Permalänk
Medlem

http://www.ladda-upp.com/bilder/33686/wm-linux-fold

fungerar men den kan inte hämta något arbete? vad kan det bero på?

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av STimmyS:

http://www.ladda-upp.com/bilder/33686/wm-linux-fold

fungerar men den kan inte hämta något arbete? vad kan det bero på?

Säker på att din VM har internetåtkomst? Det kan vara något tillfälligt problem med åtkomst till F@H-servrarna annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Säker på att din VM har internetåtkomst? Det kan vara något tillfälligt problem med åtkomst till F@H-servrarna annars.

jag kan ju surfa på google iaf...

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem

likadant idag... du kanske skulle kunna kolla lite och se om du hittar något fel...

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av STimmyS:

likadant idag... du kanske skulle kunna kolla lite och se om du hittar något fel...

Har du följt guiden med de inställningar som nämns där? Jag kör A3 på mitt system just nu men har tänkt peta iordning en VM för att återgå till BIGADV. Jag ska försöka fixa detta under dagen så återkommer med hur det går.

Jag ska även kolla upp hur det är med VMWare Player 3 och stödet för fler än 4 trådar. Förmodligen blir det iallafall en mindre uppdatering av guiden.

Återkommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av STimmyS:

http://www.ladda-upp.com/bilder/33686/wm-linux-fold

fungerar men den kan inte hämta något arbete? vad kan det bero på?

Detta fel brukar oftast "bara lösa sig" och det beror väl mest på att klienten till slut lyckas få tag på WU:s från Stanford igen, datorerna i båda ändarna gör succé i att upprätta kommunikation. "Lösningar", om man bara vill prova något, skulle kunna vara att starta om VM:en eller radera work-foldern, queue.dat samt unitinfo.txt.

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte bara nämna att jag håller på och går igenom och uppdaterar guiden. Jag provade att köra med Ubuntu 10.04 men det tvärstopp pga någon förbannad bugg. Guiden får fortsätta köra med 8.04LTS ett tag till med andra ord.

Problemet med VMWare Player kan jag också bekräfta, det går att föra in en override till att köra med åtta trådar men när VM startas så får man fingret. Äldre versionen fungerar, som även detta nämnts tidigare i tråden. Tack kommer i nästa uppdatering.

En liten rolig iakttagelse är att om jag söker på "bigadv guide" så är näst översta resultatet på Google denna guide.

Permalänk
Inaktiv

Guide uppdaterad med kort information om vilken Player som gäller samt länk (tack STimmyS och él Mero).
Instruktionerna för installation av fold-klienten har uppdaterats för senaste version av klienten.

Permalänk
Medlem

Hmm, har en WU som inte vill komma in, står ju inga error's eller liknande. Den försökte skicka in först ~5:40 i morse. Sedan startade jag om med ctrl+c och sedan startade om med det kommandot man använder för att köra igång foldingen från en tom terminalruta. Den försökte ju skicka in, [17:20:29] + Attempting to send results [May 14 17:20:29 UTC]

Men något lyckat eller misslyckat kommer ju inte fram. Har för mig att det finns en kommando för skicka gamla paket, hittar inte när jag sökte?

Edit: Startade om igen och den försöker skicka i alla fall. Men det blev error på gamla paketet som den arbetat med under dan. Suck får ju inte in ett skit längre.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EoZ:

Hmm, har en WU som inte vill komma in, står ju inga error's eller liknande. Den försökte skicka in först ~5:40 i morse. Sedan startade jag om med ctrl+c och sedan startade om med det kommandot man använder för att köra igång foldingen från en tom terminalruta. Den försökte ju skicka in, [17:20:29] + Attempting to send results [May 14 17:20:29 UTC]

Men något lyckat eller misslyckat kommer ju inte fram. Har för mig att det finns en kommando för skicka gamla paket, hittar inte när jag sökte?

Edit: Startade om igen och den försöker skicka i alla fall. Men det blev error på gamla paketet som den arbetat med under dan. Suck får ju inte in ett skit längre.

