Permalänk

Mini-itx Intel D945GSEJT

Hej!
Jag är på jakt efter ett moderkort som har 12 VDC jack på baksidan så man slipper ett nätagg, och kan köra med en adapter, pga trångt utrymme i chassit men jag är inte säker på om jag förstått det hela rätt.

Jag funderar på Intel D945GSEJT och där står det
"Integrated DC-to-DC circuitry:

* 12 VDC jack on back panel for external power supply"

Kan jag då skaffa t.ex. 60W AC-DC adapter och koppla till moderkortet? Är det allt som krävs?

Mvh Erik

Permalänk
Medlem

Drar upp gammal tråd istället för att göra ny. Är påjakt efter precis samma sak. Är det fortfarande Intel D945GSEJT som gäller i prisklassen eller har det kommit något annat, likvärdigt eller bättre alternativ?

Moderkortet skall användas i en filserver lik den som sweclockers gjorde i en artikel i Mars.

Permalänk
Medlem

Picopsu 90 / AC-DC 12v 5A 60w adapter - Mini-Box - mini-itx.se
och
Intel D510MO Mini-Itx - Intel - mini-itx.se

funkar bra och har mycket låg strömförbrukning. dessutom har den snabbare processor än D945GSEJT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zansiball:

Picopsu 90 / AC-DC 12v 5A 60w adapter - Mini-Box - mini-itx.se
och
Intel D510MO Mini-Itx - Intel - mini-itx.se

funkar bra och har mycket låg strömförbrukning. dessutom har den snabbare processor än D945GSEJT

Tack för tipset!

Picopsu 90 / AC-DC 12v 5A 60w adapter - Mini-Box - mini-itx.se var dock ingen billig historia. Finns det ingen annan lösning där man slipper nätagg i lådan?

Hittade följande nu precis: Emko Case EM-153 ATX 72W Fläktlös - Emko Case - mini-itx.se
Är det något att ha? Chassit vet jag passar mig perfekt då jag planerar att göra en ripoff på det sweclockers gjorde. Alltså slänga in ett strömsnål mini-itx moderkort samt två hårddiskar. Men "nätagget" som dem kallar det ser väldigt lågbudget men det kanske sköter sin uppgift ändå?

Permalänk
Medlem

om du kör med ett av de senaste atom korten kommer förbrukningen ligga på ca 25 watt max. behövs inga stora grejer då. om du har två hårddiskar blir förbrukningen lite högre men du kommer garanterat att klara det enkelt med det chassit+nätagget du länka.