Lättanvänd telefon runt 500kr

Permalänk

Lättanvänd telefon runt 500kr

Hej.

En förälders förälder har bestämt sig för att för första gången skaffa en mobiltelefon. Som man kan ana så är denna person inte så bevandrad inom området, och önskar därför införskaffa en telefon som är enkel att använda. Enda kravet på funktioner är att den går att ringa med (duh). I övrigt ska den ha:

  • Inte jättesmå knappar

  • Enkelt gränssnitt utan onödiga funktioner (dvs, typ allt utom ringfunktionen)

  • Gärna högljudd, eller iaf med medelhögt ljud

  • Kostnad: ca 500kr, kan kanske gå lite högre men helst inte

Då jag inte har någon koll på liknande telefoner så önskar jag förslag från er andra! Så, fram med prisjakt-länkarna nu

Tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Finns ett märke som heter Doro som är anpassade för äldre personer.
Kostar visserligen mellan 1000 och 1500kr, men det kan vara värt det.

Permalänk
Medlem

kan ju fixa en begagnad. detta var vad jag hitta på 15 sekunder. Inte omöjligt att det kan hittas billigare med lite letande.

Doro 338 800 kr står det på men kanske kan pruta lite...

En annan doro 650 kr så ännu närmre 500 kr gränsen

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Nokia 3310 Classic, om den går att få tag på längre.

Jag får krupp när jag försöker göra nåt på den, men som "bara ringa"-telefon är den riktigt bra. Tålig också, farsan hade sin i sjön sommaren -08, funkar fint ännu. Skulle den inte funka prickfritt skulle han köpt en ny för länge sen, han pratar jobbsamtal flera timmar om dagen i den.

Permalänk

Hmm.. Doro-telefonen har jag kollat på, men den är ju lite dyr och begagnad känns inte så lockande. Nokia 3310 hittade jag ingenstans, så jag vet inte... Men det måste ju finnas någon annan telefon runt femhundringen som inte är så avancerad att använda? Det lär väl inte vara några telefoner med några supermånga funktioner i den prisklassen öht, även fast jag kan tänka mig att många kan ha lite taskiga gränssnitt...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

500 tror jag är för billigt om du ska ha en ny. Täcker nog inte kostnaderna för företaget

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ska det vara stora knappar så är det egentligen bara doro-telefonerna som gäller. Är det billigt som gäller, finns ju dessa:

Samsung E1080 + Comviq Start Mobiltelefon med bra batteritid! - Topp 10

Nokia 5030 XpressMusic+ Comviq Start Mobil med FM-radio och stereoheadset! - Topp 10

Förvänta dig inte några stordåd bara...

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Skrivet av Creutz:

Ska det vara stora knappar så är det egentligen bara doro-telefonerna som gäller. Är det billigt som gäller, finns ju dessa:

Samsung E1080 + Comviq Start Mobiltelefon med bra batteritid! - Topp 10

Nokia 5030 XpressMusic+ Comviq Start Mobil med FM-radio och stereoheadset! - Topp 10

Förvänta dig inte några stordåd bara...

Hmm... Kanske blir E1080 då, ingen förväntar sig stordåd då det är till någon som aldrig använt varken dator eller mobiltelefon förut. Nån som tycker något annat?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.