antivirus till windows 7?

Permalänk
Medlem

antivirus till windows 7?

Har aldrig riktigt tyckt om antivirus program då ja tycker de slukat allt för mycket kraft och vart lagom irriterande hela tiden, alltid.

Har lyckligtvis fått ny dator nu i7a med 6gig ram och ati 5870 och grejjer ska fixxa en sån där signatur som alla eliteclockers har där datorinformationen står. Så jag tänkte att nu har jag iallefall kräm att köra det utan att den slöar datorn helt.

Nån som vet något bra antivirus till windows 7? gärna något som inte beter sig som ett virus själv och minimerar spel till höger och vänster när det ska uppdatera saker och ting.

Gärna något som håller sig ltie diskret i bakgrunden, lätt att uppdatera.

Kanske till och med finns nått bra gratis antivirus som inte är riktat till någon med en tre-årings kunskaper som inte har överdrivet mycket smink och en install fil på flera hundra megabytes?

Kanske kanske ett som det till och med går att ta bort om man nu skulel vilja göra det och inte befinner sig i datorernas variant till limbo när man har försökt ta bort det för att man är missnöjd med det av diverse anledningar

Gärna något som inte frågar mig hela tiden om dittan och dattan varje gång jag sitter långt långt inne i dragon age i en galax långt långt ifrån våran.

När jag endå frågar i detta excelenta forum, finns det någon bra processorfläkt för överklockning som inte kräver att man tar bort hela moderkortet (har antec 1200, finns inget hål där bakom moderkortet)

tacksam för alla förslag

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Nod32 eller Kaspersky.

Permalänk

AVG Free, billigt och bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

Har aldrig riktigt tyckt om antivirus program då ja tycker de slukat allt för mycket kraft och vart lagom irriterande hela tiden, alltid.

Har lyckligtvis fått ny dator nu i7a med 6gig ram och ati 5870 och grejjer ska fixxa en sån där signatur som alla eliteclockers har där datorinformationen står. Så jag tänkte att nu har jag iallefall kräm att köra det utan att den slöar datorn helt.

Nån som vet något bra antivirus till windows 7? gärna något som inte beter sig som ett virus själv och minimerar spel till höger och vänster när det ska uppdatera saker och ting.

Gärna något som håller sig ltie diskret i bakgrunden, lätt att uppdatera.

Kanske till och med finns nått bra gratis antivirus som inte är riktat till någon med en tre-årings kunskaper som inte har överdrivet mycket smink och en install fil på flera hundra megabytes?

Kanske kanske ett som det till och med går att ta bort om man nu skulel vilja göra det och inte befinner sig i datorernas variant till limbo när man har försökt ta bort det för att man är missnöjd med det av diverse anledningar

Gärna något som inte frågar mig hela tiden om dittan och dattan varje gång jag sitter långt långt inne i dragon age i en galax långt långt ifrån våran.

När jag endå frågar i detta excelenta forum, finns det någon bra processorfläkt för överklockning som inte kräver att man tar bort hela moderkortet (har antec 1200, finns inget hål där bakom moderkortet)

tacksam för alla förslag

Avast kanske?? har för mig att windows 7 även rekomenderar avast. Och avast har även ett så kallat ''tyst läge'' som är bra när man spelar m.m Jag kör med avast och det är gratis å funkar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasser:

Nod32 eller Kaspersky.

Skulle du kunna motivera lite hru du har tänkt dig här? lite pros och cons med programmen?

kanske till och med jämföra emd det där avast?

tacksam för alla svar

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Micorsofts egna funkar bra och tar inte mkt kraft, framförallt så gör det inget väsen av sig i onödan. Det är ju gratis också.
http://www.microsoft.com/security_essentials/

Permalänk
Medlem

(nod32 +) bara ladda ner det du kommer inte bli besviken!

