Permalänk
Avstängd

Börjar undra vad som hänt med dustins mailservice.
Väntade 3 dagar på ett enkelt svar och nu har jag väntat sen i torsdags på en returförfrågan.

Dustin ni brukade vara väldigt snabba på mailrespons, vilket jag iaf uppskattade mycket.

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Börjar undra vad som hänt med dustins mailservice.
Väntade 3 dagar på ett enkelt svar och nu har jag väntat sen i torsdags på en returförfrågan.

Dustin ni brukade vara väldigt snabba på mailrespons, vilket jag iaf uppskattade mycket.

Hej!

Svarstiderna beror lite på belastningen, som under senaste dagarna varit högre än vanligt, beklagar det.

Ni kan alltid maila era frågor till mig så kan jag kika på det.

jm@dustin.se

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hej!
Den 18 februari tog Anovo in en Cowon S9 med RMA 417771. Efter långa väntetider och förseningar uppåt en månad får jag tillbaka en vad de säger en ny utbytesenhet.

Till min förvåning är höljet på enheten förstört med djupa och fullt synliga repor. Enheten som jag fick tillbaka har ett annat S/N än när jag skickade in.

Jag skickade in pga av skärmen hade lagt av, och baksidan av höljet hade inte några direkt synliga repor och glaset hade absolut inte en enda repa. Glaset ska vara scratch resistans men nu är den helt förstörd.

Enhetens taktiska knappar verkar helt nya och oanvända, men ändå ser den ut att ha blivit misshandlad med nycklar i någons ficka :S

Förpackningen var även gammal och sliten från dem, inte den som jag skickade iväg min enhet i. Enhetens egna fraktskydd hade tagits av och stoppats i botten av kartongen, ingen plastfilm satt fast på skärmen.

Jag skickade i väg enheten med skärmskydd och enhetens egna fraktskydd, samt med en kartong, som var väl behandlad och skulle kunna antas vara helt ny.

Enheten var inne för reparation och skickades in innan garantin tog slut, men jag finner att detta är oacceptabelt och Ni på Dustin Home bör ta ett snack med Anovo, som har dåligt rykte sedan länge. Finns även trådar om företaget här på Sweclockers som där flera tar upp problem angående Anovo

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Medlem

Ett tips till kundtjänst är att läsa hela mailen noggrant.

Jag mailade angående en skada på min dator som funnits sedan inköp, men som än så länge inte stör mig, för att informera er om läget i fall det skulle förvärras men jag hänvisades bara till HP. Anser iaf att jag gjort mitt för att slippa eventuella problem om den måste in på garantireparation.

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ lundstrom.emil
Har du möjlighet att skicka över ditt ärendenummer hos Anovo till mig? Alternativt serienumret på din nya enhet? Finns på jm@dustin.se eller via PM (snabbare via mail).

@ EpaTant
Garantireparationer av HP produkter bedöms inte härifrån, vi har inte så mycket talan om huruvida en HP-produkt kan repareras på garanti eller ej. Däremot är det alltid bra att ha dylikt info antecknat i samband med en out-of-warranty reklamation, om informationen kan vara av vikt för ärendet i fråga.

Du får gärna skicka om mailet till mig så kan jag se till att det blir inlagt. Men som sagt, informationen här kommer inte HP se rakt av, och vice versa.

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Nej, nu får det var nog. Sluta skicka paket tomma eller praktiskt taget tomma på packmaterial! Processorkartonger + minnesförpackningar + moderkortskartonger + hårddiskkartonger som åker runt fritt i lådan är INTE OK.

Det kan inte bara vara otur när det händer 3-4 gånger på några månader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
Jag mailade er för ett tag sen om min skärm (T200) för ett tag sen och jag fick snabba svar tills jag skrev mitt 3:e mail som jag inte fått svar på över 2 veckor. Det vore snällt om ni kunde svara på mitt mail!

Citerar mitt inlägg då jag varken fick svar i forumet, mail eller pm.
Min e-mailadress oskar.larsson94@gmail.com.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Nån annan som tycker att Dustihome har bedrövlig paketering?