Folding@home Console Client: User Guide
Prova starta med "-send all" och se om den skickar din WU då. Tråkigt att det ska krångla. =(

Permalänk
Medlem

Tror jag hittat felet nu, hade ett par mer torrents igång än vanligt och det blockerade upptrafiken.
Jag måste ha något som arbetar hela tiden med internet, annars dör det efter någon timme så man får logga in igen. (tele2-skit).

Fick upp den gamla snabbt när jag stängde ned utorrent. Kanske kan få mer poäng om jag belastar nätverket mindre, det brukar ju trots allt ta 4h innan wu:n kommer fram.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Tack för en bra guide! Det tog åtskilliga timmar innan jag kom på att man ska läsa ordentligt så slipper man göra bort sig. Bla. så tankande jag ner servervarianten av Ubuntu istället för desktop varianten vilket gjorde att jag fick några extra timmar att gå upp i rök.

Bara bita ihop och se glad ut. Jag fick ihop det hela med att läsa denna guide i lugn och ro. Så nu ska jag kunna bidra med lite mer poäng till laget
i den nybyggda burken. I7 930@4,0

Visa signatur

______________
i7 930@ 4,0 GHz | Rampage III extreme | 6GB Corsair Dominator 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 5750 | Nocctua NH-D14 | Crucial RealSSD C30 128GB | Corsair HX 850W | Obsidian 800D | WD 2TB |

Permalänk

Jag har inte läst hela tråden nu, men det står i guiden att man kan dela ut mappen folding för att kunna köra FahMon, men hur gör man sen då? Tuggar på med mina 10 A2:or nu.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Inaktiv

Jag har slutat BIGADV-foldat för tillfället då jag fått nya BIGADV A3 WU's som dels ger (förhållandevis) dåligt med poäng samt tar odrägligt lång tid att klara av. Jag vet inget sätt att slippa undan dessa men kommer uppdatera i tråden om jag hittar något.

Skrivet av swiw:

Tack för en bra guide! Det tog åtskilliga timmar innan jag kom på att man ska läsa ordentligt så slipper man göra bort sig. Bla. så tankande jag ner servervarianten av Ubuntu istället för desktop varianten vilket gjorde att jag fick några extra timmar att gå upp i rök.

Bara bita ihop och se glad ut. Jag fick ihop det hela med att läsa denna guide i lugn och ro. Så nu ska jag kunna bidra med lite mer poäng till laget
i den nybyggda burken. I7 930@4,0

Det finns ju flera sätt att få igång foldningen, jag har själv ingen erfarenhet av Ubuntu-server men även den bör ju gå med. Samt att man friar upp resurser för foldningen.

Går det bra med foldningen? i7 930@4GHz bör ge en fin PPD.

Skrivet av )ExecutoR(:

Jag har inte läst hela tråden nu, men det står i guiden att man kan dela ut mappen folding för att kunna köra FahMon, men hur gör man sen då? Tuggar på med mina 10 A2:or nu.

Jag kan lägga till någon beskrivning senare, dock bör man köra HFM.net istället för FahMon då FahMon inte klarar av att räkna ut PPD då den inte fixar poängen. HFM.net gör detta, och är en mer avancerad variant av FahMon.

HFM.net (.msi): HFM Release 0.5.0.180.msi - hfm-net - HFM Version 0.5.0 - Revision 180 - Beta (MSI) - Project Hosting on Google Code
HFM.net (.zip): HFM Release 0.5.0.180.zip - hfm-net - HFM Version 0.5.0 - Revision 180 - Beta (Zip) - Project Hosting on Google Code

Instruktionerna för FahMon ska fungera även för HFM.net: AddNewClient - FahMon - Trac
Lägg till sökvägen till den utdelade mappen från din foldburk. Exempelvis \\FOLDING\fah (eller vad du nu har).
Kör du VMWare och följt mina instruktioner måste VM ställas om att använda bryggat LAN (Bridged LAN) istället för NAT under Virtual Machine Settings, Network Adapter. Jag ska lägga till även detta i framtida uppdatering.

Lycka till!

