Crysis 2 i stereoskopisk 3D

Permalänk
Melding Plague

Crysis 2 i stereoskopisk 3D

Tyska Crytek avslöjar att det kommande storspelet Crysis 2 får stöd för stereoskopisk 3D på alla plattformar, inklusive PC.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fy tusan va grymt!
Lite farligt också kanske... Alla vet ju att Crysis har bra (bäst?) grafik, skulle ju skita på sig om någon kastade en bil på en =(

Vet att 3D inte är "så" jättebra. Men, you get my point.

Permalänk
Medlem

Coolt, men när man ser det så, verkar de inte precis va nån banbrytande grafik :S
Kanske för att de e på konsoll dock...

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem

Kommer det vara endast nvidias 3D då? Eller kommer ati's kommande lösning också att stödjas?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tänk på att det är Xbox... Jag hoppas på rätt mycket bättre grafik till PC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Coolt, men när man ser det så, verkar de inte precis va nån banbrytande grafik :S
Kanske för att de e på PS3 dock...

Förmodligen kommer det att se bättre ut på pc men man vet aldrig .

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk

aoo finna fps droppen när roboten kom in igenom fönstret xD ussh hatar konsoler pc ftw

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Haha, såg en grej nu, När den stora byggnaden rasar, så ser man att de ska vara "met life" byggnaden, men dom har döpt den till "max life"
fan va rätt

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Limpuz:

Coolt, men när man ser det så, verkar de inte precis va nån banbrytande grafik :S
Kanske för att de e på konsoll dock...

Är grafikporren det viktigaste i ett spel då ?

Skrivet av wingman92:

aoo finna fps droppen när roboten kom in igenom fönstret xD ussh hatar konsoler pc ftw

Jag hatar när småungar inte ens orkar bemöda sig att använda punkter, kommatecken och stor bokstav när de skriver samt när de inte ens försöker rätta sin stavning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är grafikporren det viktigaste i ett spel då ?

Iaf när de gäller crysis!! Dom står bara för riktigt fin grafik, imo
Tänk dig ett nytt crysis (2,5 år senare) fast med samma grafik som ettan skulle inte funka

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpuz:

Haha, såg en grej nu, När den stora byggnaden rasar, så ser man att de ska vara "met life" byggnaden, men dom har döpt den till "max life"
fan va rätt

Haha:)

Fast om man kollar noga så ser man att ljus och sånt ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

Inte speciellt imponerande alls. Inget banbrytande direkt...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är grafikporren det viktigaste i ett spel då ?

Jag hatar när småungar inte ens orkar bemöda sig att använda punkter, kommatecken och stor bokstav när de skriver samt när de inte ens försöker rätta sin stavning.

Ja , grafiken är ju iaf bland de 2 viktigaste elementen i ett spel. Dessutom måste ju någon leda utvecklingen framåt, är ju inte så skoj att inget snyggare än Crysis har kommit än och det lanserades ändå 2007.Angående stavning o.s.v. så är det ingen som orkar sitta och tänka som när det är svenska uppsats när man skriver ett foruminlägg på SweC.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Inte speciellt imponerande alls. Inget banbrytande direkt...

Måste ju endå vara ganska svårt att bedöma från en youtubefilm..?

Permalänk
Medlem

Men inte byggt kring Nvidias 3D Vision? Intressant.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pecill:

Ja , grafiken är ju iaf bland de 2 viktigaste elementen i ett spel. Dessutom måste ju någon leda utvecklingen framåt, är ju inte så skoj att inget snyggare än Crysis har kommit än och det lanserades ändå 2007.Angående stavning o.s.v. så är det ingen som orkar sitta och tänka som när det är svenska uppsats när man skriver ett foruminlägg på SweC.

Håller inte alls med. T ex mina favoriter har inte det de bästa grafiken precis. Deus Ex (1:an) Diablo 2, Jagged Alliance 2 m.m. Har en känsla att folk som kräver jättebra grafik är väl folk runt 18 - 20 år eller lägre. Vi äldre gubbar är ju uppväxta med sämre grafik :). Tänk när jag var ung då orkade knappt inte datorn driva spelen i 640x480 punkters upplösning

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pecill:

Ja , grafiken är ju iaf bland de 2 viktigaste elementen i ett spel. Dessutom måste ju någon leda utvecklingen framåt, är ju inte så skoj att inget snyggare än Crysis har kommit än och det lanserades ändå 2007.Angående stavning o.s.v. så är det ingen som orkar sitta och tänka som när det är svenska uppsats när man skriver ett foruminlägg på SweC.

