Varför ska jag välja denna Macbook framför den här från Acer?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roronoa:

Okej, om du köper en plastig bil utan styrsystem, ful interiör och obekväma säten med en stark motor, go for it.

Ja, att jämföra med bilar är rätt fånigt.

Nej det är faktiskt inte fånigt - det handlar om samma värderingsprinciper. Varför köper vissa en Mercedes när man för samma pengar får en fullutrustad Skoda med största motorn? Varför köper man en Rolex när en Seiko visar tiden, i princip, lika exakt?

Det finns värden som inte syns i specifikationerna (eller jo, OS X...). Därför är iaf jag Apple trogen när det gäller datorer (eller för all del, kommer aldrig att köpa en Skoda ...).

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Skälet att jag först köpte en Audi & sedan en mac var att de går bra så mkt längre tid. Slipper byta ut den lika ofta, om du inte spelar, vilket du knappt gjorde.

Audi & Apple gör bra grejer. men otur med måndagsexemplar kan man få ändå har jag hört även med dessa tillverkare. köp en macbook. Tvivelaktig hårdvara på MB dock. men Acer hallå, nae. välj mac.

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyjuice:

Skälet att jag först köpte en Audi & sedan en mac var att de går bra så mkt längre tid. Slipper byta ut den lika ofta, om du inte spelar, vilket du knappt gjorde.

Audi & Apple gör bra grejer. men otur med måndagsexemplar kan man få ändå har jag hört även med dessa tillverkare. köp en macbook. Tvivelaktig hårdvara på MB dock. men Acer hallå, nae. välj mac.

Inte för att det här har så mycket med saken att göra, men audi är inte ett så bra exempel här xD. Visst är de fina, har en själv. Men jag kan garantera dig att du får mer fel på den än på t.ex. toyota

OnT. Nästan alla som klagar på mac så har aldrig haft en själv, men de som har en mac har troligen haft en "vanlig PC" förut. You do the math

Permalänk
Medlem
Skrivet av hottuna:

Kan ge dig lite av min nyvunna åsikt. Jag har använt PC sedan -97, självlärd, + kurs på ett supportföretag där jag sedan jobbade. Har således alltid känt mig rätt "hemma" på Win, och allt var frid och fröjd, man var nöjd med det man hade. För ca 6 månader sen började min senaste (3 år gammal ASAS F3JA) bärbara ge upp, plasten sprack, låset till luckan var trasigt, glapp kontakt till skärmen, batteriet var slut mm, mm...
Började då snegla på Apple, jag hade aldrig tagit i en Apple produkt, men tyckte de såg seriösa ut. Har ägnat många timmar åt att titta på reviews på youtube, läst tester, plöjt igenom forum, lusläst apple.som. Var till slut övertygad om att en MacBook Pro var det jag ville ha.
Slag i saken, beställde den nya MBP 13", dyr som få, men det skulle man förstå när man fick den hade jag läst... Idag dök den upp. Jag behövde inte ens packa upp den innan jag fattade vad man betalade för, det andas kvalitet ända ut i kartongen.
Nu har jag lekt med den hela dagen, och kärleken bara växer, kan inte fatta att man har använt en plastleksak med windows installerat i åratal....
Kvaliten på höljet, TB, styrplattan, skärmen, laddkabeln, magic mouse som jag köpte till, listan kan göras lång.
Har nu galma ASUS'en och MBP'n bredvid varandra för att föra över filer via USB-sticka, och ASUS'en känns som ett skämt, och den kostade ändå 14 000:-
Har inte stött på ett enda problem än, filmer, bilder, filer, allt är bara att föra över, och det fungerar i Mac'en.
Visst är det ovant med OSX, men det är så läckert, och inte så svårt att förstå.

Kommer aldrig någonsin att köpa en PC igen.

Quote of the day. Kunde inte ha skrivit det bättre själv.

...och ja, jag är medveten om att det inte var skrivet idag. Poängen kvarstår oavsett!

Visa signatur

Stationärt: i5 2500K | XFX HD6950 OC | 16GB RAM, 1600MHz | Asus P8P67-M B3 | FD Define R3
Bärbart: MacBook Air 11" '12 - i5 1,7GHz, 128GB
Kamera: Canon EOS 5D Mk II | Div. ƒ/1.4-gluggar
Andra enheter: iPhone 5, iPad 4, Galaxy Nexus, Nexus 7
http://twenty-ten.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av hottuna:

Kommer aldrig någonsin att köpa en PC igen.

Du köpte just en PC som heter Macbook Pro. Vad dillar du om?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Du köpte just en PC som heter Macbook Pro. Vad dillar du om?

Lustikurre...

Permalänk
Medlem

^ dryg (fratey)

Känns som en dum jämförelse som trådskaparen gör. Jämför den billigaste datortillverkaren med den dyraste, för att hålla det enkelt. Båda riktar sig ju till helt olika personer. OSX vs Windows, aluminium vs plast, design (där de även lägger in nyttiga knappar, istället för knapparna till deras blotware som de flesta företagen gör för windows) vs samma plast chassi som resten, skärmarna är skillnad etc.

Har du pengarna att lägga på en 13" macbook och inte tänker spela, så köp den. Vill du spara pengar och spela, köp acern. Dum jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Lustikurre...

Jag är fullt seriös.

Skrivet av HypeX:

Inte för att det här har så mycket med saken att göra, men audi är inte ett så bra exempel här xD. Visst är de fina, har en själv. Men jag kan garantera dig att du får mer fel på den än på t.ex. toyota

Sen är det ganska så bevisat enligt statistik att Apple är någonstans i mitten när det gäller datorer som håller länge.

Skrivet av HypeX:

OnT. Nästan alla som klagar på mac så har aldrig haft en själv, men de som har en mac har troligen haft en "vanlig PC" förut. You do the math

Jag använder Macs cirkus 3 timmar i veckan. Den billigaste Mac Pron kostar 23,990 kronor. Den har sämre prestanda än min dator i signaturen. Den datorn kostade runt 9000 kronor. Plockar man ut grafikkortet och byter ut den mot något som är lika bra som GT120 är vi nere i runt 6800 kronor.

En dator för 6800 kronor som cyklar runt en Mac "Pro" för 24000 kronor. Låter verkligen seriöst och bra. För det innebär att jag får mindre arbete gjort. Jag får vänta längre på att Photoshop ska starta. Den ska hålla på med filters längre. Längre renderingstider. Eventuella krascher, kanske. Massor med memory swapping. Det är inget jag vill lägga 24000 på.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

Tycker man att yta är värt 3-4 tusen extra så köper man en Macbook. Alternativt om man är förälskad i OSX. Annars finns det många PC-alternativ med både bra och dålig kvalité att välja mellan.

Permalänk
Medlem

Asus finns väl som alternativ också.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Jag är fullt seriös.

Sen är det ganska så bevisat enligt statistik att Apple är någonstans i mitten när det gäller datorer som håller länge.

Jag använder Macs cirkus 3 timmar i veckan. Den billigaste Mac Pron kostar 23,990 kronor. Den har sämre prestanda än min dator i signaturen. Den datorn kostade runt 9000 kronor. Plockar man ut grafikkortet och byter ut den mot något som är lika bra som GT120 är vi nere i runt 6800 kronor.

En dator för 6800 kronor som cyklar runt en Mac "Pro" för 24000 kronor. Låter verkligen seriöst och bra. För det innebär att jag får mindre arbete gjort. Jag får vänta längre på att Photoshop ska starta. Den ska hålla på med filters längre. Längre renderingstider. Eventuella krascher, kanske. Massor med memory swapping. Det är inget jag vill lägga 24000 på.

Quote1:
Om du är fullt seriös så är du bevisligen en besserwisser som vet vad som menas men ändå ska peka finger.

Quote2:
Jag talade om audi, om du inte förstod det.

Quote3:
Har du inte råd eller helt enkelt inte vill så köp inte en mac, ingen tvingar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grimmen1:

Kom gärna med bra argument varför jag ska välja Macbook? eller rentav välja Acer

// Grim

Du jämför med en Acer. Jag känner inte till en enda Acer-dator som har varit bra. Köp vad som helst nästan förutom Acer. Deras jävla bloatware slöar ner till sirap. Ett genomgående problem jag märkt är att musplattan slits ut efter något år och ger vissa buggar enstaka gånger såsom hopp med muspekare eller registrerar inte tangentbordtryck tillsammans med musrörelser eller tryck.

Och btw, du slipper ju nästan virusproblemet på Mac. Att köra utan antivirusprogram är fullt tänkbart. Mycket annat småtjafs man också slipper på Mac.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Och btw, du slipper ju nästan virusproblemet på Mac. Att köra utan antivirusprogram är fullt tänkbart. Mycket annat småtjafs man också slipper på Mac.

Nja, att man slipper antivirus på en Mac är sant. Däremot så är det egentligen inte nödvändigt på en PC heller så länge man är försiktig. Innan jag bytte till min Mac förra sommaren så hade jag ändå inte kört något antivirus på datorn (bortsett ifrån en enkel genomsökning varje halvår). Så länge man är försiktig och vet vad man gör så brukar inte virus vara något större problem på någon plattform.

Visa signatur

Stationärt: i5 2500K | XFX HD6950 OC | 16GB RAM, 1600MHz | Asus P8P67-M B3 | FD Define R3
Bärbart: MacBook Air 11" '12 - i5 1,7GHz, 128GB
Kamera: Canon EOS 5D Mk II | Div. ƒ/1.4-gluggar
Andra enheter: iPhone 5, iPad 4, Galaxy Nexus, Nexus 7
http://twenty-ten.se/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hanks:

Nja, att man slipper antivirus på en Mac är sant. Däremot så är det egentligen inte nödvändigt på en PC heller så länge man är försiktig. Innan jag bytte till min Mac förra sommaren så hade jag ändå inte kört något antivirus på datorn (bortsett ifrån en enkel genomsökning varje halvår). Så länge man är försiktig och vet vad man gör så brukar inte virus vara något större problem på någon plattform.

Sanning med modifikation. En uppenbar säkerhetsrisk USBlagring. En polare lånar ens minne eller trycker in sitt smutsiga minne i ens egen dator. Avast har räddat mig två gånger redan i år pga detta. Ena gången var det syrrans pojkvän som är java/oracle-guru på 45 år. Han kör utan antivirus för han vet vad han håller på med... men tydligen hade han virus utan att veta och det syntes ju när jag fick hans minnesstick i min laptop.

Sedan finns det såklart andra säkerhetsluckor där windows saknar skydd. Då kan de ju va skönt med lite skydd ut i fall att.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Sanning med modifikation. En uppenbar säkerhetsrisk USBlagring. En polare lånar ens minne eller trycker in sitt smutsiga minne i ens egen dator. Avast har räddat mig två gånger redan i år pga detta. Ena gången var det syrrans pojkvän som är java/oracle-guru på 45 år. Han kör utan antivirus för han vet vad han håller på med... men tydligen hade han virus utan att veta och det syntes ju när jag fick hans minnesstick i min laptop.

Sedan finns det såklart andra säkerhetsluckor där windows saknar skydd. Då kan de ju va skönt med lite skydd ut i fall att.

Absolut, men det var också lite av det jag menade med "om man vet vad man gör". Givetvis kan ens vän ha ett nerskitat minne, men det kan med största säkerhet även hända på en Mac. Varje enskild person har ju givetvis egna kunskaper (eller inte) gällande virus och säkerhet, men jag kan glatt säga att risken är mindre att få virus på en Mac. Helt klart.

Men visst, virus kan påverka alla personer, exempelvis din systers pojkvän som ändå visste vad han gjorde. Det skulle inte förvåna mig om jag har något virus liggandes på någon av mina datorer heller, men om ett antivirus ska köras så är det helt klart Avast som gäller!

Visa signatur

Stationärt: i5 2500K | XFX HD6950 OC | 16GB RAM, 1600MHz | Asus P8P67-M B3 | FD Define R3
Bärbart: MacBook Air 11" '12 - i5 1,7GHz, 128GB
Kamera: Canon EOS 5D Mk II | Div. ƒ/1.4-gluggar
Andra enheter: iPhone 5, iPad 4, Galaxy Nexus, Nexus 7
http://twenty-ten.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sergeant44:

Inte dom här bedrövliga bil & dator jämförelserna nu igen.
Större idioti till jämförelse är svårt att hitta. Vet du inte varför?

Tyckte att jämförelsen är 100% korrekt.

Har du ätit butterkaka?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Notera att du kan dra av 10% på Macen med studentkortet.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Jag skulle då inte vilja vara utan antivirus på en windows maskin som används till att betala räkningar eller annat viktigt. Fastän man själv vet man gör så kanske någon kompis/flickvänn eller whatever använder datorn. Kan bara tänka mig.. "Woo! Mail. Någon har skickat något, ska se vad det är.. " xD

Permalänk
Medlem

Jag har alltid ägt pc och den dagen min sambo kom hem med en Macbook förstod jag inte hur jag kunde stå ut med en "bärbar" pc. för den är inte bärbar. Batteriladdaren var tvungen att ständigt vara med/inkopplad(vet inte hur det är med batteritid nuförtiden), mus var tvungen att vara med då den lilla touchplattan har mycket att lära sig av mac, fläktar på undersidan så ha den i knät var ingen lysande ide om man inte hade någon form av platta. Jag bytte till en McB ganska omgående och min summering är att ska man ha en bärbar dator så är det mac som gäller. Främst på grund av touchplattan som gör att en mus inte känns som ett måste.

Permalänk
Medlem

Jag hade alltid använt Pc innan, men sedan så började jag på en skola där man fick en Mac dator av skolan. Innan man fick den så kändes det tveksamt att de inte bara köpte Pc datorer och sparade massa pengar men sen när man fick dem, shit vilken dator! Jag har helt övertygad innan att jag skulle använda min bärbara Dell hela tiden och Macen bara skulle ligga och damma. Tyvärr för Dellen så blev det tvärt om. Så nu kommer jag förmodligen aldrig gå tillbaka till Pc igen. Från början hade man en bild av att alla som hade en Mac satt på cafen och drack latte hela tiden, och nu är man en av de

Visa signatur

Suup

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shellti:

Jag har alltid ägt pc och den dagen min sambo kom hem med en Macbook förstod jag inte hur jag kunde stå ut med en "bärbar" pc. för den är inte bärbar. Batteriladdaren var tvungen att ständigt vara med/inkopplad(vet inte hur det är med batteritid nuförtiden), mus var tvungen att vara med då den lilla touchplattan har mycket att lära sig av mac, fläktar på undersidan så ha den i knät var ingen lysande ide om man inte hade någon form av platta. Jag bytte till en McB ganska omgående och min summering är att ska man ha en bärbar dator så är det mac som gäller. Främst på grund av touchplattan som gör att en mus inte känns som ett måste.

Hehe. Du jämför päron och äpplen du ;).

Min PC är lätt, 1,4kg (inte atom - inte netbook nej), 8 timmars batteritid och svalare än alla mac-books jag jämfört med. Dessutom har jag multi touch-platta. Allt detta för 5000:-. Det är såklart ingen mirakelmaskin jag har, men så dålig behöver itne en bärbara PC vara.
Att du jämför en ny mac en gammal skräpmaskin är högst ointressant. Jag kan jämför en gammal sketen mac med en ny fräsch PC så ser det omvänt ut, men det är lika irrelevant jämförelse.

I övrigt tycker jag ju att mac har prisvärda produkter i alla segment undantaget dyraste mac mini och alla mac pro som inte är prisvärda för 5 öre. Har man lite mer pengar så kan man gott unna sig en mac enligt mig. Har man lite ont om pengar så får man en hel del på PC-sidan också men det är en djungel att hitta rätt PC för den mindre oinsatta tyvärr.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka_krull:

OSX < Win7 nuff said

fix'd för oss som föredrar att jobba.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

fix'd för oss som föredrar att jobba.

what?

för oss som föredrar att jobba skulle jag valt OS X.

Sitter på det på jobbet, windows hemma. Enkelt switcha mellan fönster (mouse 3 så lägger alla fönster sig brevid varann), eller dra alla fönster åt sidan etc, lättare än windows. Behöver bara hålla musen över det fönster jag vill använda och kan scrolla upp och ner, istället för att sitta och klicka som en idiot.

Funderar starkt på att sälja min quad core och köpa en billig MBP, då den kommer spara mig tid, eftersom jag mest surfar och håller på med vanliga sysslor. Inte spelat på länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

what?

för oss som föredrar att jobba skulle jag valt OS X.

Sitter på det på jobbet, windows hemma. Enkelt switcha mellan fönster (mouse 3 så lägger alla fönster sig brevid varann), eller dra alla fönster åt sidan etc, lättare än windows. Behöver bara hålla musen över det fönster jag vill använda och kan scrolla upp och ner, istället för att sitta och klicka som en idiot.

Sen är OSX även mycket bättre om man arbetar i ett program som använder sig av flera rutor. I windows måste man ta fram en ruta i taget för att få alla rutor överst, medan man i OSX bara tar cmd + tab och väljer det program man vill ha överst och vipps så kommer alla rutor fram!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypeX:

Sen är OSX även mycket bättre om man arbetar i ett program som använder sig av flera rutor. I windows måste man ta fram en ruta i taget för att få alla rutor överst, medan man i OSX bara tar cmd + tab och väljer det program man vill ha överst och vipps så kommer alla rutor fram!

