Permalänk

Piratkopiering?

Vad händer?

Förut så var det en massa om stämningar osv... men jag har inte hört något på sistonde

har dom gett upp?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

dom kommer aldrig ge upp

Permalänk

kanske inte, Men förekommer det fortfarande en massa stämningar ock sånt? För jag märker ingen skillnad på torrent sidor.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Jag fattar inte alls vad du menar med din tråd...

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk

ok.

Jag undrar om det fortfarande jagas piratkopierare eller ifall det lugnat ner sig lite? vad är det att förstå fel?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Mycket snack och liten verkstad skulle jag säga...

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Klart de jagar pirater och andra som begår olagligheter.

Men inte mycket om såkallad piratkopering inte.. De kanske har fattat ?

Permalänk
Medlem

inget sker före valet, allt annat är otaktiskt

Piratpartiet ligger iofs under 4 % i dagsläget (tror jag), men alla förväntar sig att pp kommer att öka fram tills valet och kan gissningvis ligga runt 4% sträcket i slutändan (svårt att säga, men jag gissar 4-5%).

Ev större gripande eller dylikt vore så att säga otaktiskt, milt sagt. Det finns ingen anledning att tro att någon kommer ske före valet imho, andra åtgärder som tex datalagringslagen och överklagan av piratebay killarna kommer tex ske efter valet.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Klart de jagar pirater och andra som begår olagligheter.

Men inte mycket om såkallad piratkopering inte.. De kanske har fattat ?

Förhoppningsvis

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Milt:

Piratpartiet ligger iofs under 4 % i dagsläget (tror jag), men alla förväntar sig att pp kommer att öka fram tills valet och kan gissningvis ligga runt 4% sträcket i slutändan (svårt att säga, men jag gissar 4-5%).

Ev större gripande eller dylikt vore så att säga otaktiskt, milt sagt. Det finns ingen anledning att tro att någon kommer ske före valet imho, andra åtgärder som tex datalagringslagen och överklagan av piratebay killarna kommer tex ske efter valet.

Hoppas PP växer och blir ett större parti så man kan ta itu med integritetsfrågorna fortare och mer resonligt än vissa andra..

Skrivet av Jooh4n:

Förhoppningsvis

Hehe jo man får väl hoppas.

Nu är ju såkallad nedladdning olagligt men har man specificerat vad som är olagligt att ladda ner? :p.
Wellwell, fildelning av upphovsrätsskyddat material utan innehavarens tillstånd antar jag man syftar på och visst det är olagligt och ja man ska följa lagar och regler men nog fan är vissa till för att brytas då de är för dumma?

Permalänk
Hedersmedlem

Det här skulle nog passa bättre under övriga ämnen.
*låst*