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Nod32 eller avira kör med nod32 helt okej tycker jag:) kostar pengar dock. Brorsan kör avira och det funkar bra:)

Permalänk
Medlem

Tycker avast free funkar kanon i win7 på min sunkiga p4 3ghz

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

nod32 är alltså inte gratis?

kan man cracka?

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Norton Internet Security 2010 kan jag rekommendera stark. Jag har alltid HATAT Norton innan, men har haft noll problem med 2010-versionen. Jag har installerat det på 6 datorer hittills, det kräver väldigt lite systemresurser och jag tror aldrig att det har minimerat ett program eller ett spel för mig. Jag köpte 2st "3-datorer med 1 års uppdateringar" från g2play.net och det fungerade perfekt. Har till och med varit i kontakt med Norton då jag behövde få nyckeln "resettad" då jag hade installerat om datorn ett "antal" gånger då mina minnen strulade och det var inget snack om var jag hade fått nyckeln från eller något liknande, så g2play.net funkar perfekt för mig (har köpt minst 4 spel förutom NIS2010 därifrån).

Lycka till!

Visa signatur

O.o

Permalänk
Entusiast

AVG. Det bästa, har haft det i snart 2-3 år och är helt 100% nöjd!

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

avast sköter sig själv och stör inte när man spelar. Avira är lite trevligare men gratis versionen har en otrevlig popup som stör i spel. Visst den går att fuska bort men då får man uppdatera manuellt.

Permalänk
Medlem

avg gratis? crackbart

argumentera gärna varför de programmen som ni föreslår är bäst

Visa signatur

gege

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Symantec Endpoint Protection kör jag.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Körde med AVG förut, men har konverterat till Microsoft Security Essentials.
Stör aldrig i onödan och uppdateras via windows update, kan inte bli enklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

nod32 är alltså inte gratis?

kan man cracka?

Skrivet av danboffe:

avg gratis? crackbart

argumentera gärna varför de programmen som ni föreslår är bäst

Piratkopiering skall hållas utanför...

OnTopic: Jag kör själv med ESET Smart Security (NOD32+Deras Brandvägg) och det fungerar finfint på Win 7. Det kräver nästan inget av datorn heller men är det absolut bästa, snabbaste och säkraste anti-virus i kombination som jag har provat. Kaspersky är också väldigt bra om inte bättre vad gällande säkerhet men det finns nog inte många som slår ESET's prestanda.

Visst, gratisprogram är inte dåliga men 700 - 800 kr för 1-licens/2 år för ESET Smart Security är inte alls farligt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danboffe:

nod32 är alltså inte gratis?

kan man cracka?

Såklart man kan men det diskuteras inte här. Däremot i min trädgård.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

jag rekomenderar NOD32 för det drar väldigt lite och uppdateras automatiskt och kräver aldrig att man ska starta om och minimerar aldrig spel

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Kaspersky. Drar lite och funkar bra.

Permalänk
Skrivet av ponanmsi:

jag rekomenderar NOD32 för det drar väldigt lite och uppdateras automatiskt och kräver aldrig att man ska starta om och minimerar aldrig spel

Med exakt dessa + rekomenderar jag Avast, Avas är även gratis.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Avast! Free, Microsofts Security Essentials och AVG är alla bra val. Du lär vilja komplettera detta med Spybot Search & Destroy.

Permalänk
Medlem

Ta Nod32 nu för det e bäst. Slutdiskuterat!

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Det jag gjorde när jag ställde mig samma fråga som du nu gjort är att kolla runt på olika hemsidor som testar olika säkerhetsprogram. Googla lite så hittar du nog ett antal tester och jämförelser.

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Ta Nod32 nu för det e bäst. Slutdiskuterat!

Jaså? Det är marginellt bättre än MSE, som inte kostar något alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jaså? Det är marginellt bättre än MSE, som inte kostar något alls.

Marginellt bättre räknar ja som bättre? Ja

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag använder MSE och Avast, båda 2 gratis och funkar riktigt bra för att vara gratis.