Permalänk
Medlem

Köpa Roccat Valo?

Tjenare! Funderar på att köpa ett nytt tangentbord och hittade Roccat Valo hos komplett med en grov rabatt...
Komplett.se - Roccat Valo Gaming Keyboard,
Är det ett kap eller är tangentbordet så dåligt som vissa utav kommentarerna säger?

Permalänk
Avstängd

Men man kan väll säga såhär.
Om du inte bryr dig om alla dom sjukt många extra knapparna, som gör tangentbordet enormt stort så ja.
Så ja det är prisvärt.

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt ute efter nått riktigt "flashigt" utan mer funktion... och så som det låter så saknar Valo den punkten... Ett svagt tjutande ifrån lampan i tangenterna säger ju vissa att det finns med, det orkar jag inte med att höra hela tiden, beror visserligen på hur högt "tjut" det är

Permalänk
Avstängd

Det jag klickade på för ett bra tag sen lät inget.

Anledningen jag aldrig funderade på det var som sagt innan jag ninja editerade Way för stort, dåligt ljuse (men så har även 90% av alla dom som finns idag), alldeles för dyrt (när de kosta 1000+)

Det värsta med detta keyboardet är just att tangenterna laggar när man skriver, detta går inte att fixa annat än att starta om datorn eller att byta usb port.
Detta löser problemet någon timme oftast, och sist jag hörde så fanns det inget som kunde lösa det enligt roccat.
Om detta drabbar alla keyboard har jag ingen aning om, det verkar vara rätt random och problemet kommer vid olika tidpunkt efter användning.

Saxxar ifrån en review från brutalCS, samma sägs även i Amerikansk review.

"När jag till en början använde tangentbordet så hade jag en hel del problem med att skriva. Det kändes konstant att bokstäver inte registrerades när man tryckte på tangenterna snabbt och ibland till och med blandade ihop ordningen jag tryckte på tangenterna."

"*Uppdatering*: Problemet jag hade med tangentbordet har återkommit. Det verkar vara ett mjukvarufel, men jag avvaktar svar från ROCCAT."

"**Uppdatering**: Har pratat med ROCCAT nu och det verkar vara ett känt problem. Den enda lösningen de har är att man ska koppla ur de och sedan återansluta det. Eftersom det bara löser problemet ett par timmar för mig så kommer jag nu byta tangentbord till något helt annat."

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag avstår från att köpa detta tangentbord Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

var nära på att köpa tangentbordet eftersom den hade så många macroknappar som jag kan ha nytta av
Men efter att ha läst om att inte alla knappar registrerade hela tiden så avstod jag också, är ju som att kasta 400 kr i sjön.

Beställde först, sen avbeställde jag. En dag senare beställde jag igen, men avbeställde någon timme efteråt efter att ha tänkt igenom ordentligt.

Verkligen synd för annars verkar tangentbordet mycket trevligt

Permalänk
Medlem

Köp Microsoft Sidewinder x4

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -