Dell Streak - ett hett tips.

Permalänk
Medlem

Dell Streak - ett hett tips.

Den kommer i slutet av Juli, ca 5000-6000kr. Vad anser ni om storleken, kan man ha den som primär mobil måntro?

Har för närvarande en HTC Touch Pro

Mvh Gustaf

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hoppas du gillar hiphop. Du lär behöva baggy pants.

Skämt åsido, den ser fin ut.

Permalänk
Medlem

Haha, nice one!

Nej men, enligt Engadget får den plats i vanliga jeansfickor men kan vara i vägen när man sitter och lite annat. Tror du att det även gäller svenska jeans och inte bara amerikanska jumbofickor?

Googlade du denna bara för att jag skrev namnet eller är du själv lite intresserad och kollat på den? Varför ser den fin ut enligt dig t.ex.? Roligt och höra andras åsikter.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag har kollat in den lite på prylsajter tidigare.Den har ju fått rätt mycket uppmärksamhet i och med storleken.

Jag tycker att den ser fin ut just för att skärmen är stor, och för att den känns lite som ett mellanting mellan en läsplatta och en mobil. Jag läser väldigt mycket, ser en del film och gillar prylar, och funderade lite på den ett tag. Vore ju perfekt att kunna ha med sig något liknande om man skulle på en längre resa till asien eller liknande. Man slipper ju ha med en ebookläsare, en netbook och en mobil. Men jag är en liten snubbe och har tajta jeans, så jag var rädd att bli kastrerad. Så nu gick jag och köpte en spica i stället, och det blir nog en Ipad framöver.

En sak jag har lagt märke till är att de alltid kör den i landskapsläge i videos, men inte i porträtt. Har den ingen accelerometer?

Permalänk

Ytterligare en som är intresserad!
Visst är det ingen liten sak men så gigantisk är den ju ändå inte. Tror den kan bli riktigt schysst och att den utan tvekan kommer ersätta min Hero på ett bra sätt. Enda negativa jag lyckats läsa mig till är att den suger batteri men det gör ju visserligen min Hero också. Får väl köpa en extra batteri om det är så illa.

Att Streaken utan bekymmer kommer ersätta min Navigon gör att jag gärna lägger ett par extra loppor för att reducera antal prylar hemma i byrålådorna;)

Enda tillfället storleken utgör en faktor är väl när man ska prata i telefon, sablar vad stor den ser ut att vara:)
Trådlöst headset, tumme på det?

Permalänk
Medlem

Ja, det är just när man ska hålla den vid huvudet. Det sägs att det är den bästa skärmen i en mobil för utomhusbruk i solen som finns. Den har även Gorilla Glass;
Dell Streak sunlight visibility
YouTube - Dell Streak Gorilla Glass stress test by TechRadar Såklart inte bra för skärmen under men glaset är iaf extremt reptåligt.

Den har faktiskt bättre batteritid än en hel del andra Android-lurar, till min förvåning! Saknar bara 720p-filmning.
-> Sneaky, ja det ända man inte kan använda i porträtt-läge är själva "homescreenen". Bara synd att den har ett AMD z430 grafikchip. Det finns ett som är bättre som heter PowerVR SGX540 men man kan inte få allt och AMD-chipet är inte fy skam.

Vissa spel finns det ju typ "Windows live" som på konsoler där man kan se vilka vänner som är online och man kan spela med dem.
Extremt snygga 3D-spel:
YouTube - N.O.V.A - Trailer - Android
YouTube - Raging Thunder 2 Android App Review on Dell Streak
YouTube - Modern Combat Sandstorm - Trailer - Android

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Ok spel och sådant struntar jag själv blankt i utan söker främst en telefon som funkar till navigation, surf, mail och så klart telefon.

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag återupplivar en gammal tråd men det kändes bättre än att skapa en ny tråd när det redan fanns en. Har någon hört nåt mer om när den släpps i Sverige och resten av EU? Är väldigt sugen på en sån här, särskilt då Dell sagt att den får Froyo i höst, men hittills finns den ju bara i UK.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

En från Dell Sverige sa till mig i supporten att den skulle komma i slutet av Juli, uppenbarligen hade han fel
Var står det att den ska få Froyo?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

En från Dell Sverige sa till mig i supporten att den skulle komma i slutet av Juli, uppenbarligen hade han fel
Var står det att den ska få Froyo?

Hoppas den kommer snart, annars beställer jag nog en från UK. Froyo nämns t.ex. här.

Visa signatur

Mvh Johan