Permalänk

Ah, misstänkte att planen var att få FahMon/HFM.net att läsa i sharet, är nog NAT/Bridged som gjorde att jag inte kunde nå det, och därför inte fattade hur jag skulle läsa ut datan. Ska testa de där länkarna så fort jag får lite tid över hemma.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Håller på med de som man ska köra bonuslöst i början så vi får se. Jag har inte satt mig in i HMF-Net ännu pga. tidsbrist. JAg återkommer med PPD.

Visa signatur

______________
i7 930@ 4,0 GHz | Rampage III extreme | 6GB Corsair Dominator 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 5750 | Nocctua NH-D14 | Crucial RealSSD C30 128GB | Corsair HX 850W | Obsidian 800D | WD 2TB |

Permalänk

Hur vet jag om jag kör BIGADV-paket eller inte? Just nu körs A3:or som tar mig ganska exakt 6h med min 930 @ 3.8Ghz

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av )ExecutoR(:

Hur vet jag om jag kör BIGADV-paket eller inte? Just nu körs A3:or som tar mig ganska exakt 6h med min 930 @ 3.8Ghz

A2 BIGADV-WU's ger 25403p, det är ett säkert sätt att se vad du arbetar på. Kolla med exempelvis HFM.net. Dessa tar ca 50-55 timmar med min i7 920 @ 3,8GHz, bör bli något liknande på din med när du väl får tag i en. Den WU du nämner är således inte en BIGADV.

Permalänk
Inaktiv

För någon dag sedan släpptes VMWare Player 3.1, vilken nu har officiellt stöd för 8 trådar. Nu slipper vi pilla i konfigurationsfilen manuellt.

Jag ska uppdatera guiden i veckan, jag ska även försöka klämma med instruktioner för HFM.net. Är det något jag glömt så hojta!

Dokumentationen: https://www.vmware.com/support/player31/doc/releasenotes_play...
Produktsida med nedladdningslänk, kräver (tyvärr) som vanligt registrering: https://www.vmware.com/products/player/

Har ni redan programmet installerat så bör ni kunna uppdatera genom programmet och slipper då detta.

Permalänk

Är det svårt att få tag i BIGADV-jobb? Såhär ser min statistik ut just nu, men har fortfarande inte fått något sådant jobb:
Folding Client Summary

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Jag trodde att det bara var jag som hade svårt för att få ner BIGADV-jobb. Verkar vara en bristvara just nu.

Visa signatur

______________
i7 930@ 4,0 GHz | Rampage III extreme | 6GB Corsair Dominator 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 5750 | Nocctua NH-D14 | Crucial RealSSD C30 128GB | Corsair HX 850W | Obsidian 800D | WD 2TB |

Permalänk
Inaktiv

Har ni fått ner BIGADV WU's innan? Ni startar med -smp 7 eller -smp 8? Passkey används?

Permalänk
Medlem

Jo -smp 8 och jag fick en BIGAVD WU men sen så ville den inte ta ner flera. Ska pröva igen men jag funderar på att kör Ubuntu på en egen hårddisk.
Passkey används.

Visa signatur

______________
i7 930@ 4,0 GHz | Rampage III extreme | 6GB Corsair Dominator 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 5750 | Nocctua NH-D14 | Crucial RealSSD C30 128GB | Corsair HX 850W | Obsidian 800D | WD 2TB |

Permalänk

Jag kör -smp 8 med passkey, har inte fått en enda BIGADV. 19st vanliga VU's gjorda på den nu.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Kör du med flaggan smp methods? Exakt kommando finns i första inlägget.

Innan jag försökte sänka min processoraktivitet marginellt så hade jag även flaggan advmethods i. (Exakt komando står i första inlägget, att man inte ska använda det). Min BIGADV-folding fungerade inte utan den. Men nu efter några omkonfigureringar efter 10 dagars kaos(?) så fungerade det utan advmethods.

Testa vad din burk gillar.
Det verkar inte vara någon brist för mig nu i alla fall på WU's när det väl fungerar.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

TACK!
Jag hade helt missat -bigadv -flaggan. -.-
Antagligen läste jag bara så långt att jag såg första strängen på hur man startar och nöjde mig med det. Ska testa dra igång med ./fah6 -bigadv -smp 8 så fort nuvarande VU är klar. Jag testar nu, men antar att -onunit -flaggan fungerar även om man startar om klienten mitt i en WU, så att den stänger av när den pågående WU'n är klar.

