Problem med installation av Klienten

Permalänk
Medlem

Problem med installation av Klienten

Har ett litet problem, kör en SSD 40g som systemdisk, och då spel plus klienten var typ 12g så ville jag lägga allt på min lagringsdiskt istället.
Spelet i sig var inga problem, men när jag laddade ned klienten så tabbade jag mig och la den på systemdisken, när jag upptäckte det så avbröt jag och tog bort mappen.

MEN, nu kommer problemet, när jag försöker ladda ned klienten igen så börjar den automatiskt lägga sig på systemdisken igen, dvs jag får ingen valalternativ på vart jag kan installera den.

Nånstans i burken finns det nåt fil som gör att den laddar direkt dit, nån som vet vilken eller om det är nått annat jag måste göra?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Det är inte blizzard downloader som spökar då? Kolla processerna som körs medan du tankar det å öppna den så ska det nog gå att ändra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns ingen sånt val i Downloadern,,den bara startar och laddar ned till systemdisken.

Har raderat allt som har med blizzard i regedit också, men likförbannat så gör skiten samma sak,,,börjar bli irriterad

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Jaha, då har jag även kört CCleaner som en vän rekomenderade, dock så händer samma sak igen, den börjar installera sig på :\c

Ger snart upp!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Med stor sannolikhet så lägger Blizzards Downloader en konfigurations fil i en mapp i din användarkatalog (C:\Users\NAMN i Windows 7 tror jag). I den filen sparar den antagligen det val du gjorde första gången för att förenkla framtida användande.

Permalänk
Medlem

Har vart inne i *user och tagit bort alla tempfiler, utan resultat.
Finns det andra filer?(som inte heter nått med starcraft eller blizzard?)

Har avinstallerat själva spelat också, kört sökning tpå Blizzard och Starcraft utan resultat, måste vara nån fil som heter något annat.

Ps, det är win 7 jag har

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Har samma problem, jävla hyckleri att man inte kan välja installationsplats.

Edit: TS, den behöver tydligen en viss buffert på systemdisken, det räckte med 2.5 gb ledigt för att kunna starta installationen och där välja installationsplats.

Lycka till.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D