Det är det jag pratar om, men du gör det jobbigare än det är. I windows kan du göra windowsknapp + tab för samma sak som du pratar om.

Föredrar att göra mouse 3, så alla fönster lägger sig bredvid varann (också F3) och sedan välja vilken som jag vill jobba med. Spar väldigt mycket tid och frustration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Det är det jag pratar om, men du gör det jobbigare än det är. I windows kan du göra windowsknapp + tab för samma sak som du pratar om.

Föredrar att göra mouse 3, så alla fönster lägger sig bredvid varann (också F3) och sedan välja vilken som jag vill jobba med. Spar väldigt mycket tid och frustration.

Windowsknapp + tab gör inte samma sak, det är som alt + tab men snyggare (dvs bara byter fönster). Medans cmd + tab i OSX byter program och tar fram alla dess fönster. Men som du säger så är oftast expose att föredra :).

Permalänk
Medlem

Sitter på OSX nu, och får samma som i windows med windows + tab. Detta tangenbord är dock lite random på Fknapparna, så kan vara att allt är bindat om. Finns hursomhelst en knapp (F3 detta tangentbord) för att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hehe. Du jämför päron och äpplen du ;).

Min PC är lätt, 1,4kg (inte atom - inte netbook nej), 8 timmars batteritid och svalare än alla mac-books jag jämfört med. Dessutom har jag multi touch-platta. Allt detta för 5000:-. Det är såklart ingen mirakelmaskin jag har, men så dålig behöver itne en bärbara PC vara.
Att du jämför en ny mac en gammal skräpmaskin är högst ointressant. Jag kan jämför en gammal sketen mac med en ny fräsch PC så ser det omvänt ut, men det är lika irrelevant jämförelse.

I övrigt tycker jag ju att mac har prisvärda produkter i alla segment undantaget dyraste mac mini och alla mac pro som inte är prisvärda för 5 öre. Har man lite mer pengar så kan man gott unna sig en mac enligt mig. Har man lite ont om pengar så får man en hel del på PC-sidan också men det är en djungel att hitta rätt PC för den mindre oinsatta tyvärr.

Det jag jämförde med var min då halvår nya hp dv9000något med min sambos nya unibody mac^^ skillnaden på dem var inte mycket specc mässigt förutom tumstorleken. (min var 17 och sambons 13,3)

Och helt ärligt så har jag inte rört bärbara pc´s efter det och jag hade för mig att apples multitouch( dvs två fingrar scroll, tre fingrar bakåt/framåt, fyra fingrar bläddra mellan öppna program och visa skrivbord) var patenterad till dem? Har jag fel där? Därav min kommentar tidigare gällande multitouchplattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shellti:

Och helt ärligt så har jag inte rört bärbara pc´s efter det och jag hade för mig att apples multitouch( dvs två fingrar scroll, tre fingrar bakåt/framåt, fyra fingrar bläddra mellan öppna program och visa skrivbord) var patenterad till dem? Har jag fel där? Därav min kommentar tidigare gällande multitouchplattan.

Patentet är Apples ja helt riktigt.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shellti:

Det jag jämförde med var min då halvår nya hp dv9000något med min sambos nya unibody mac^^ skillnaden på dem var inte mycket specc mässigt förutom tumstorleken. (min var 17 och sambons 13,3)

Och helt ärligt så har jag inte rört bärbara pc´s efter det och jag hade för mig att apples multitouch( dvs två fingrar scroll, tre fingrar bakåt/framåt, fyra fingrar bläddra mellan öppna program och visa skrivbord) var patenterad till dem? Har jag fel där? Därav min kommentar tidigare gällande multitouchplattan.

Aja, jag har inte samma touch-funktioner så min platta han väl inte kallas apple multi touch då, men jag kan använda mer än en pekpunkt i taget till flera funktioner.

Jag kan säga att jag inte kände igen min PC i din beskrivning. Jag vet att Mac har fördelar, men det är andra fördelar än de du listade. Hade det bara varit dessa så finns det jättebra alternativ på PCsidan. Undantaget är om man gör ett dåligt laptopköp, men det kan ju inte räknas in här. Därav mitt inlägg om tunna argument.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled