Någon som vet varför pici.se är nere?

Permalänk

Någon som vet varför pici.se är nere?

Tja.

Som topic Varför är pici.se nere? varit det i flera dagar nu.
När det varit nere tidigare har det varit hårddiskproblem och linan som inte pallade trycket.. men någon som vet vad det är för något nu? Har för mig att han som har sidan är medlem här så..

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

han har väll lagt ner tror jag.

Permalänk
Medlem

Hej, det är jag som driver pici.

Picis server står i en serverhall som drivs ideellt av en studentförening. För några dagar sedan så var det ett strömavbrott som fuckat upp kylningen där nu, och servern är därför avstängd.

Sidan kommer upp när problemet är löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffi:

Hej, det är jag som driver pici.

Picis server står i en serverhall som drivs ideellt av en studentförening. För några dagar sedan så var det ett strömavbrott som fuckat upp kylningen där nu, och servern är därför avstängd.

Sidan kommer upp när problemet är löst.

Tack! Du gör ett grymt jobb.

Permalänk

Skoj att höra att du lever

gillar sidan väldigt mycket!!
Dock så strular programmet man kan ladda ner för att ladda upp mängder med bilder till sidan så jag får iaf göra det på det vanliga sättet..

Hoppas den kommer upp snart iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Back online nu.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj att höra att du lever

gillar sidan väldigt mycket!!
Dock så strular programmet man kan ladda ner för att ladda upp mängder med bilder till sidan så jag får iaf göra det på det vanliga sättet..

Hoppas den kommer upp snart iaf

Mm, det är utvecklat för XP, och funkar förmodligen dåligt i vista/win7. Jag driver egentligen ingen utveckling av pici nu utan bara underhåll, så är skeptisk till att jag kommer fixa det heller.

Permalänk

Skoj att höra

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Någon info vara pici är nere igen?

Börjar snart se mig efter en stabilare host!!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Börjar snart se mig efter en stabilare host!!

Är väl inte direkt så du betalar nått för det? först då har man enligt mig rätt att klaga.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Någon info vara pici är nere igen?

Börjar snart se mig efter en stabilare host!!

Finns en svensk uppladdningssida som heter geting.se som jag brukar använda mig av parallellt med Pici. Men den var också nere för inte så länge sen faktiskt.
Annars finns pixbox.se , men den kostar pengar tror jag och verkar rätt krävande med flashscript och grejer.

Tas det för övrigt back-up då och då av Pici? Hur mycket utrymme tar allt som laddats upp där?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10258178']Finns en svensk uppladdningssida som heter geting.se som jag brukar använda mig av parallellt med Pici. Men den var också nere för inte så länge sen faktiskt.
Annars finns pixbox.se , men den kostar pengar tror jag och verkar rätt krävande med flashscript och grejer.

Tas det för övrigt back-up då och då av Pici? Hur mycket utrymme tar allt som laddats upp där?

Nja snarare så att sidan går +/- och personen bakom har tröttnat.. iaf vad jag hört lite rykten om.

Skrivet av hunden:

Är väl inte direkt så du betalar nått för det? först då har man enligt mig rätt att klaga.

Är mer så att är hosten inte stabil även om jag tycker den är suverän så måste man ju isf leta sig till ställen där man gillar och som Fungerar!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Varför inte använda ett riktigt långsiktlig uppladdningsplats som aldrig är nere och aldrig kommer försvinna (typ) som tex Welcome to Flickr - Photo Sharing

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Man har väl rätt att klaga? Dock har man inte rätt att kräva något.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av nikce:

Man har väl rätt att klaga? Dock har man inte rätt att kräva något.

Exakt!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av nikce:

Man har väl rätt att klaga? Dock har man inte rätt att kräva något.

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tycker jag också.

jag riktigt gillar pici.se, mycket trevlig sida medans flickr är otroligt rörig imo, iaf när jag använde den sist vilket var i början på året.

Permalänk
Testpilot

Visst "får" man klaga men det känns väldigt otacksamt iomed att det är en gratistjänst som drivs ideellt av en person.

Jag tolkade "Börjar snart se mig efter en stabilare host!!" som ett klagomål i stil med "jäkla skitsida, bäst att den börjar funka snarast" men det är klart att det kanske inte var menat så.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hosta själv då? Opera unite är bra smidigt om du inte vill lägga upp en egen webbserver.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jag kan se det så at har man byggt upp ett varumärke och en sida folk gillar som är lättnavigerat så kan det vara en smart idé att hålla den flytande. Vill man inte hålla igång den så kan man informera användarna eller sälja varumärket/sida till någon som är intresserad.

Sen så fungerar inte sidan tillfredställande så är det väl självklart att folk kommer ge den negativ respons och leta sig till konkurenter

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Notera att +1-inlägg inte är tillåtna.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar pici, hoppas det inte läggs ner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag gillar pici, hoppas det inte läggs ner!

Håller med, men dock jobbigt att hitta lite bilder som man laddat upp som inte fungerar längre och folk frågar...

Permalänk

räckte med att uplswisher eller vad den hette gick ner (dock har jag för mig att personen finns här på sidan och har kvar databasen om än dock troligen aldrig kommer användas)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Synd! Pici var en av de bästa!

Varför hade sidan ingen reklam så de kunde tjäna några slantar?

Permalänk
Medlem

Ingen uppdatering?

Permalänk
Skrivet av JesperA:

Varför inte använda ett riktigt långsiktlig uppladdningsplats som aldrig är nere och aldrig kommer försvinna (typ) som tex Welcome to Flickr - Photo Sharing

Dumt att ladda upp på sidor som jag gissar har sina servrar på andra sidan Atlanten.
Är det ingen som känner till en bilduppladdningssida i någon av våra grannländer?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Fuskbugg finns och fungerar bra tycker jag, Fuskbugg.se - Ladda upp din fil

kan ju dock inte få ett galleri med bilder, men annars är de en bra sida.

Permalänk
Medlem

Nu är de nere igen Riktigt synd har använt pici i över ett år nu och gillar sidan väldigt mycket eftersom att jag alltid har tyckt att den har varit stabilare och mycket bättre en typ Imgshack eller Tynipic som tar bort sina bilder efter ett tag eller när dom inte har visats på länge.

De som jag tycker är värst när sidan är nere är inte att jag inte kan ladda upp bilderna mest att alla bilder som jag har på olika sidor inte syns.

Wosp

Permalänk

Nere nu igen? bara igår och idag? funkade den iaf... Nej nu byter jag sida.. Hoppas pici.se aldrig kommer online ingen!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Nere nu igen? bara igår och idag? funkade den iaf... Nej nu byter jag sida.. Hoppas pici.se aldrig kommer online ingen!

Vänta nu, du hoppas att en sida dör bara för att den har haft problem med att leverera en gratis tjänst?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Skrivet av Hilton:

Vänta nu, du hoppas att en sida dör bara för att den har haft problem med att leverera en gratis tjänst?

Ägaren har själv sagt att den är död och kommer bara sparkas igång när han känner för det.
Har man gjort sig ett 'varumärke' så bör det finnas intresse att hålla det flytande och varför bara komma och går när han känner för det?

Visa signatur

I am Extrazz.