Det är andra gången nu som jag beställt på många år, första gången var kartongen öppen på hela änden och grejorna höll på åka ut.

Andra gången var i veckan och hämtade paketet med dyra saker och halva kartongen var öppen, dessutom var tejpen slarvigt fastsatt på bara andra sidan av kartongfliken.

Det verkar som ni köper billigast möjliga kartonger för dom är inte särskilt tåliga om jag ska vara ärlig.

Och var inte så jäkla snåla med tejp, att endast använda en tejpbit på framsidan och baksidan räcker inte för att hållas under frakt.

Era kartonger klarar helt enkelt inte Postens tuffa hantering och det är inte Postens fel utan det är NI som ska emballera och använda material som håller bättre under frakt.

Vidarebefordra detta till er Logistikchef, egentligen är det något ni själva ska följa upp vad gäller kvaliteten på leveransen och inte kunderna som ska göra ert jobb.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Nån annan som tycker att Dustihome har bedrövlig paketering?

Jag har skrivit om det ett antal gånger (under minst 3-4år iaf), så du är inte ensam.

När det gäller kartongkvaliteten kan jag tyvärr bara hålla med. Tunnare och sladdrigare wellpapp har jag faktiskt aldrig sett.

Tyvärr blir alltid svaret att det är tillfälliga missar. Efter tillräcklig många missar tröttnade jag och tog konsekvenserna av det.

Synd att de anser det nödvändigt med den låga standarden, men tydligen är de flesta nöjda och fortsätter acceptera mosade kartonger med väldigt lite/inget packmaterial invändigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kan jag få hjälp med ett returärende Jüri? Mitt nätaggregat är helt sönder. Säkringen i lägenheten går direkt när jag pluggar i aggregatet i väggen, även helt utan komponenter ikopplad. Har skickat ett mail, men inget svar än

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför det är så stor skillnad på studentrabbaten på dessa?
122 kr vs. 14 kr
http://www.dustinhome.se/productdetails.aspx?prodid=501031295...
http://www.dustinhome.se/pd_5010208841.aspx

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta för att verifiera att en komponent är trasig? Det har nu dröjt över en vecka.

På stället jag arbetar säljer vi även hårdvara, i normalfallet får kunden en utbytesenhet inom ett dygn.

Permalänk
Dustin AB

Hej!

Ang emballering - Jag skickar vidare alla synpunkter till logistikansvariga och har alltid gjort det. För min del är det viktigt att få denna feedback så att det kan följas upp ordentligt.

All emballering sker enligt Postens krav, om våra leveranser inte skulle klara av det eller om statistiken skulle peka på ökat antal fraktskador som beror på otillräcklig emballering från vår sida så skulle dessa rutiner ändras. Då vi skickar tusentals paket om dagen så förekommer det givetvis mindre briljanta exempel, och just dessa önskar vi få feedback om för uppföljning så att vi kan göra bättre.

@ Fixoon
Beklagar det, ditt PM innehöll inga detaljer om ärendet i sig. Vänligen maila om det mailet du skickade till vår KS direkt till mig (jm@dustin.se) så kollar jag på ditt ärende på studs.

@ Johii
Det är fritt fram att maila mig med orderuppgifter och felbeskrivning så styr vi upp en lösning!

@ echo
Ska be kollegan kolla på detta, orsaken är olika in/utpriser som rabatten appliceras på.

@ suck
Det beror helt på vad problemet är och vilken produkt vi pratar om. Maila gärna ärendenumret så kan jag få fram mer info och vilka möjligheter som finns.

Mvh,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Vet du hur undersökningen går angående en Cowon S9, som nyligen var på reperation?

//Emil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Ang emballering - Jag skickar vidare alla synpunkter till logistikansvariga och har alltid gjort det. För min del är det viktigt att få denna feedback så att det kan följas upp ordentligt.

All emballering sker enligt Postens krav, om våra leveranser inte skulle klara av det eller om statistiken skulle peka på ökat antal fraktskador som beror på otillräcklig emballering från vår sida så skulle dessa rutiner ändras. Då vi skickar tusentals paket om dagen så förekommer det givetvis mindre briljanta exempel, och just dessa önskar vi få feedback om för uppföljning så att vi kan göra bättre.

Som kanske är bekant har du fått feedback på två försändelser skickade till mig senaste månaderna, där i ena fallet dämpmaterial i paketeringen helt saknades och i andra fallet utgjordes av en tunn pappersbit (tänk knyckligt A4). Nu kommer mer! Försändelsen var inte direkt till mig, men till en bekant vars dator jag fixade, och det var jag som öppnade kartongen. Och tog kort...

För övrigt behöver ju dålig emballering inte innebära omedelbar stendöd för varorna.

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ lundstrom.emil
Du bör ha fått svar på detta under gårdagen.

@ danka
Vore bra om du kunde maila över bilden (gärna med ordernumret).

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Japp, tog lite tid att få iväg bara. Glömde dock ordernummer, det kommer.

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att Dustin inte kan ha utlämningsbutik i Sthlm som Webhallen och Komplett har.

Det underlättar för kunden enormt vi som bor här, dessutom blir det oftast billigare än att betal Postens höga fraktavgifter.

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in be-quiets silent wings 120mm nångång?: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=496776

Permalänk
Dustin AB
Skrivet av enya:

Kommer ni ta in be-quiets silent wings 120mm nångång?: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=496776

Hej!

Såg din fråga men glömde skriva svar här Har skickat vidare önskemålet, väntar på svar om den biten.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Hej!

Såg din fråga men glömde skriva svar här Har skickat vidare önskemålet, väntar på svar om den biten.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Okej, kommer ni få in nå mer 5850 toxic edition 1gb eller vapor-x 1gb versionen? Isåfall när?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMartoja:

Hej!

@ lundstrom.emil
Du bör ha fått svar på detta under gårdagen.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Måste ha missat mailet då, men har du sett mitt senaste mail angående den utbyta enheten?

Permalänk
Medlem

Ni har inte tagit åt er av kritiken angående bristfällig packetering.
Men nu har jag tröttnat på den.
En kamera ligger i en 3 gånger för stor kartong med en liten remsa brunpapper.
Man hör hur den åker fram och tillbaka.
Det blir inte bättre av att kameran inte har speciellt mycket stötupptagande i
originalkartongen.
Ett minneskort kan ligga i en stor kartong med massor med papper.
Packeteringen är inte konsekvent.

Ni har absolut sämst kartonger och sämsta packeteringen av de större datorbutikerna.
Jag som privatperson packar många gånger bättre varor jag skickar än ni som proffs som
skickar 3000 paket om dagen.

Varför skall ni snåla som ni gör? Förr var ni väldigt noga och skickade exempelvis en Stationär DVD
i en brunkartong eftersom ni ansåg att det var säkrare och värt kostnaden, men numer klistrar ni etiketten direkt på.

Räcker inte brunpappret till så kanske ni kan köpa gamla tidningar av DN billigt att packa med

Nu vågar jag nog inte handla fler ömtåliga saker av er. Det är inte värt risken.
Normalt gör man saker bättre med åren. men ni har bara lyckats sämre sista tiden.
Man vill ju inte bara att ni hystar iväg prylarna snabbt utan säkert också.

Permalänk
Medlem

Jag måste faktiskt delvis hålla med om paketeringen, även om jag aldrig haft oturen att få paket med för lite packmaterial så tycker jag att kartongkvalitén är för låg. Sist jag skulle köpa en hårddisk (ömtålig vara) så vågade jag inte beställa från er utan fick beställa från **** istället för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns en sak som jag sett en längre tid, utan att bry mig om. Men som ställer till det ibland.
Ni har inget standardiserat format för hur ni sätter era rubriker på produkterna, tänker då mestadels på minnesmängder (hårddisk, lagringsmedia SD, microSd, USB minne, osv). Eller tja det är väl mestadels när det gäller minnen, lagring, osv.

