Brännarprogram till OS X

Permalänk
Medlem

Brännarprogram till OS X

Har letat efter ett dugligt program att bränna skivor i hur länge som helst nu känns det som. Finns det något bra alternativ till OS X överhuvudtaget? Jag letar efter ett program med ungefär samma funktioner som imgburn till PC. Hittills har alla jag funnit saknat en enligt mig mkt viktig funktion, att kunna specificera var layerbreaket ska vara någonstans. Är det någon som vet ett bra program?

Permalänk
Medlem

Toast

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

toast stödjer väl inte inställning av layerbreak?

Permalänk
Medlem

Finns det inte layerbreak i Toast så behövs det troligen inte. Lite min tanke men antagligen har jag fel.
Vad har man layerbreak till?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Vet inte om man kan specificera layerbreak (då jag inte ens vet vad det är?) men Burn är en väldigt bra brännar applikation. Dessutom är den gratis och har öppen källkod.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma här, vet inte ens vad layerbreak är, men LiquidCD är också ett helt OK alternativ till Burn.

Permalänk
Medlem

layerbreak är (om jag hajjat det rätt) platsen där man skiftar lager på en dvd-dl skiva, dvd+dl har om jag jag inte missminner mig ett layerbreak som man inte kan ändra. Mig veterligen har varken toast, liquidcd eller burn stöd för det

Permalänk
Medlem

Ska du bränna ut XBOX 360 spel? Annars brukar man inte behöva speca den.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Layerbreakinställning verkar inte vara en funktion som uppfattas som viktig av allmänheten annat än i ovan nämnda sammanhang. Därav finns inte funktionen i de traditionella brännarprogrammen till OS X som alla verkar sträva efter att vara så enkla som möjligt.

Permalänk
Medlem

Inga olagligheter på Äppeldatorer för då blir Steve Jobs och moderatorn ledsen.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Haha jag tycker det är fantastiskt att alla börjar fråga om mina avsikter med ett sådant program trots att jag inte gått in på dem själv, till er vill jag säga "Sköt dig själv och skit i andra, Svensson!". Jag lyckades hitta ett program som fixar biffen, growisofs. Detta program har dock inget grafiskt GUI, men jag slipper iaf bootcampa. HEPP HEPP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Haha jag tycker det är fantastiskt att alla börjar fråga om mina avsikter med ett sådant program trots att jag inte gått in på dem själv, till er vill jag säga "Sköt dig själv och skit i andra, Svensson!". Jag lyckades hitta ett program som fixar biffen, growisofs. Detta program har dock inget grafiskt GUI, men jag slipper iaf bootcampa. HEPP HEPP!

Kombinera det med lite Automator magic så kanske du har en grafisk applikation för ändamålet i slutändan!
Kul att du lyckades hitta vad du sökte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skogsvilden:

Inga olagligheter på Äppeldatorer för då blir Steve Jobs och moderatorn ledsen.

He he...:P Jag satt precis och tänkte det du skrev när jag läste denna tråden.:D

Skrivet av iDEOT:

Haha jag tycker det är fantastiskt att alla börjar fråga om mina avsikter med ett sådant program trots att jag inte gått in på dem själv, till er vill jag säga "Sköt dig själv och skit i andra, Svensson!". Jag lyckades hitta ett program som fixar biffen, growisofs. Detta program har dock inget grafiskt GUI, men jag slipper iaf bootcampa. HEPP HEPP!

Jag förstår att frågan dyker upp.:D Skogsvildens uttalande ovan är nog inte helt ogrundat.;)^^ Att du sen säger: "Sköt dig själv och skit i andra" späder ju bara på spekulationerna utifrån skogsvildens uttalande, som en aldrig sinande ström.;)

Det hade varit mindre misstänkt om du hade svarat på frågan eftersom det är helt naturligt att forumkollegor ofta ställer frågor till varandra i diverse sammanhang (Hur tänkte du nu när du vill ha en diskettstation istället för en DVD-läsare? för att ta ett exempel) så herrn har nog bekräftat de flestas outtalade tanke och misstanke att herrn hellre åker slalom mellan lagparagraferna --> § än att hålla sig på rätt sida av paragraferna!;)

"Den som söker han finner" och det verkar du ju ha uppfyllt med råge i alla fall.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag förstår att frågan dyker upp.:D Skogsvildens uttalande ovan är nog inte helt ogrundat.;)^^ Att du sen säger: "Sköt dig själv och skit i andra" späder ju bara på spekulationerna utifrån skogsvildens uttalande, som en aldrig sinande ström.;)

Det hade varit mindre misstänkt om du hade svarat på frågan eftersom det är helt naturligt att forumkollegor ofta ställer frågor till varandra i diverse sammanhang (Hur tänkte du nu när du vill ha en diskettstation istället för en DVD-läsare? för att ta ett exempel) så herrn har nog bekräftat de flestas outtalade tanke och misstanke att herrn hellre åker slalom mellan lagparagraferna --> § än att hålla sig på rätt sida av paragraferna!;)

"Den som söker han finner" och det verkar du ju ha uppfyllt med råge i alla fall.:)

Jag skulle vilja påstå att alla mina poster i den här tråden knappast skulle ha gett något fog för att tro att jag inte vet vad jag pysslar med, diskettstation-liknelsen tycker jag är något som funkar på någon som verkar lite vilsen och det hoppas jag att jag inte framstått som.

Vidare så svarade jag aldrig på vad jag skulle med programmet till av den enkla anledningen att det är min ensak. Jag tog inte upp mitt syfte av denna anledningen samt att det var irrelevant. För er som inte kan nöja er med det svaret så kan ni väl föreställa er att jag håller på att spela in en film, och måste sätta layerbreaket på ett precis ställe för att det inte ska bli en fördröjning i bilden mitt i en actionspäckad scen .

Låt nu denna tråden bli gammal och oläst tills någon söker efter svaret på ursprungsfrågan eller hittar ett nytt program som fixar biffen. Tack för er medverkan!