[EDIT]
Nu foldar jag min första BIGADV. Spännande!

Nu börjar det sätta fart! -bigadv gav ~6000 PPD mer.
Totals
4 Clients 33 450,3 PPD
Folding Client Summary

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Provade med VMWare Player 3.1 efter en ominstallation och den går att ställa in för 8 cpu men när man ska starta den så får man upp att den bara stöder 4 cpu och kan därför inte starta. Så tillbaka till det som fungerar. VMware-player-3.1.0-261024

Fan vad allt ska jävlas hela tiden. Jag förstår att folk hoppar av foldingen då det är för omständigt att hålla på och sen så har man inte tiden till att sitta och lösa allt småskit som jävlas. Är allmänt småsur efter 4 timmar åt helvete.
Ha en trevlig kväll iallafall!

Visa signatur

______________
i7 930@ 4,0 GHz | Rampage III extreme | 6GB Corsair Dominator 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 5750 | Nocctua NH-D14 | Crucial RealSSD C30 128GB | Corsair HX 850W | Obsidian 800D | WD 2TB |

Permalänk
Medlem

Galet vad dåligt mitt foldande har gått det sista, alltid är det nått som jävlas. Det senaste har ett oroande problem varit att det tar 3,5 dag för en BIGADV när det kan gå på under 2 dagar och 10 h. Ingen aning alls vad det beror på.
Flyter det på bra nästa gång så krashar gärna datorn så det står stilla och oftast går BIGADV:n "sönder".

Strömmen har gått flera gånger också, men med lätt försening för den går alltid när jag nyss lagt mig.
Idag blev det strömavbrott när det var inom 90 % kvar, varför går strömmen när det inte blåser eller något?
När det blev strömavbrott rasade hela VMware-emuleringen.

Ominstallation nästa!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EoZ:

Galet vad dåligt mitt foldande har gått det sista, alltid är det nått som jävlas. Det senaste har ett oroande problem varit att det tar 3,5 dag för en BIGADV när det kan gå på under 2 dagar och 10 h. Ingen aning alls vad det beror på.
Flyter det på bra nästa gång så krashar gärna datorn så det står stilla och oftast går BIGADV:n "sönder".

Strömmen har gått flera gånger också, men med lätt försening för den går alltid när jag nyss lagt mig.
Idag blev det strömavbrott när det var inom 90 % kvar, varför går strömmen när det inte blåser eller något?
När det blev strömavbrott rasade hela VMware-emuleringen.

Ominstallation nästa!

Det är inte så att du får tag i BIGADV-WU's för SMP A3? Jag gav upp med BIGADV då jag bara fick dessa och de är smått omöjliga att få klar i tid då tiden är för kort och uppenbart riktar in sig till kraftigare maskiner.

Tråkigt med alla strömavbrott, överbelastat elnät eller så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Det är inte så att du får tag i BIGADV-WU's för SMP A3? Jag gav upp med BIGADV då jag bara fick dessa och de är smått omöjliga att få klar i tid då tiden är för kort och uppenbart riktar in sig till kraftigare maskiner.

Tråkigt med alla strömavbrott, överbelastat elnät eller så?

Tror inte jag fick A3, de går ju undan i alla fall. Det där värdet som står 25000 eller liknande, vad det nu är var samma som innan i alla fall.

Men kolla i loggen kan jag ju inte, för det startar inte.

Hmm, installerat nytt ubuntu, men nu är det 10.04 istället. Det går inte skriva in lösenord av okänd anledning. Skriv-"pinnen" slutar blinka när man skriver och sedan återgår till blinkande när man slutar. Så den känner ju av att skriva. Testade olika ingångsmetoder för tangentbord utan resultat.

Frågan är ju om man kanske måste byta WMware också.

Alla hus är stendöda här på nätterna ute i skogen, även vårat. Så jag vet inte vad det skulle vara fel. Kanske vindkraftverken som överbelastar när det inte går åt lika mycket ström. Å andra sidan är ett av de två stora kraftverken ur funktion, kanske det som stör det. Aja inget jag har kunskap om, hur balans i elnätet fungerar.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23