Permalänk
Medlem

Bredband utan bindningstid?

Har kikat runt lite men hittar mest lite äldre trådar om bredbandsleverantörer som erbjuder bredband utan bindningstid.
Så jag undrar om det idag finns någon leverantör som erbjuder detta?

Tack för svar PFH

Permalänk
Medlem

Har svårt och tro det. Vet att glocalnet erbjuder telefoni utan bindningstid Men aldrig hört talas om bredband utan... :X

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Vet ej när det gäller fast lina, annars mobilt bredband finns ju utan bindningstid.

Visa signatur

OS: macOS Ventura v13.6.6
Hardware: iMac 27", 3.8GHz Intel Core i5, Radeon Pro 580 8GB, 24GB 2400MHz DDR4, 512GB SSD

Permalänk
Medlem

BBB hade det innan, vet inte hur det är nu.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

har mobilt nu men det går ju inte att jämföra med ett vanligt bredband, extremt kasst tycker jag mobilt bredband är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

BBB hade det innan, vet inte hur det är nu.

Ändrat till 3 månaders uppsägningstid för alla, även för de som hade utan uppsägningstid tidigare som jag förstått det.

Permalänk
Medlem

För mig som har fiber är det ingen bindningstid på någon av mina leverantörer ( Tele2, Bredband2, Banhof och Blixtvik) där emot så har alla en månads uppsägningstid.

Vet tyvärr inte hur det är om det är ADSL du införskaffar

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebopp:

Vet tyvärr inte hur det är om det är ADSL du införskaffar

Även om de avtal de visar på webbsajterna är med 12-mån bindningstid så går det säkert att köpa ett "obundet" från alla men man förstås betala mer för det. Sen är det 3 månader uppsägning för att avsluta, så det blir i praktiken ändå en viss bindningstid oavsett.

Permalänk
Medlem

joo uppsägningstid vet jag att man har, men tänkte om det fanns utan bindningstid eftersom jag inte är säker på att jag skall bo kvar i lägenheten jas bor i nu så länge till.

har telenor nu men det funkar ju inte att streama eller nått speciellt bra,
Ingen som har nått förslag på nått man kan göra för att optimera hastigheten på sitt mobila bredband istället då?

Permalänk
Skrivet av veijdar:

Har kikat runt lite men hittar mest lite äldre trådar om bredbandsleverantörer som erbjuder bredband utan bindningstid.
Så jag undrar om det idag finns någon leverantör som erbjuder detta?

Tack för svar PFH

jag kör comhem och dem har bredband utan bindningstid men man betalar såklart extra;)

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem

BBB har ett korttids 100/10, men det är ju bara tillgängligt där de kan leverera via bredbandsuttag. Finns inte via ADSL.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Om man inte skaffar företagsabbonemang. Där finns det obundet iaf på Telia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Även om de avtal de visar på webbsajterna är med 12-mån bindningstid så går det säkert att köpa ett "obundet" från alla men man förstås betala mer för det. Sen är det 3 månader uppsägning för att avsluta, så det blir i praktiken ändå en viss bindningstid oavsett.

Alternativen via stadsnät/fiber som jag kan välja mellan så är det ingen bindningstid alls, bara 1 månads uppsägningstid.

Vet inte om detta beror på att vid anslutning så trycker dom bara ON och behöver varken skicka modem eller dylukt och att dom sedan bara trycker OFF för att avsluta anslutning till just mitt jack i min lägenhet.
Jämtemot Com hem etc via ADSL där kund oftast blir bjuden på modem och sådant som dom behövs för att få det att funka som dom i sin tur måste gå plus på genom att binda kunden.

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |