Permalänk
Medlem

Om designern var full vad var då snubben som godkände att den skulle produceras?

Sitter själv i biltankar och 9-3 ser helt klart ut som en bra bil med tanke på vad man får för pengarna. Har varit lite inne på en BMW e46, men föräldrarna har en e39 som gått sönder ett par gånger, kylar fläkten, AC fläkten och några grejer till som jag inte kommer ihåg just nu och de reservdelarna har inte varit billiga.

Permalänk
Skrivet av Phalle:

Om designern var full vad var då snubben som godkände att den skulle produceras?

Sitter själv i biltankar och 9-3 ser helt klart ut som en bra bil med tanke på vad man får för pengarna. Har varit lite inne på en BMW e46, men föräldrarna har en e39 som gått sönder ett par gånger, kylar fläkten, AC fläkten och några grejer till som jag inte kommer ihåg just nu och de reservdelarna har inte varit billiga.

du har bara inte insett att konst är nu för tiden att ju fulare eller/och otydligare vad det är på bilden desto bättre konst är det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Med risk för att låta lite konservativ(vet inte hur asiaterna är) så hade jag nog köpt svenskt eller tyskt ur rost synpunkt;)

Kollar man på årsmodeller 2006-09 så är nog rost inget problem vad man än väljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Kollar man på årsmodeller 2006-09 så är nog rost inget problem vad man än väljer.

Nee kanske inte nu, men i framtiden så kan den ju börja göra det

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Nee kanske inte nu, men i framtiden så kan den ju börja göra det

Mjo, men det är nästa (eller därpå följande) ägares problem.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Ford focus ST då? Med Volvofemman Den är ju bränslesnål och går bra

Så länge man inte köper en knallorange så stödjer jag den här idén
Skönt ljud i den! Dock är det ju en Ford...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Så länge man inte köper en knallorange så stödjer jag den här idén
Skönt ljud i den! Dock är det ju en Ford...

Vad är det för fel på ford? det är det 3'e största bilmärket i Sverige.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Vad är det för fel på ford? det är det 3'e största bilmärket i Sverige.

Det är en bra fråga. Det har nåt att göra med att man inte direkt får ligga om man kommer åkandes i en Ford... om du förstår vad jag försöker säga.

Jag skulle säga att en BMW 325i E90 är ett schysst köp. Spöka inte ut den med spoilerkit och "brushan feeetaste fälgarna jaaoo" bara, för då förlorar bilen sin charm i mina ögon.

Bmw 325 | Västernorrland | Blocket

150 tuss för en som gått 10 000 mil på 4 år är rätt okej. Det är inte milen som dödar en så pass ny bil, utan ev. undermåligt underhåll. Med andra ord är servicebok och ägarhistorik guld värt!
Körde för övrigt en 330i E90 igår, och den gick kalasbra! Härligt hest, raspigt ljud som sig bör!

Permalänk

Här, jag knäckte nöten:

Skön bil på riktigt. Mercedes C320 Sedan, 6700mil med automat o annat mys, utan blingbling och tjafs. 115 000 lakan.
Mercedes-Benz C 320 Elegance 6670 mil | Skåne | Blocket

Permalänk
Medlem

Ford är ju dock så otroligt prisvärda. Betalade 35 för min -01 ST200 som gått 7000, inga fel föutom att det är italienimport så ingen stolsvärme.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Skönt ljud i den!

Säger bara ett ord: SKÖVDE

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Ford är ju dock så otroligt prisvärda. Betalade 35 för min -01 ST200 som gått 7000, inga fel föutom att det är italienimport så ingen stolsvärme.

Oj, ser man på!

Skrivet av nmc:

Säger bara ett ord: SKÖVDE

Vad det nu har med saken att göra...

Permalänk
Skrivet av biohazard:

Kan ju vara för att den är så otroligt ful? =D

Tss, standard-utförandet är lite konstigt och tomt på just Sport-modellen, men med några mindre ändringar så blir den riktigt fräsch Den knubbiga bakdelen tilltalar inte alla dock. Men det kan ändras. Samma sak med plexi-"grillen" som enkelt kan bytas till ett gäng olika varianter. Delar finns att beställas billigt främst från England.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag skulle antingen köpa en Golf GTI mk V eller en sen BMW E46 alt. E81 med motor av lagom storlek. Framför allt skulle jag titta på GTIn. Har själv en Renault Clio Sport -02 och hot hatches är riktigt roliga, på många sätt bättre (roligare) än den äldre (fast som borde ha varit roligare) Porsche 944 som jag halkade runt i över vintern. Jag skulle kunna rekommendera en Clio Sport men de börjar bli lite äldre och känner du att du vill ha en nyare bil men som kostar med så go for it.

Vet själv hur det är att ha ett nytt körkort (född -91, så det har inte varit med för länge) och jag tror snarare att en väldigt billig bil framkallar ett dåligt beteende. Då ser man endast ur en ekonomisk synvinkel. Jag sitter hellre i den modernare bilen när det väl smäller, vilket kan hända i vilken bil som helst, oavsett om det är ditt fel eller inte. En billigare bil har också större sannolikhet att gå sönder i något dåligt läge. Har man råd med en bil för 150 000 så har man förhoppningsvis råd med helförsäkringen till den. Har man inte det så har man inte råd med bilen.

Har man ett sådant behov av att leka av sig tar man sig förhoppningsvis till en track day på någon av de banor som vi har i landet. Det är inte dyrt eller komplicerat och det behöver inte vara en modifierad bil man har för att det ska vara kul. Både en Golf GTI och många av de andra bilar som har nämnts är roliga och pålitliga nog för leka bana i standardutförande. Gör det själv i Clion. Har utan problem kört den helt standard på banträffar. Har senare gjort några små uppgraderingar, men inget som man måste göra för att ha kul.

Köp den bil du känner att du vill ha. Ta sedan hand om den och njut av den på väg och på bana. Ha kul, men tänk först. Vill du leka och tänja på gränserna så finns det möjligheter att göra det under kontrollerade former.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Keeper of the Bamse

Farsans Focus ST med steg3 från BSR är riktigt rolig att köra. Min Saab 9-3 Aero -06 var inte heller fy skam. Helt olika bilar dock.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Det blev en vw polo 1,4 masters+comfort pkt med pdc oxh farthållare för 145.800kr en ny 2011.

Blev förälskad i den efter att ha provkört flera olika bilar.

Känns häftigt och overkligt. Kommer om en vecka

Permalänk
Avstängd

du har alltså köpt en Polo med en sketen 1,4 för 150lax

...

Permalänk
Skrivet av Alex Del Piero:

Det blev en vw polo 1,4 masters+comfort pkt med pdc oxh farthållare för 145.800kr en ny 2011.

Blev förälskad i den efter att ha provkört flera olika bilar.

Känns häftigt och overkligt. Kommer om en vecka

Vilket huvudlöst bilval... which is just my humble but effing honest opinion! Du har inte speciellt mycket bilintresse, gissar jag?

Permalänk

Håll i hatten

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Håll i hatten

Aa, du ska höra när jag går igång på folk med våldtagna BMW M5 E34:or... eller volvoraggare i största allmänhet.

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

Vilket huvudlöst bilval... which is just my humble but effing honest opinion! Du har inte speciellt mycket bilintresse, gissar jag?

Jag har än så länge inte ett så jättestort bilintresse, nej.
Jag tycker bilen var tillräckligt pigg för mig, dessutom är den ganska bränslesnål.
Den ska ta mig från A till B, och vara snygg, fräsch och skön att köra.
Sen var den tillräckligt stor också

Permalänk
Skrivet av Alex Del Piero:

Jag har än så länge inte ett så jättestort bilintresse, nej.
Jag tycker bilen var tillräckligt pigg för mig, dessutom är den ganska bränslesnål.
Den ska ta mig från A till B, och vara snygg, fräsch och skön att köra.
Sen var den tillräckligt stor också

Kan förstå hur du kan tycka det; allt beror på en referensramar. Jag skulle alddrig kalla den pigg eller snygg, men bra bränsleekonomi och nybilskänsla är alltid trevligt

Permalänk
Medlem

Hoho 85hk, tänk om du hade köpt en st200 som en annan har, 2.5L v6 trimmad av cosworth själva till 205hk Ligger inte på mer än 0.8 landsväg och 0.9-1 blandad.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Det är en bra fråga. Det har nåt att göra med att man inte direkt får ligga om man kommer åkandes i en Ford... om du förstår vad jag försöker säga.
!

Jag får ligga fast att jag kör Ford, det är faktiskt enda anledningen säger hon ^^

Hemskt val med polon förövrigt >_<

Permalänk

[QUOTE="Something";10226256]Jag får ligga fast att jag kör Ford, det är faktiskt enda anledningen säger hon ^^[/QUOTE]

Smickrande!?

Mustang då eller?

Permalänk
Medlem

Smickrande vete fan, önskar ju kanske att det hade nåt med mitt eget utseende att göra... Men vafan man ska va gla om man får lite action

jepp mustang 05. Men det räknas knappt som ford. Man säger ju inte ford mustang så ofta mest mustang.

Men hade man haft en Ford GT så hade man nog också fått ligga

Permalänk
Medlem

Hon låter ju inte alls ytlig.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Hon låter ju inte alls ytlig.

Kan ju också bero på att tjejer gillar kilalr som inte gör dåliga val

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Så ett bra val är att köpa en mustang?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Kan ju också bero på att tjejer gillar kilalr som inte gör dåliga val

Fast bilmässigt är det ju fortfarande en FORD (och då är det ju per automatik dåligt val).

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF