintrycket blir slutligen att det är en kodare som skapat den nya designen för då brukar allt bli väldigt mycket "allt eller inget" men det är ju ingen katastrof. Det mesta kan fixas med justeringar i enbart CSS:en.. men det gör ju mindre om man inte från början anser att det är något fel vilket ni uppenbarligen inte anser.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

Vilket stolpskott

Tog detta verkligen 18 månader?
Hoppas ni inte lagt nån tid på design och layout. Jag älskar sweclockers, men tyvärr efter den här uppdateringen lär jag inte besöka sidan lika ofta. Urusel färgsättning, rörigt layout och allmänt... fult ? Jöttedålig skalning på stora skärmar. Ca 40% används på min i 1920 i vissa lägen, sen 20% till reklam och resten vitt. Allt är tryckt till vänster på skärmen. Nä de som designa detta bör syssla med annat istället.
Jag vet att det säkert kostar pengar men att behålla en fet jävla reklambanner längst uppe, är det verkligen nödvändigt? Knappt man ser vad sidan heter fortfarande, känns som ni gömmer undan ert egna namn. Som borde vara det ni är mest stolta över. Märkligt. Det gick från uselt till ännu värre.

Edit: Ursäkta dålig stavning och meningsbyggnad, kommit ur narkos för några timmar sedan.

Edit2: Efter att ha fortsatt yra runt på sidan så har jag bestämmt mig för att inte återvända. Seriöst JÄTTE jobbigt att läsa inlägg, vem fan kom på de oranga avdelarna. Detta är en designkatastrof. Vet inte om jag varit med om något värre :S
Kommer väl tillbaks om nån månad och ser om förbättringar gjorts. Men efter kommentarer från personalen här så verkar de tycka det är bra som det är. Då måste man antingen vara jävligt blind eller så har man fruktansvärt svårt för kritik.

Tack för åren SweC och alla trevliga medlemmar !

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

-10 på layout...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

jag stör mig inte så mycket på layouten, har dock lite notiser

1: framsidan är för bred med annonsen till höger, hela sidan får inte plats på min macbook.
2: Flash annonserna mellan nyheterna är bara förvirrande.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Gillar inte att den gnällde på att jag har adblock. Mest för att det känns som en otäck början på att websidor kommer stänga ute webläsare med adblock...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av brorsan:

Gillar inte att den gnällde på att jag har adblock. Mest för att det känns som en otäck början på att websidor kommer stänga ute webläsare med adblock...

Så länge allt är gratis tycker jag att man får acceptera reklam i rimlig omfattning. Det är omöjligt att driva en site som sweclockers ideellt, alltså måste pengar komma in antingen från reklam eller prenumerationer.
Vilket föredrar du?

Varför är det otäckt? Genom att använda adblock får siten inga intäkter av din surfning och skulle alla göra likadant skulle den få slå igen förr eller senare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Håller med föregående talare. Det oranga "bandet" mellan varje svar som postas får man huvudvärk av. Jag har kanske känsliga ögon. Men detta var inte behagligt iaf.

Permalänk
Medlem

Det är fullt möjligt att driva en site som swecklockers utan reklam eller prenumerationer, det beror på vad människorna som driver siten har för ideologi.

Jag föredrar en sida utan reklam reklam så klart.

Skulle sweclockers slå igen pga uteblivna intäkter skulle folk söka sig till andra sajter, precis som det alltid varit.

Kollar man sweclockers ekonomi (http://allabolag.se/5566720131) så verkar det snarare handla om girighet än att det är synd om stackarna som knappt går runt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av brorsan:

Det är fullt möjligt att driva en site som swecklockers utan reklam eller prenumerationer, det beror på vad människorna som driver siten har för ideologi.

Jag föredrar en sida utan reklam reklam så klart.

Skulle sweclockers slå igen pga uteblivna intäkter skulle folk söka sig till andra sajter, precis som det alltid varit.

Kollar man sweclockers ekonomi (http://allabolag.se/5566720131) så verkar det snarare handla om girighet än att det är synd om stackarna som knappt går runt.

Du tillhör skaran som vill att andra ska betala för ditt nöje, m a o.

Girighet? Varför ska du bestämma hur mycket de ska tjäna eller inte? Jag ser din ideologi, så det är ingen större mening att fortsätta diskussionen.

Du är helt fri att starta en egen "sweclockers" helt utan reklam, prenumerationer eller girighet. Är den bra kommer jag gärna dit och hjälper folk med datorproblem, precis som jag gör här.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Fuck... Sweclockers blev drabbat av samma sjukdom som www.ign.com och www.fz.se.. sorligt =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du tillhör skaran som vill att andra ska betala för ditt nöje, m a o.

Girighet? Varför ska du bestämma hur mycket de ska tjäna eller inte? Jag ser din ideologi, så det är ingen större mening att fortsätta diskussionen.

Du är helt fri att starta en egen "sweclockers" helt utan reklam, prenumerationer eller girighet. Är den bra kommer jag gärna dit och hjälper folk med datorproblem, precis som jag gör här.

Öh nej? Jag finansierar mina egna nöjen, jobbar och betalar skatt precis som den mönstermedborgare jag är.

Klart dom är fria att bestämma hur dom driver sajten, har aldrig påstått nåt annat. Men du missar poängen. Sweclockers har blivit mer och mer kommersiellt vilket såklart gör det hela vinstinriktat. Ja, jag tycker det är girigt att börja flika in snyft-meddelanden som vill att man ska stänga av adblock så dom kan maximera vinsten. Girighet går alltid hand i hand med kommersialisering. Av det lilla man kan se på allabolag så går sweclockers faktiskt alldeles lysande, och hade det primära intresset varit att faktiskt sprida kunskap och driva ett bra forum hade dom inte brytt sig så mycket om dom får in dom sista kulorna på reklamintäkter.

Jag kommer såklart inte starta ett eget forum, men det finns folk som gör det och mer än gärna driver det ideelt.

Visa signatur
Permalänk

Kommer fortfarande inte in på något annat än forumet. Spelar inget roll vilket charset jag använder. De flesta sidorna utom just forumet visas bara som randomtecken. Har testat med firefox,opera och internet explorer 8 likadant för alla, och med windows 7.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av SwedishPshyco:

Kommer fortfarande inte in på något annat än forumet. Spelar inget roll vilket charset jag använder. De flesta sidorna utom just forumet visas bara som randomtecken.

Vad använder du för webbläsare och operativsystem? Provat rensa cachen manuellt i webbläsaren?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Vad använder du för webbläsare och operativsystem? Provat rensa cachen manuellt i webbläsaren?

Jävlar du var för snabb för att jag skulle hinna edita, insåg att jag glömde lite vital information. Japp, testat rensa cachen och cookies.

Och testat använda opera,firefox och IE8 i windows 7.

=EDIT=

Hmmm, märkligt. Agnitum outpost, men mjukvarubrandvägg var felet. Jag har ingen aning vad problemet är men den verkar inte gilla sweclockers nya sida. Lösningen för Outpost är att stänga av "content filtering" i regeln för Opera.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, tummen upp!

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk

Kan man inte få forumet bredare och sätta reklamen högst upp istället då det känns ihop tryckt?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att sidan hittills har varit riktigt fin och bra, jag har endast ett klagomål.

Det går inte att öppna "Senaste nytt:" i flikar. Det är det enda negativa jag har att säga än så länge.