Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Tycker fortfarande hästen är lite för rödaktig. Men annars mycket fin bild!

Tyckte också att den var lite röd, men så var hästen i verkligheten. Tog till och med bort lite rött ur bilden.

Tack så mycket.

@nae0: Tyckte väl att det fattades en person här.

Permalänk

Många härliga bilder Bra jobbat!

Skrivet av lundstrom.emil:

Tyckte också att den var lite röd, men så var hästen i verkligheten. Tog till och med bort lite rött ur bilden.

Tack så mycket.

Hehe okej! Ingen fara, feedback är ju en del av trådens mening!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Hedersmedlem

Bron var riktigt grann nae0 har du den i stort format?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Här kommer lite av dagens bilder plus några gamla bilder

EDIT: Ledsen att dom blev så stora, ska fixa till det!

EDIT 2: Fixat!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk

Snygga bilder. Gillar speciellt skärpan du fått till i dina bilder, har du något speciellt knep?

Sen så angående bilden på torpet (?) så tycker jag nog personligen att du antingen borde gjort en HDR-bild eller helt enkelt lämnat det som en siluett för just nu märks det lite mycket att du ljusat upp förgrunden.

Skitsnygga bilder med skitsnygg skärpa dock!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Bilden på molnet var underbar!

Permalänk
Medlem

Kunde inte följa med min familj och träffa släkten i Sri Lanka, så här kommer bilder tagna för 5 år sedan därifrån.

Bilderna är tagna av min pappa med 300D + Canon 28-300mm. Har knappt redigerat dem, men cropat dem.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Emil: Coola insekter.

Stod och gungade lite med raynoxen+minolta 70-210 f/4:

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

Häftiga bilder, men måste säga att dom ser lite halv äckliga ut

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Häftiga bilder, men måste säga att dom ser lite halv äckliga ut

Precis ibland vill man inte veta det man inte ser ;P

Jag ber om ursäkt för två kanske störande bilder. :/

Permalänk
Medlem

motljus en riktig konst...

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Skrivet av lundstrom.emil:

Precis ibland vill man inte veta det man inte ser ;P

Jag ber om ursäkt för två kanske störande bilder. :/

http://farm5.static.flickr.com/4113/4835033142_3c5b989bcf_b.j...

http://farm5.static.flickr.com/4111/4835033060_8f9995f70a_b.j...

Haha exakt! Iris ser jävligt häftig ut på nära håll men på samma gång ganska motbjudande Bra jobbat!

Härlig sommarbild

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

fifa och lite vattenmelon:) kompaktkamra och inget fotoproffs direkt;P

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lundstrom.emil:

Precis ibland vill man inte veta det man inte ser ;P

Jag ber om ursäkt för två kanske störande bilder. :/

Lyckas du få bort dina fingrar i andra bilden är den riktigt najs

Skrivet av ReHneN:

fifa och lite vattenmelon:) kompaktkamra och inget fotoproffs direkt;P

Men ändå riktigt trevlig sommarbild!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke0247:

Häftiga bilder, men måste säga att dom ser lite halv äckliga ut

Haha, som nämnt finns det mycket man inte egentligen vill se...kom riktigt nära en tordyvel ex

Emil: Rätt häftiga, om lite vagt läskiga. Den första ser mer ut som trä än någons öga. Är det nåns riktiga ögonfärg?

Rehnen: Riktigt rött. Påminner om kött. Operationsbord nästan. Bra bild hursomhelst.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Lyckas du få bort dina fingrar i andra bilden är den riktigt najs

Byte ut bilden ovan

Skrivet av Kolsvart Katt:

Emil: Rätt häftiga, om lite vagt läskiga. Den första ser mer ut som trä än någons öga. Är det nåns riktiga ögonfärg?

Det är någons riktiga ögonfärg. Båda bilderna är tagna på min brors högra öga. Jag har inte ändrat färgen i någon av bilderna utan enbart kommit närmare vitögat.

Permalänk
Medlem

Tack för alla kommentarer!

Skrivet av nystan:

Bilden på molnet var underbar!

Tackar så hemskt mkt!:)

Skrivet av Son of Qwerty:

Snygga bilder. Gillar speciellt skärpan du fått till i dina bilder, har du något speciellt knep?

Sen så angående bilden på torpet (?) så tycker jag nog personligen att du antingen borde gjort en HDR-bild eller helt enkelt lämnat det som en siluett för just nu märks det lite mycket att du ljusat upp förgrunden.

Skitsnygga bilder med skitsnygg skärpa dock!

Tackar, för web användning (1024px width) så brukar jag köra en Ammout på ca 200 och en Radius på 0.3 i Photoshop! Sen förminskar jag till 640px width till bloggen med "Bicubic Sharper" Då har jag en liten bild och en stor. Båda med bra skärpa. Allt beror på hur skarp bilden är från början, hur den är behandlat i övrigt osv osv.

Att få till en snygg skärpa är olika på varje bild, när jag har en kraftfull molnbild tex. den jag postade här Brukar jag (för att framhäva molnen) köra på en ganska hög radius och låg ammount (hade nog ca 25 radius och kanske 5-10 ammount på just denna). Då får man framhävda moln. Det mesta handlar bara om att leka med reglagen tills man hittar något man är nöjd med! Preview funktionen är ju ibockad från start så det är bara leka runt tills man är nöjd!:)

Torpbilden är HDR, dock bara 4 foton. HDR funktionen i PS ville inte riktigt vara på min sida + fotona var inte perfekta så jag fick ljusa upp det manuellt med Dodge tool i PS. Därav ser det lite upplyst ut.
Jag hade siluetter först, men ville att man skulle se den röda färgen på ladan osv, det gav en skön kontrast och ett större färgspektra i bilden, Enligt mig såklart, det är alltid en fråga om smak!:)

Skrivet av MulleEng:

Bron var riktigt grann nae0 har du den i stort format?

Tackar! Jopp det har jag! PM'a mig om i vilken storlek du vill ha den i så skickar jag en länk!
Använde själv den som WP ett tag! Så jag har den redan i 1920x1200px.

Skrivet av jacke0247:

Många härliga bilder Bra jobbat!
Tackar tackar!

Skrivet av lundstrom.emil:

@nae0: Tyckte väl att det fattades en person här.

Haha, ja.. sommarjobbet snor all min tid! Jobbade 11 timmar idag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundstrom.emil:

Fixade till bilden.

Den gamla är inte kvar så länge till

on Flickr - Photo Sharing!

Fin bild

Tack

Är i Norrland en vecka och fångar in det vackra ljuset

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var nostalgidagar hemhemma i helgen, och jag var där och tog några bilder...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

xplod: Som förut nämnt kan du verkligen få till bilder som yrkesfotografer. Just den där lite sepia-aktiga tonen de gillar och det grunda skärpedjupet.

Kode: Fina bensinslukare. Inte så många av veteranbilar är silverfärgade heller : )

jacke: fint komponerat. Ger nästan lite domedagskänsla.

Ett mindre flygplan som cirkulerade, runt, runt runt medans det steg.

Måne. Bra exponerad måne eller bra exponerat allt annat. Försökte kombinera men det gick inte så bra...den förflyttade sig faktiskt lite för snabbt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Gick en runda golf i förrgår, spelade skit, men hade trevligt ändå

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Jaha..nu vet jag varför planet gjorde så många cirklar. Och där stod jag och gjorde sarkastiska cirkelrörelser med armen åt det... grannkåken råkade ut för pyromaner.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Oj! Gillar dom bilderna skarpt, nice work!

Vart är det någonstans?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en fisförnäm fågel du har hittat

Permalänk
Relik 📜

Funderar på en kort nyhet/artikel med lite sommarbilder från SweClockers medlemmar.
Om ni vill ha med ett (som i EN bild, givetvis er favorit) bidrag, skicka till emil.bjorklund@sweclockers.com med rubriken "Sommarbild". Skriv också ett par rader om var/när den är tagen och kanske kort vilken utrustning som använts.

Kan givetvis inte lova att ALLA kommer med, beror helt på hur många jag får in.. Ska dock försöka få med så många som möjligt!

OBS! Genom att skicka in en bild tillåter du SweClockers att publicera den. Givetvis kommer ditt medlemsnamn stå med samt även ditt "riktiga" namn om du så önskar. Säg hur du vill ha det i meddelandet!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Får se till att hitta en bra bild. Kul att Swe dyker in mer i sitt eget forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

xplod: Som förut nämnt kan du verkligen få till bilder som yrkesfotografer. Just den där lite sepia-aktiga tonen de gillar och det grunda skärpedjupet.

]

Tack så mycket

Norrlands Guld

Visa signatur