Ibland har ni ett mellanslag mellan storleken på minnet och enhet, ibland har ni inte det.
Typ:
TRANSCEND MICROSD 2GB
KINGSTON MICROSD 2 GB

VERBATIM MICRO 2 GB USB ORANGE
SANDISK CRUZER BLADE USB 2.0 2GB

Det funkar inte jättebra om man kör med fritextfilter eller ctrl+f. Visserligen kan man söka enbart på storleksmängden, men ibland har produktnamnen massa siffror i sig och då blir det knas ändå.

För övrigt är det kanon med era studentrabatter o fri frakt för studenter, brukar mestadels handla från er nuförtiden när det gäller tekniskt krimskrams. Fast vissa saker vill man tyvärr ha omedelbart

Permalänk
Dustin AB

Hej!

@ enya
PM'ade över art nr på fläktarna. Ang. Radeon 5850 - de är struliga att få tag på så det ser väldigt oklart ut.

@ lundstrom.emil
Japp, det ligger under utredning hos min kollega. Dessvärre har det varit full rulle med Dustin Expo under andra halvan av denna vecka, men om du inte fått svar ännu så bör du definitivt få det i början av nästa vecka.

@ SUMITOMO @ heande
Vi tar definitivt åt oss kritiken och följer upp varje ordernummer vi får in som enligt er rapporteras vara tveksamt emballerat. Om en leverans emballeras otillräckligt så gynnas ingen av det. Därför är det extremt viktigt att vi får in ordernummer på de leveranser som t.ex. saknar packmaterial eller på annat sätt avviker från det normala.

Kartongerna vi kör idag är mig veterligen samma som vi (och många andra företag) använt ganska länge, de har fungerat fint historiskt. Produkter som är välemballerade nog för frakt med Posten (enligt tillverkarnas och Postens regler) skickas i många fall i originalemballage för bättre miljöriktighet och effektivitet.

Den viktigaste basen i uppföljningsarbetet är fortfarande återkoppling från våra kunder.

@ Airwolf
När det gäller olika produktkategorier så ska det finnas standardiserade format. T.ex. ska alla datorer ha likadan struktur i benämningar etc. Ska dra vidare dina exempel för uppföljning.

Man kan använda % och * som wildcards i sökningar också.

Trevlig helg så länge, och glöm inte bort Dustin Expo imorgon, lördag 24 april kl 10-17 i Annexet vid Ericsson Globe i Stockholm.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

En månad är på tok för lång tid för en simpel RMA utav trasigt grafikkort. Varför ska man handla av Dustin när servicen man tidigare fått inte längre matchar förväntningarna?

Retur# 421080

Permalänk
Medlem
Skrivet av suck:

En månad är på tok för lång tid för en simpel RMA utav trasigt grafikkort. Varför ska man handla av Dustin när servicen man tidigare fått inte längre matchar förväntningarna?

Retur# 421080

Fick ett kort igår, det jag skickade in var v2 av 295 med enkelt kort, detta är dubbelkort. Bakplåten var böjd 90 grader samt olje/smutsfläckar över hela kylaren och bakplåten, fläkten låter när man snurrar den för hand, har inte testat den i dator än.

Pinsamt dåligt, visst att RMA inte är nya prylar, men refurbished ska inte vara fysiskt skadade.

Detta blir min sista kontakt med Dustin efter 8+ år som kund.

Permalänk
Medlem

Dustin går bara utför och utför, undrar om du hade skickat in ditt kort i det skicket? hade blivit nekat rma direkt vill jag lova.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad som har hänt med Dustin på sistone? Den främsta anledningen till att jag började handla där från början var att support och service var snabb och smidig. Så är det tyvärr inte längre, en vecka för att få svar från kundservice när man har ett garantiärende, och då pratar vi ändå om ett standardsvar av typen "kontakta tillverkaren på telefon" (vilket i det här fallet är Intels internationella engelskspråkiga telefonsupport). Uppföljningsmail till Dustin verkar också ta över en vecka att få svar på eftersom jag fortfarande inte har fått något.

Förutom att det tar en halv evighet att få svar från kundservice så gillar jag inte att de inte tar ansvar för sina kunder utan bara hänvisar till tillverkarnas fabriksgaranti.

Man undrar ju om de har sagt upp större delen av sin supportavdelning eller om den bara fokuserar på företagskunder numera.