Grafik är absolut inte det viktigaste i ett spel, men en av de viktigaste som du skrev.
Nej men inläggen får gärna hålla en viss standard:)

Nåväl, hoppas C2 blir roligare än ettan. Tycker det är skitkul att ströva omkring i stadsmiljöer med alla möjliga vapen och spränga det mesta så tror C2 kan bli kul:)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Är grafikporren det viktigaste i ett spel då ?

Jag hatar när småungar inte ens orkar bemöda sig att använda punkter, kommatecken och stor bokstav när de skriver samt när de inte ens försöker rätta sin stavning.

alla är inte som du och alla är inte så bra som du på att stava

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Jag tror att grafiken kommer vara bättre på PC, alla andra Crysis-previews på konsol har varit som original-Crysis på medium kanske... Så jag tror det kan bli riktigt snyggt! Jag undrar vad som är "rätt utrustning" för 3D?

Skrivet av wingman92:

alla är inte som du och alla är inte så bra som du på att stava

Men man kan ju bemöda sig att använda stor bokstav, punkt och komma i alla fall. Du verkar ju dum om du skriver sådär.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Helvete vad trött jag är på alla speltrailers som är på Xbox eller PS 3.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mothic:

Förmodligen kommer det att se bättre ut på pc men man vet aldrig .

Konsoler har väl bara Directx 9 så vi kan väl anta att någon slags förbättring lär det vara.

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att det inte är så många robotar och typ människor med superutrusting. Mycket roligare när det är vanliga människor och typ bilar ist för robotar Fast det kommer nog ändå bli bra

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

JAG kan ana att det KAN vara fiffel med videon...inspelad på en PC med Xbox handkontroll, för att det ska se ut att flyta så där bra på en Xbox 360.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag tycker det nya crysis av att döma av youtube klippet verkar vara lite av en ripoff utav halo serien.
Men jag tycker däremot att det är bra att dom har istället för små gubbar som flyr och skjuter gröna klot och flyr ifrån en har dom mer attack fiender och som sagt har man sin nanosuit
synd att dom har det i 3D för nu måste jag då köpa en ny skärm och grafikkort

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

JAG kan ana att det KAN vara fiffel med videon...inspelad på en PC med Xbox handkontroll, för att det ska se ut att flyta så där bra på en Xbox 360.

Nej, det tror inte jag? Det är ju inte direkt avancerad terräng så långt ögat kan nå, utan en inomhusbana, bara en massa kuber. Texturerna är inte jättehögupplösta utan lever nästan helt på normalmappingen och ljuset. Sedan kommer man långt med supergrym optimering och ett riktigt bra modernt framework. Till sist så är upplösningen inte högre än 1280x720, kanske ännu lägre.

Jag tror, fast man kan ju aldrig veta.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är grafikporren det viktigaste i ett spel då ?

Tyvärr så är det väl det som är det vanligaste att satsa på bland speltillverkarna.
Jag personligen kan ofta njuta mer av något äldre spel från 90-talet eller början av -00 än de som görs nu idag.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Ja , grafiken är ju iaf bland de 2 viktigaste elementen i ett spel. Dessutom måste ju någon leda utvecklingen framåt, är ju inte så skoj att inget snyggare än Crysis har kommit än och det lanserades ändå 2007.Angående stavning o.s.v. så är det ingen som orkar sitta och tänka som när det är svenska uppsats när man skriver ett foruminlägg på SweC.

Fast tänk om det hade kommit ett genomtänkt spel som fokuserade på spelkänslan och upplevelsen istället för ögongodis (säger inte att det inte finns nå såna spel, men pratar allmänt). Hade väl inte varit fy skam.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Fast tänk om det hade kommit ett genomtänkt spel som fokuserade på spelkänslan och upplevelsen istället för ögongodis (säger inte att det inte finns nå såna spel, men pratar allmänt). Hade väl inte varit fy skam.

Det är väl aldrig fy skam, men nu snackar vi ju Crysis. Grafik är vad som finns, och resten, njaa. Oavsett så är grafik viktigt och kan faktiskt kompensera för brist av andra element, speciellt eftersom grafik bidrar till spelkänsla och upplevelse. Speciellt i Crysis där grafiken mer eller mindre är spelkänlsan och upplevelsen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar galet snyggt. Alla ljuseffekter mm. Får lite cloverfield vibbar när det börjar bombarderas in i skyckrapan. Snyggt och storslaget. Och att dessutom är på en konsoll är inte fy skamm.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Angående stavning o.s.v. så är det ingen som orkar sitta och tänka som när det är svenska uppsats när man skriver ett foruminlägg på SweC.

Tala för dig själv!

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1