Apstor megadatorlåda, tips tack!

Permalänk
Medlem

Apstor megadatorlåda, tips tack!

Det här är mitt första inlägg här, och jag behöver hjälp. Jag är så trött på att rispa knogarna varje gång jag behöver lägga till en ny hårddisk, byta grafikkort eller flytta på någon fläkt.

Jag behöver en enorm jävla apstor datorlåda där mina gorillahänder får plats, som jag kan uppgradera och jobba i utan att behöva förstoringsglas, plåster, trumpinnar, topsar och tänger.

För tio år sedan hade jag ett chassi med dubbla kraftaggregat som vägde 25 kilo, stod på hjul och var stor ungefär som två fulltowerlådor på varandra, men liksom liggande. Den har försvunnit i någon flytt. Men typ i den klassen.

Jag vill INTE har något som surrar, brusar, blinkar, piper och blixtrar. Den ska vara stor, tyst, gärna svart och hålla käften.

Är det någon som har några tips? Den måste gå att köpa i en fysisk affär eftersom jag bor på Åland. Postorder funkar inte hit på grund av krångliga momsregler.

Alltså:

1. Jättestor
2. Jättetung
3. På hjul
4. Gott om plats inuti
5. Göra så lite väsen av sig som möjligt
6. Gärna svart
7. Priset är rätt oviktigt, men helst under SEK 7 000.

Tack på förhand för eventuella förslag. Posta gärna bilder!

EDIT: Bifogar en bild på hur jag skulle vilja ha det. Typ den längst till vänster. Inte fullt så stort kanske, men ni hajar.

Permalänk

Kommer att tänka på denna när du beskriver vad du vill ha.
http://http://www.inet.se/artikel/6900435/corsair-obsidian-700d
Stort som ett hus å mycke plats att jobba i.
Vet dock inte hur det ser ut med den i lager i butiker på Åland, men har du tur kan butiken säkert ta hem chassit åt dig.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Kommer att tänka på denna när du beskriver vad du vill ha.
http://http://www.inet.se/artikel/6900435/corsair-obsidian-700d
Stort som ett hus å mycke plats att jobba i.
Vet dock inte hur det ser ut med den i lager i butiker på Åland, men har du tur kan butiken säkert ta hem chassit åt dig.

//BG

Jag gör som alla andra ålänningar, åker till Stockholm med jämna mellanrum och handlar.

Tack för tipset. Men den är för liten. Jag behöver något ännu större.

// FG

Permalänk
Medlem

Lian Li har ju megafeta torn, sen har dom också en stor låda med plats för 2st datorer om jag minns rätt (dvs du kan montera 2st mobo/PSU/etc). Den har hjul på sig. Men jag kan inte komma ihåg namnet, tyvärr

Permalänk
Medlem

Obsidian 800d kanske är större då?

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Thermaltake Mozart är ju ganska stor.

EDIT: jävligt stor.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Här har du: Corsair Obsidian 800D - Inet.se

Större än den behöver du inte
Köper du den, och fortfarande har problem, så erbjuder jag dig att jag personligen kommer och hjälper dig med dina eventuella problem!

Ps. Du beställer från valfri internet butik i sverige och så fraktar dom den antingen till norrtäljehamn eller grisslehamn, så far man över med båten och hämtar paketet ( har gjort det flera gånger )

Mvh Mariehamnarn

Permalänk
Medlem

ett corsair 800D är väl relativt stort ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SissY:

Tjenare!

Här har du: Corsair Obsidian 800D - Inet.se

Större än den behöver du inte
Köper du den, och fortfarande har problem, så erbjuder jag dig att jag personligen kommer och hjälper dig med dina eventuella problem!

Ps. Du beställer från valfri internet butik i sverige och så fraktar dom den antingen till norrtäljehamn eller grisslehamn, så far man över med båten och hämtar paketet ( har gjort det flera gånger )

Mvh Mariehamnarn

Transporten löser sig. Jag är ändå i Stockholm minst en gång i månaden. Skulle det krisa har jag polare där vars adress jag kan låna. Men det är ändå enklare att åka till en riktig affär och köpa. Kan ha att göra med att jag är snart 40 bast och gillar "old school"-shoppande.

Nå, den där är för liten. Jag behöver något större. Fanns det för tio år sedan måste det finnas nu.

Permalänk
Medlem

Ja, den där har definitivt rätt storlek. Helt perfekt. Dessvärre lider den av plexiglassidor och då ser man ju lik förbannat röda moderkortsdioder och blinkande grejer igenom. Jag vill ha stål! Svart stål!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

ett corsair 800D är väl relativt stort ?

Ja, relativt stort. Men jag vill ha något JÄVLIGT stort. Det finns en definitionsmässig skillnad där.

Jag har två poänger med det här. Dels handlar det om att underlätta byggande och ombyggande alltså. Dels handlar det om respekt. Om jag bygger ihop en helt enorm dator som står och mullrar i arbetsrummet så innebär det också att jag respekterar den, och respekterar jag den kommer jag bara att avsätta kvalitetstid för att använda den – för att jobba. Inget wowande, inget counterstrikande och inget justcause2ande.

Alltså: Större, dyrare, svartare, mer respektingivande.

Permalänk
Medlem

Jag skulle kollat på Mozart TX

edit: såg att några redan hade rekommenderat den nu, men nåja. Det finns en variant utan fönster också.
Thermaltake Mozart TX VE1000BNS

Permalänk
Medlem

700D är det rea pris på hos komplett, så endast 1395:- just nu..

Komplett.se - Corsair Obsidian 700D Big Tower Svart

Permalänk
Skrivet av fgranlun:

Ja, den där har definitivt rätt storlek. Helt perfekt. Dessvärre lider den av plexiglassidor och då ser man ju lik förbannat röda moderkortsdioder och blinkande grejer igenom. Jag vill ha stål! Svart stål!

Transparent plexi kan bli svart? Mattsvart sprayfärg? Damn, allt kan bli svart om man vill.
Eller så får du googla efter "vintage" monstercases.....

edit: Chieftec Jumbo JS-1500 utan PSU (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Fulltower/Server-chassin Apstort å svart...

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Jag skulle kollat på Mozart TX

edit: såg att några redan hade rekommenderat den nu, men nåja. Det finns en variant utan fönster också.
Thermaltake Mozart TX VE1000BNS

Japp, där har vi den. Den ska jag ha. Var, öh, köper man den i Sverige?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondenpaavo:

Transparent plexi kan bli svart? Mattsvart sprayfärg? Damn, allt kan bli svart om man vill.
Eller så får du googla efter "vintage" monstercases.....

Jag har tummen mitt i handen. En gång skulle jag bättra på färgen på bilens grill med svart färg. Men det blåste, och när jag var nöjd med grillen var hela vindrutan svartspräcklig, liksom större delen av fronten. Det gick aldrig bort, och bilen underkändes i besiktningen (de har någon korkad regel om att man måste kunna se ut genom vindrutan när man kör) och ... tja, den hamnade på skroten till slut.

Så nä, här sprejlackas inget på egen hand.

Permalänk
Skrivet av fgranlun:

Jag har tummen mitt i handen. En gång skulle jag bättra på färgen på bilens grill med svart färg. Men det blåste, och när jag var nöjd med grillen var hela vindrutan svartspräcklig, liksom större delen av fronten. Det gick aldrig bort, och bilen underkändes i besiktningen (de har någon korkad regel om att man måste kunna se ut genom vindrutan när man kör) och ... tja, den hamnade på skroten till slut.

Så nä, här sprejlackas inget på egen hand.

Voi. Editerade mitt inlägg.... typ: Chieftec Jumbo JS-1500 utan PSU (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Fulltower/Server-chassin

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bondenpaavo:

Transparent plexi kan bli svart? Mattsvart sprayfärg? Damn, allt kan bli svart om man vill.
Eller så får du googla efter "vintage" monstercases.....

edit: Chieftec Jumbo JS-1500 utan PSU (Svart) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Fulltower/Server-chassin Apstort å svart...

Ah! Men din edit! Vafan, det var ju en sådan låda jag hade förut. Där är den ju!

Haha! Min dag är gjord!

Tack!

Permalänk
Skrivet av fgranlun:

Ah! Men din edit! Vafan, det var ju en sådan låda jag hade förut. Där är den ju!

Haha! Min dag är gjord!

Tack!

Haha, ibland är man snabb men inte tillräckligt. Have fun!

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"